Grave Exchange vs Disentomb

Leuke combo gevonden die je graag met andere wilt delen, of anders misschien de perfecte synergie? Plaats ze hier!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Grave Exchange vs Disentomb

Bericht door Erquilon »

Ik heb hier nu 2 kaarten voor me liggen: Grave Exchange en Disentomb. Ze geven beide het effect dat je een target creature kaart uit je graveyard kan halen en weer in je hand stoppen. Grave Exchange heeft echter ook nog het effect dat een target player een creature moet opofferen, maar deze kaart heeft wel een veel hogere Mana cost: 1 Swamp + 4 andere Mana. Dus 5 Mana meer voor 1 extra effect. Nou zat ik te denken dat je dan misschien het beste Disentomb kan kiezen met Doom Blade of Murder erbij. Die geven beide ook het effect van een creature vernietigen, maar tegen een veel lagere Mana cost, en het zijn instants, dus kunnen ze op elk moment gespeeld worden. Maar door deze combo heb je dus wel een extra kaart in je deck, in andere woorden, een kaartruimte minder voor een andere kaart..

Wat zouden jullie doen? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Grave Exchange vs Disentomb

Bericht door Donnie Darko »

Dit heeft niet zoveel met combo's te maken.
Maar wat een antwoord op je vraag betreft ligt het helemaal aan wat voor deck je gebruikt. Hoe waarschijnlijk is het dat je tijdens een potje 6 mana over hebt voor Grave Exchange? De kaart word duur genoemd maar als je echt beide effecten nodig hebt en weinig plaats in je deck er voor over hebt, dan kan je hem er best instoppen.
Disentomb is daarentegen goedkoop, dus makkelijk te spelen en levert een creature naar keuze, net zo goed als de grave exchange.
Doom blade of murder zijn heel anders dan het tweede effect van grave exchange, over het algemeen zijn zij veel beter zolang je tegenstander meer creatures heeft en geen hexproof of shroud.

Wat ik zou doen? Naar mijn deck kijken wat er nodig is en hoeveel het mag kosten.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grave Exchange vs Disentomb

Bericht door pi »

Ik vind beide eigenlijk niet sterk genoeg om te spelen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: Grave Exchange vs Disentomb

Bericht door Erquilon »

I see. Dat wordt dus nog eens kritisch kijken.

pi schreef:Ik vind beide eigenlijk niet sterk genoeg om te spelen.
Dat zal best ja, maar ik begin ook nog maar net hè :wink: Ik heb nog maar heel weinig kaarten om van te kiezen :roll:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grave Exchange vs Disentomb

Bericht door pi »

Tortured Existence is veel beter en ook common. Over het algemeen heb je liever te herhalen effecten boven dingen die 1x wat doen. Of, als dat er niet is dan wil je het waarschijnlijk aan een creature vast hebben zitten: Cadaver Imp of Golgari Thug.

Wat je je ongeveer voor moet stellen is dat elke kaart van 5 of meer mana zo'n beetje je het potje moet winnen om het waard te zijn. In serieuzere 1 op 1 potjes ga je gewoon niet veel tijd krijgen en heb je snelle, efficiente kaarten nodig.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie