Avacyn Restored Spoiler 101/252

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Avacyn Restored Spoiler 101/252

Bericht door Lampi »

http://avacynrestored.nl

De Spoiler van Avacyn Restored, wat vinden jullie ervan?

Dit vind ik ervan: (.....beetje jammer dat ik er niet echt verstand van heb, maarja er was nog geen topic over :P )

Afbeelding
De nieuwe Planeswalker bijvoorbeeld is wel cool, ik weet alleen niet wat ik ervan moet vinden, aan de ene kant: ze kan zichzelf beschermen door +1 mobs te Tappe, wat goed is... maar niet super... ze kan -2 om kaartjes te pakken.. maar persoonlijk denk ik niet heel bruikbaar... misschien leuk met sleep of iets dergelijks .. ook een beetje avrg... en de ulti -8 is zeker zonder twijfel heel broken om zo veel verschillende redenen.. maar... je moet wel eerst 4 beurten + 1e ( wat op zich wel kan met een control deck, even proliferate en dergelijke buiten beschouwing gelaten )...ze komt een beetje traag over.. misschien komt het ook door mijn voorkeur voor Whiteweeny / green agro/ combo deck ... heb blauw nooit zo ''leuk'' gevonden. ( ook de 5 mana is jammer, maar ja 4 was denk ik iets te cheap geweest )

Deze daarin tegen...vooral in 1 deck.
AfbeeldingAfbeelding

Deze combo mist natuurlijk Haunted Crossroads en dan ....iets erbij om Craterhoof Behemoth end of turn in de Graveyard te krijgen ( het liefst iets als een Fling alleen dan enchantment vorm ) enzo z'n come-into-play effect te recyclen.
Ik zie het al helemaal voor me... in me hoofd, mooi man, Groen / Zwart...het werkt eigenlijk nooit echt goed ( bij mij tenminste )... maar toch is het leuk om mee te spelen voor die ene keer dat alles op z'n plaats valt.

( vertaling ''Chemin des descendants'' : At the beginning of your upkeep, reveal the top card of your library. If it’s a creature card that shares a creature type with a creature you control, you can cast this card without paying its mana cost. Otherwise, put it at the bottom of your library. )



En dan de Set Mechanics:

Miracle:
AfbeeldingAfbeelding
bijvoorbeeld: ''Banishing Stroke'' leuk bedacht, beetje random misschien, denk dat hij toch vaak ongelegen komt... of je moet hem op iets niet heel belangrijks spelen voor 1, want als je het niet doet zit je wel naar een stevige mana kost van 5W te kijken.
Temporal Mastery daarin tegen komt denk ik.... nooit ongelegen, extra beurtje, nieuwe drawface en hij heeft zich weer terug verdiend.
Leuk met iets als sensei's divining top.
Wat een kaart, misschien toch maar iets met blauw maken?

Wat ook opvalt is de iets andere ''card-look'' aan de bovenkant.

Soulbond:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ziet er ook wel grappig uit, ben benieuwd wat voor ''boosts'' ze er allemaal nog meer op gaan zetten.



Achja iemand anders die uitkijkt naar een specifieke kaart of kaarten?

Hier nog even een Cast van Magic TV ( LSV en TSG ) op Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=31HvLux1 ... AAAAAAACAA
Gebruikersavatar
mtgcards_be
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 11, 2012 12:08 pm
Locatie: Borsbeek (Antwerpen) - België
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door mtgcards_be »

De kaartjes zijn niet te zien :-(

De iets andere ''card-look'' aan de bovenkant is om de aandacht te trekken dat je net een "miracle" hebt getrokken. Dus dat je hem op dat moment eventueel al kan spelen.
Zodra de kaart in jouw hand is geraakt, is het te laat...
Dit zal voor veel spelers echter een vergiftigd geschenk zijn denk ik.
Denk je iets te lang na tijdens het trekken van een kaart : "Aha, die heeft zijn miracle getrokken. Handig om te weten." :-)
~ mtgcards.be -- Online MTG winkel in België. Losse kaarten en producten.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Lampi »

Volgensmij heb ik het gefixed.....soort van...het formaat is een issue maar ja je kunt niet alles hebben hè
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door pi »

Bedenk dit voor Tamiyo: voor 5 mana verwacht je ongeveer 3 kaarten te pakken. Haar -2 is dus al vrij snel wat je zou verwachten voor de mana kost en regelmatig beter. De andere opties hebben is ook leuk. Haar ultimate is niet "broken", dat is namelijk een echt veel te veel gebruikte term ;). Hij is goed, maar als je vergelijkt met andere planeswalkers niet speciaal goed. "Broken" is absurd goed, TE goed. "Broken" is wanneer er errata en bannings volgen als resultaat, dat zal ze zeker niet veroorzaken.

Er is een zwarte "fling": Rite of Consumption. Attrition, Altar of Dementia, Krovikan Horror, etc. Er zijn virj veel opties om creatures te saccen in zwart.

Personal Tutor is enorm omhoog geschoten door de miracles. Eigenlijk alles wat de bovenkant van je library kan beinvloeden is interessant.

Ik vind zelf de nieuwe Legendary Angels allemaal interessant en Tibalt is een behoorlijk interessante planeswalker.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Lampi »

Ja je hebt gelijk '' broken'' is niet helemaal correct, maar het ligt zo lekker in de mond :P, maar er zullen denk ik inderdaad geen '' aanpassingen'' op wat voorn manier gedaan worden aan de kaart.
Maar dat neemt niet weg dat je er echt heel veel verschillende combo's mee kunt maken, welke niet echt heel moeilijk zijn. ( Lotus Petal voor inf. mana bijv. ,Altar of Dementia + memnite = mill win )

Die andere planeswalker Tibalt is ook cool inderdaad en cost maar RR, beetje jammer van de random discard, maarja T7 Mass mindcontrol + haste is wel nice, ik ben heel benieuwd wat de kaart gaat doen qua waarde...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door pi »

Ik denk dat je het gemak waarmee ultimates te halen zijn misschien iets overschat ;). In vrijwel alle gevallen moet je er bij planeswalkers vanuit gaan dat je de simpele abilities veel gebruikt en de ultimate alleen in uitzonderlijke omstandigheden. Bv bij je combo voorbeelden kijk je er even overheen dat je Tamiyo 4 beurten lang ongestoord opgehoogd moet kunnen worden zonder dat ze op wat voor manier dan ook schade krijgt of op andere manier stuk gemaakt wordt en dan ook nog de 5e beurt moet halen voordat je de ultimate kan activeren. Dit is een enorm lastig te bereiken voorwaarde als je tegen goede decks en spelers speelt. Ook had je als je 5 beurten lang Tamiyo op die manier kan beschermen waarschijnlijk ook wel heel goed met andere kaarten kunnen winnen.

In weze doet Tibalt's ultimate een Insurrection, wat best een coole kaart is. Ik vind het vooral cool dat ze zo'n goedkope planeswalker hebben durven printen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Lampi »

Ja ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar dat maakt het effect zelf niet minder goed :P

Ja precies Tibalt is cheap, ik denk ook eigenlijk dat de mana kost het enige goedkope gaat worden aan de kaart :P
Aan de andere kant, alle planeswalkers die uitkomen beginnen heel duur maar behouden langs niet allemaal hun waarde.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door pi »

LOL, maar het is niet zo zinnig om effecten zonder hun kosten te bekijken in magic.

Goh, 1 Jace en alle webwinkels durven opeens geen planeswalker meer laag te prijzen in de preorder. Wees gerust, ik ben me vrij goed bewust van magic financiën ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Lampi »

*kuch* progenitus Exhume maar alle andere 999/1000 heb je gelijk :P

en yup de prijzen zijn stevig :P , nog niet echt absurd. ( http://www.coolstuffinc.com/main_magicR ... _number=55 )

$ 38,- voor Tamiyo, the Moon Sage
$ 20,- voor Tibalt, the Fiend-Blooded ( wat als ik eerlijk ben...niet echt heel duur is voor een kaart die in mijn ogen meer speelbaar is dan Tamiyo, the Moon Sage )

maar ook: Temporal Mastery voor $ 40,- is vrij prijzig.

Ook Magic TV gaat ermee aan de gang ( LSV, TSG )
http://www.youtube.com/watch?v=31HvLux1 ... AAAAAAACAA


(ps. pi heb je een have/want lijst? )
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door pi »

Progenitus die zichzelf terug schudt voor je hem kan pakken met de Exhume? Iets vroeger opstaan volgende keer ;).

Het punt is meer dat het gaat om het gemak waarmee iets kan. Met Natural Order kun je Progenitus ook in het spel cheaten, kost je wat moeite, maar is goed speelbaar, zelfs op Legacy niveau. Beide zijn dan ook vrij dure kaarten. Natuurlijk, in een vacuum is Progenitus een van de beste creatures, zo niet het beste. Helaas zegt dat zo weinig. Het gaat allemaal om context. Bijvoorbeeld was meestal Terror in draft of sealed beter dan Shatter, maar in Mirrodin block limited zou je het tegenovergestelde kunnen verdedigen omdat er toen zo veel artifacts waren dat de Shatter in die context betere removal was om in je deck te hebben.

Ja, ik heb zo'n lijst:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?p=123

Maar dwaal ajb niet te veel off-topic, reacties op de lijst ajb via PM of e-mail.

Ik kan niet wachten tot ik deze met Mayael plots in het spel cheat:

Afbeelding
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Lampi »

Goed punt! grapje van Lampi, maar we snappen elkaars punt :P daar gaat hem om ! ( *self slap * )

Kan niet wachten tot ze meer kaarten releasen, ook hoop echt nog op iets als een Lord voor Demons :P gewoon voor de lol.
Gebruikersavatar
mtgcards_be
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 11, 2012 12:08 pm
Locatie: Borsbeek (Antwerpen) - België
Contacteer:

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door mtgcards_be »

Ik denk dat Tibalt wel eens heel sterk zou kunnen uitvallen.
Het enige nadeel is dat hij zich niet kan verdedigen met één van de abilities, maar dat wordt gecompenseerd door de lage mana cost...
De -4 ability is echt heel lekker = Je zorgt dat de tegenstander wel "moet" spelen, anders wordt hij afgestraft.
In het juiste deck, kan dat leuk zijn :)
~ mtgcards.be -- Online MTG winkel in België. Losse kaarten en producten.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Avacyn Restored Spoiler 47/244

Bericht door Valentijn »

Inmiddels zijn er meer dan 100 kaart-afbeeldingen bekend (zie ook http://avacynrestored.nl). Cavern of Souls is een zeer interessante Rare.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 101/252

Bericht door Lampi »

Bedankt voor de update Valentijn.

En dat is zeker een coole land, doe mij er maar 4 :D
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: Avacyn Restored Spoiler 101/252

Bericht door Madmans »

wat denken jullie dat de toppers worden?
Plaats reactie