All common

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

All common

Bericht door pi »

Oy,

eens in de zoveel tijd ga ik naar een tournooi waar alleen met commons gespeeld mag worden (om precies te zijn alleen met kaarten die nooit als uncommon of rare zijn gedrukt, dus bv counterspell mag niet) en basic lands natuurlijk, verder zijn de volgende kaarten gebanned:

- Maze of Ith (ja, dat is een common!)
- Goblin Grenade
- Fireblast
- Lightning Bolt
- Incinerate
- Hymn to tourach
- alle kaarten met buy-back

Met verschrikkelijke commons als sinkhole en rukh egg mag dus wel gespeeld worden. En met rukh egg wou ik nu een deck gaan maken.

rukh egg: 3r, 0/3, if rukh egg goes to the graveyard, a rukh-a 4/4 red flying creature-comes into play on your side at the end of that turn. use a counter to represent rukh. Rukh is treated exactly like a normal creature except that if it leaves play it is removed from the game entirely. (common van arabian nights)

omdat op een all common tournooi nogal veel blastoderms te vinden zijn moet ik in het deck ook een manier hebben om daarmee af te kunnen rekenen. Dit dacht ik te doen met dingen als innocent blood en diabolic edict, vooral omdat die ook mijn rukh egg kunnen mollen. En nightscape familiar, omdat die regenerate.

Verder had ik gedacht dat het wel leuk zou zijn om de rukh egg weer uit mijn graveyard te halen met undertakers en misschien met behulp van exhume en/of unearth (die laatste werkt alleen in combinatie met de nightscape familiar).

Alleen zit ik nu dan met andere kaarten die ik toe moet voegen aan het deck, ghitu slinger lijkt nog wel een goed idee omdat ie samen met undertaker voor een redelijk dure, maar wel elke beurt her te gebruiken skock zorgt en omdat ie ook te unearth-en is. Maar verder weet ik het nog niet en nu vroeg ik mij dus af of iemand nog suggesties voor dit deck heeft, ik ben vooral op zoek naar suggesties uit de wat oudere sets, van voor tempest, omdat ik daarvan niet echt bekend ben met de commons. Maar ook suggesties uit wat nieuwere sets zijn welkom. Om mana problemen te voorkomen wil ik niet met meer dan 2 kleuren spelen, tenzij met groen er bij. Ik denk dat ik het beste voor rood/zwart kan gaan.

alvast bedankt voor elke reactie!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

Fireball en disintergrate zijn commons toch :roll:
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, fireball en disintegrate zijn commons ja, maar zou je die in een normaal tournooiwaardig deck spelen?

De common decks die gebouwd worden zijn misschien niet zo goed als echte tournooiwaardige decks, maar, het is wel de bedoeling een zo goed mogelijk deck te maken. Ik vind een geloopte ghitu slinger het al winnen van fireball of disintegrate in dit deck omdat ik daarmee in theorie veel meer damage kan doen en de damage over meer dan 1 target kan verdelen. Zeker omdat ik niet al te veel land wil opgooien: die landjes gebruik ik liever om te discarden voor de undertaker.

maar, wel bedankt voor je reactie, ik ben alleen bang dat fireball en disintegrate niet echt goed zijn, zou ik met een x-damage spell spelen zou het rolling thunder zijn omdat die meerdere beesten gelijk kan slopen, maar ik ga gewoon niet de mana hebben om zo'n ding te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Maze of ith

Bericht door GForce »

Maze of Ith is als Uncommon in the Dark geprint dus mag je er zowiezo niet mee spelen.
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

priest of tintanei enal die elfen crap :lol: zo zijn ook common
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

helaas, de maze is wel common: hij is net zo vaak gedrukt als een willekeurige rare (uncommon 1) uit the dark, maar zat in de common slots van de boosters en is daarom officieel een common 1 in tegenstelling tot alle andere commons van the dark die common 3 zijn, gewone uncommons zijn overigens uncommon 2. Natuurlijk is de maze veels te goed en is ie gebanned op een all common tournooi.

Over de elves: ja, elves zijn goed, maar, er zijn betere commons, denk aan commons als rukh egg, sink hole, blastoderm, chain lightning, ophidian, zelfs undertaker. Omdat je op een alle common tournooi geen coat of arms kunt spelen blijven de elves slechts 1/1 beesies, die eigenlijk door zowat alles dood kunnen gaan. Met direct damage van rood is er best een leuk elf deck te maken, alleen is de vraag of het deck wel consequent genoeg is om het tournooi ook echt te winnen, wat doet een leger elves bv tegen een blastoderm of een rukh?

mazzel

pi

p.s. Ik ben nog steeds druk bezig met mijn all common deck, leuke dingen die ik tot nu toe heb ontdekt zijn abysal gatekeeper en blazing egiffy maar ook soul shriek en blood frenzy. Ik post mijn decklist wanneer ik het idee heb een behoorlijk deck te hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Wat altijd werkt, zijn de zogenaamde 'Tims' van blauw (1/1 T: deals 1 damage to creature or player) tegen een beetje creature deck is dit bijna unbeatable (ervaring mee, al gebruikte ik een permission thema er over heen) De zwarte regenerates doe het ook goed, zeker met een goeie reset knop (zijn er die common zijn??)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik was meer op zoek naar kaarten die goed zijn voor mijn deck, timmies, voor diegenen die niet op de hoogte zijn: prodigal sorcerers, soms ook wel andere 1 damage beesten, vernoemd naar de tovenaar uit "monty phyton and the quest for the holy grail", hoewel erg schattig en leuk om mee te spelen zijn meer voor de fun dan echt om te winnen, zonder goeie backup en in dat geval had je haast altijd iets beters kunnen spelen dan de timmies.

De zwarte, of groene wat dat betreft, regenerate beesten zijn wel goed, vooral omdat ze de veels te vaak gespeelde blastoderm kunnen stoppen en het na kunnen vertellen. Ik was ook zeker van plan om met nightscape familiar te spelen, ookal ga ik daar nog eens goed over nadenken nu ik begrepen heb dat met een familiar in het spel je nog steeds geen unearth op je rukh egg kunt doen. Ik heb nog geen bevestiging gehad dat dit juist is overigens.

Ik zou geen goeie common reset weten, ik betwijfel ook of die er zijn: wizards heeft een systeem in hoe zij kaarten hun rarity bepalen en ik geloof dat kaarten die wat extremere dingen deden zoals wrath, armageddon, jokulhaups of zo standaard rare waren. Ik weet wel dat er een common bestaat in ia die eigenlijk rare had moeten zijn, maar ik geloof dat dat de enige is, en ik geloof dat dat een creature was, dus hoogstwaarschijnlijk geen globale reset.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Eerste Decklist!

Bericht door pi »

Oy,

Ik heb nu een voorlopige versie van mijn common deck in elkaar staan, de volgende kaarten zitten nu in het deck:

Rood:

4 Rukh Egg
4 Blazing Effigy
4 Ghitu Slinger

3 Blood Frenzy
2 Rolling Thunder

Zwart:

4 Undertaker
4 Abyssal Gatekeeper
4 Phyrexian Ghoul
4 Dauthi Jackal

3 Innocent Blood
2 Unearth

Land:

8 Mountain
9 Swamp

2 Ravaged Highlands
3 Bog Wreckage

Het idee van het deck is om zoveel mogelijk de creatures van de tegenstander af te maken tot een Rukh of een Phyrexian Ghoul de boel af kan maken. Via Undertaker kunnen kaarten als Ghitu Slinger, Blazing Effigy, Abyssal Gatekeeper of Rukh Egg terug komen voor nog een rondje vervelend doen. In geval van een vastgelopen potje kan ik zelfs de Ghitu Slinger loopen en zo mijn tegenstander dood maken.

Zwakke plekken van dit deck zijn volgens mij vooral het kunnen removen from the game van mijn beesies en het kunnen terughalen van eigen beesies van de tegenstander, gelukkig alleen zijn beide zwakke plekken niet zo heel erg vertegenwoordigd tussen de commons.

Dingen waar ik nog over zit te denken: de Dauthi Jackal is niet zo heel goed, misschien is er wel een beter beest met een vergelijkbare ability (Bone Shreder style, maar die is uncommon), ik denk dat de Jackal de eerste kaart in het deck is die vervangen gaat worden door iets anders. Ik vraag ook me af of het misschien mogelijk is om nog meer beesten te spelen: Blood Frenzy zit er voornamelijk in omdat ie beesten van mij op kan blazen, misschien dat het een idee is om ipv de Frenzy een ander beest te spelen die dat ook kan, Phyrexian Broodlings bijvoorbeeld, maar volgens mij moet ik dan ook meer beesten die iets erg nuttigs doen als ze dood gaan hebben, iemand nog suggesties in deze richting? Als laatste zit ik nog te twijfelen tussen Rolling Thunder en Rock Slide, de eerste kan ook mijn eigen beesies opblazen, maar de laatste is instant en kost 1 rooie mana minder alleen heeft die veel meer moeite om mijn eigen beesten gelijk met de tegenstander zijn beesten op te blazen.

Ik waardeer alle hulp die ik krijg!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eerste Decklist!

Bericht door pi »

Oy,

kleine update:

Rood:

4 Rukh Egg
4 Blazing Effigy
4 Ghitu Slinger
4 Bogarden Firefiend

2 Rolling Thunder

Zwart:

4 Undertaker
4 Abyssal Gatekeeper
4 Phyrexian Ghoul
2 Phyrexian Broodlings

3 Innocent Blood
3 Urborg Uprising

Land:

8 Mountain
9 Swamp

2 Ravaged Highlands
3 Bog Wreckage

Heb de Dauthi Jackal, Blood Frenzy en Unearth er uit gehaald voor betere kaarten, maar ben op zich nog steeds opzoek naar ideeen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
writser
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: di apr 16, 2002 2:42 pm

Bericht door writser »

hey ik zag deze post, en volgens mij heb ik ook wel wat ideeen
voor een common-deckje.

1: stompy

4 rogue elephant
4 llanowar elves
4 quirion ranger
4 wild dogs
4 elvish lyrist
4 rancor
4 land grant
4 giant growth
4 briar shield
14 forest

+ nog wat creatures ofzow

2. rood/groen elfjes deck

4 elvish lyrist
4 priest of titania
4 llanowar elf
4 fyndhorn elf
4 skyshroud elves
4 quirion ranger
4 seeker of skybreak
4 wood elves

4 disintegrate
4 fireball

14 forest
6 mountain

dit lijkt me best wel een cool deck! ook wel met wat rares erbij om
het beter te maken. de hele tijd je priest of titania untappen met
quirion ranger en seeker of skybreak, steeds 5 mana erbij ofzo,
dan gaat het wel snel :)

of iets met groen en wit samen ofzo,
dan kun je empyrial armor en pacifism enzo gebruiken..

en een nieuwe uitdaging: een combo-deck met alleen commons :)
lightning bolt - chain lightning - incinerate - fireblast - fireblast - DOOD!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Bij die stompy decks raakt je vaak te snel mana screwed. Zeker dan tegen snelle decks wil het wel eens mis gaan. Vaak zul je mulligans nemen maar ok je hebt mar een land in je hand nodig vaak.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nieuwste update voor het deck, nog steeds niet met terminate, maar, wel met Ostracize die volegns mij minstens zo goed is. Ik zit nu vooral te twijfelen over al die landjes die getapt in het spel komen, zal ik wat minderen? belangrijkste verlater van het deck is de undertaker, ik gebruikte 'm toch minder vaak dan ik verwachtte, uborg uprising is goed genoeg.

Rood:

4 Rukh Egg
4 Blazing Effigy
4 Ghitu Slinger
4 Bogarden Firefiend

Zwart:

4 Abyssal Gatekeeper
4 Phyrexian Ghoul
3 Cabal Torturer
2 Phyrexian Broodlings

3 Ostracize
3 Innocent Blood
3 Urborg Uprising

Land:

7 Swamp

4 Dessert
4 Sulfur Vent
4 Geothermal Crevice
4 Smoldering Crater

Suggeties? Post ze!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Voorkomen is vaak beter als genezen daarom kan Ostracize wel eens beter zijn als Terminate.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

om ook eens een oud topic nieuw leven in te blazen, dit deck heeft zich nog een stukje verder ontwikkeld toen rukh egg herdruk is in 8th met de verkeerde rarity.

All common

// Lands
10 Swamp
4 [AN] Desert
8 [AN] Mountain

// Creatures
4 [LG] Blazing Effigy
4 [WL] Bogardan Firefiend
4 [WL] Abyssal Gatekeeper
4 [SC] Carrion Feeder
4 [ON] Festering Goblin
4 [CHK] Ashen-Skin Zubera
4 [CHK] Ember-Fist Zubera
3 [US] Phyrexian Ghoul
4 [TE] Mogg Fanatic

// Spells
3 [TO] Restless Dreams

Iemand suggesties?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie