Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Hallo allemaal, ik ben Tim en ben bezig met deze deck in elkaar te steken, niet erg bijster origineel, maar goed, dit lijken mij wel leuke kaarten om mee te spelen.

Nu zoek ik nog naar een paar dikke, zwaardere creatures om mijn deck mee aan te vullen, maar weet niet echt goed de welke ik zou nemen + ter vervanging van welke huidige creatures, want ik zou m'n deck graag rond de 60 kaarten houden.

Ik dacht aan bijvoorbeeld: Griselbrand, Abyssal Persecutor, Avatar Of Woe, Phyrexian Obliterator, Bloodgift Demon of Butcher of Malakir

Moet er nog extra defence in? Bijvoorbeeld een Wall of Souls?


Wat moet jouw deck doen?

Op een leuke manier winnen, door middel van creatures zoeken en de creatures van de tegenstrever af te schieten, hem levens af te snoepen of kaartjes te laten discarden.

- Zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

Ik heb nog niet met de deck kunnen spelen, ik ben hem nog aan het samenstellen.

- Wat voor decks zie je vaak tegenover je?

Meestal speel ik tegen dezelfde speler (kan uiteraard veranderen), weet nog niet wat ik tegen mij ga krijgen, maar wil een algemene goede deck die tegen iedere deck kan spelen.

- Welk formaat speel je gewoonlijk?

Alle kaarten mogen in mijn deck :-) Is dat dan Type 1? Weet niet, ik ben maar een recreatieve speler.

- Met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

Waarschijnlijk zal ik altijd 1 op 1 spelen.


- Heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Geld is in feite geen probleem, zal er wel geen 4 black lotussen in steken ofzo.

Creatures

3 x Black Knight
2 x Bloodhusk Ritualist
3 x Gatekeeper of Malakir
2 x Geralf's Messenger
4 x Royal Assassin
3 x Vampire Nighthawk

Enchantments


2 x Liliana's Caress

Instants

4 x Dark Ritual
3 x Sorin's Thirst

Lands

4 x Cabal Coffers
20 x Swamp
4 x Volrath's Stronghold -

Planeswalkers


1 x Liliana Vess
1 x Sorin Markov

Sorceries

4 x Demonic Tutor -
2 x Sorin's Vengeance


Alvast bedankt om eens te kijken!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

Hoi, welkom!

Je deck is zelfs niet type 1 legaal (door de 4x Demonic Tutor), weet je zeker dat je gebruikelijke tegenstander dit toestaat? Als je ook wel eens met anderen speelt zou ik zeker overwegen deze Tutors terug te brengen naar 1 kopietje zodat in ieder geval je deck in een formaat legaal is. Eventueel zijn er andere Tutors zoals Vampiric Tutor (ook maar 1x), Diabolic Tutor en Beseech the Queen die als vervanging dienst kunnen doen. De kans is behoorlijk klein dat je mensen tegen komt die geen problemen hebben met 4x Demonic Tutor omdat die kaart echt veel te goed is, het is in mijn ervaring altijd een beter plan om minstens te zorgen dat je deck in 1 formaat mag.

Uitgegaan van 60 kaarten is 28 land best wel veel. Daarnaast gaan de Strongholds elkaar toch alleen maar stuk maken. Ik zou die terug brengen naar 2x max. Ook denk ik dat op zich er wel 2 swamps uit zouden kunnen. 24 landjes is een mooi aantal om mee te starten.

Je deck in het algemeen is een beetje schizofreen. Je hebt wat kaarten die wat met discard doen, wat control kaarten (de Assassins met name), wat efficiente creatures, het doet van alles, maar geen daar van echt goed. In weze is dat al te zien in je antwoord op "Wat moet jouw deck doen?", je noemt veel verschillende dingen. ik denk dat het belangrijkste wat je voor je deck kunt doen een strategie kiezen is. Ik krijg het gevoel dat je interesse meer ligt bij het control deel, maar dit weet ik niet zeker.

Succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Hallo Pi

Alvast al enorrrm bedankt om naar mijn deck te kijken, ikhad ook het gevoel dat er iets niet goed zit, en heb m'n deck reeds op bepaalde media gezet, maar nergens heb ik feedback gekregen (wat ook niet verwonderlijk is, je moet daar tijd in steken en over voldoende kennis beschikken om dergelijke feedback te kunnen geven).

Ik heb nog een ander deckje waarin ik me toe wil leggen op het discard-thema, dus in feite mogen deze uit dit deck verdwijnen, dus bloodhusk ritualist en Liliana Vess moeten er dan in feite uit + 2 swamps en 2 Volrath's Stronghold.

Welke creatures zou ik dan in de plaats steken, zodat dit dan meer een controldeck wordt? Bijv. Van het lijstje dat ik had opgegeven?

Ik zal luisteren of de 4 demonic tutor in mijn deck mogen blijven, of ze moeten worden vervangen, de alternatieven zijn uiteraard wel 1) duur in aankoop en 2) duur in mana cost of alternatieve cost (pay 2 life).

Vriendelijke groeten

TmKing
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

Duurder kan ook nog hoor, budget maakte toch niet uit? :p Zie bv imperial seal of grim tutor...

Voor een control deck zijn creatures minder belangrijk, waarschijnlijk wil je discard zoals duress of thoughtseize om van non-creatures af te komen, daarnaast wil je creature renoval hebben zoals black sun's zenith, mutilate of damnation. Winnen zou je kunnen doen met corrupt, planeswalkers of creatures die geen/weinig last hebben van je removal (indestructible), snel en efficient zijn (Tombstalker) of gemakkelijk terug komen (bloodghast). De creatures van je lijstje lijken me niet efficient genoeg, misschien de Obliterator.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Bedankt man, ik neem deze wijsheden zeker mee in bet bestellen van mn deck :-)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

Misschien is het handig om een geupdate versie te posten voordat je bestelt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Ik had al redelijk wat kaarten hiervan.
Ik probeer vanavond al eens te zetten wat ik heb!
Er is al het 1 en ander uit veranderd hoor, a.d.h.v. uw raad.

Ik heb nog een deckje, 'k ga het hier ook op de site zwieren :-)

Grtz
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Deckje aangepast:

18 x Swamp
4 x Cabal Coffers
2 x Volrath's Stronghold

2 x Diabolic Edict
4 x Dark Ritual
4 x Demonic Tutor

3 x Death's Shadow
4 x Gatekeeper of Malakir
2 x Black Knight
3 x Vampire Nighthawk
3 x Royal Assassin
2 x Geralf's Messenger
2 x Phyrexian Obliterator
2 x Abyssal Persecutor
3 x Bloodgift Demon
2 x Griselbrand
2 x Avatar of Woe

Heb dit deck reeds gespeeld en moet zeggen dat hij wel lekker speelt.

Zal na verloop van tijd de demonic tutors reduceren naar 1.
De Diabolic Edict's ga ik vervangen door betere kaarten en kan zijn dat ik Griselbrand er uit flikker.


Grtz
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

Je hebt dudielijk een andere richting gekozen dan ik suggereerde, maar goed, een beatdown deck dus.

Wat doet de Death's Shadow precies voor je?

Fleshbag Marauder is een Edict die met je Strongholds samen werkt. Slum Reaper is kopietje 5-8 als je dat nodig zou vinden.

Ik zie eigenlijk niet zo goed waarom je deck Griselbrands zou willen hebben, ook lijken de Coffers niet zo nodig met vooral goedkope kaarten. Je zou denk ik meer efficiente creatures willen als je echt erg in de beatdown richting wil gaan. Royal Assassin is een veel te langzame kaart als je die kant op wil. Hymn to Tourach is goede ondersteuning voor zo'n deck.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

De death's shadows zitten er in omdat ik dat wel een leuke kaart vond. :-)

Mijn deckbuilding vaardigheden zijn niet echt om over naar huis te schrijven ;-)

Die Fleshbag Marauder is effectief een ideaal beestje! Merci

Griselbrand heeft effectief geen nut in dit deck, dus gaat die er uit.

Je schrijft dat Royal Assassin een te trage kaart is, maar wat stel je dan voor?

Groetjes en bedankt!

TmKing
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door Jibz »

So far heb ik de Death's Shadow alleen nog gebruikt zien worden als een kaart met ziek hoge power die zichzelf makkelijk de grave in werkt voor dingen als Varolz, the Scar-striped, of kaarten die zijn power/toughness overnemen The Mimeoplasm. Ik zou denken dat als je hem zelf als creature wil gebruiken, je eigenlijk wel een deck zou moeten hebben wat erom heen is gebouwd om je levens makkelijk te kunnen verlagen (met activated abilties waar je levens voor moet dokken?) en laag te houden (Lich?)... Om hem maar gewoon random in je deck te hebben lijkt me niet erg handig, omdat er niet veel situaties zijn waar hij van pas zal komen. Als je hem in het begin pakt bijvoorbeeld is het puur een dode kaart...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

De Assassin speel je op zijn vroegst beurt 3, dan duurt het tot beurt 4 voor je hem mogelijk kunt gebruiken. Op welk punt hij omvalt in elk zuchtje wind door zijn 1 toughness. De kaart is waarschijnlijk te laat, te traag en te kwetsbaar. De kaart is veel beter op zijn plek in een control deck dat hem enigzins kan beschermen.

Ik denk dat Bad Moon misschien wel eens een goed idee zou kunnen zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
TmKing
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: di mei 21, 2013 11:15 am

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door TmKing »

Jibz schreef:So far heb ik de Death's Shadow alleen nog gebruikt zien worden als een kaart met ziek hoge power die zichzelf makkelijk de grave in werkt voor dingen als Varolz, the Scar-striped, of kaarten die zijn power/toughness overnemen The Mimeoplasm. Ik zou denken dat als je hem zelf als creature wil gebruiken, je eigenlijk wel een deck zou moeten hebben wat erom heen is gebouwd om je levens makkelijk te kunnen verlagen (met activated abilties waar je levens voor moet dokken?) en laag te houden (Lich?)... Om hem maar gewoon random in je deck te hebben lijkt me niet erg handig, omdat er niet veel situaties zijn waar hij van pas zal komen. Als je hem in het begin pakt bijvoorbeeld is het puur een dode kaart...
In feite is de Death's Shadow toch nog zo slecht niet in combinatie met de Griselbrand?

Kan ik nog redelijk veel uithalen.

Fleshbag marauder is besteld!

Royal Assassin is misschien effectief niet zo snel, maar langs de andere kant zijn er genoeg andere snelle kaarten om de eerste beurten aanvallen tegen te houden + indien nodig kan ik de assassin sneller inbrengen door middel van een dark ritual.

Ik kan hem wel blijven gebruiken + de tegenstander zal minder snel aanvallen met zijn creatures als ik die dan kan afschieten met de royal assassin.

Het blijft een casual deck natuurlijk, desalniettemin ben ik heel tevreden met jullie feedback!

Grtz

TmK
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door Jibz »

Het is meer dat als je zo denkt, Griselbrand en Death's Shadow ineens samen iets heel anders willen doen dan de rest van je deck, wat de algehele samenhang van je deck uiteraard niet ten goede komt. Daarbij komt dat je geen lifegain hebt, en als je de Shadow dan zo dus speelt en met Griselbrand je levens terugbrengt naar 6 (stel je pakt 14 kaarten als je op 20 levens staat), vervolgens wordt je shadow doodgeschoten of wordt er een direct damage spell naar je gegooid (spire barrage bijvoorbeeld). Zoals ik al zei, als je de Shadow als creature will spelen wil je eigenlijk een deck hebben dat tegen dat soort dingen bestand is, ten eerste door meer kaarten om levens te betalen (Als je Death's Shadow trekt en je hebt Griselbrand niet, dan is het nog steeds een dode kaart), en ten tweede dus met manieren waardoor je niet of minder in gevaar komt door op lage levens te staan.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Algemeen zwart deckje, hulp gevraagd voor creatures.

Bericht door pi »

Wat Jibz zegt; in weze redeneer je: kaart X werkt niet zo goed met mijn deck, kaart Y ook niet, maar als ik X & Y aan het deck toevoeg werken ze wel samen. Een deck vol met dat soort "mini-combos" resulteert in een schizofreen deck.

Het probleem met je deck in combinatie met de Assassin is dat je deck duidelijk snel wil beuken met kleine beesten. Theoretisch kun je de Assassin gebruiken om een pad te banen voor deze creatures, maar, wanneer je een Ritual gebruikt om hem in het spel te krijgen dna kun je die niet gebruiken om je snelle kleine beestjes te spelen en waarschijnlijk geeft die vertraging je tegenstander genoeg tijd om je te stoppen. Gebruik je niet de Ritual dan komt de Assassin pas later en gelden de argumenten die ik eerder gaf. Een deck waar jouwe naartoe aan het groeien is probeert rond beurt 5 genoeg damage te hebben gedaan, en het grootste obstakel daarbij is een tegenstander die iets in de weg legt. De Assassin haalt dat probleem niet zeker weg, want het moet getapt zijn en dat kun je niet garanderen en daarnaast moet je nog een beurt wachten ook. Als je toch extra creature removal wilt hebben dan is een Rend Flesh of zelfs Terror waarschijnlijk een beter idee. Dat je tegenstander minder aanvalt is niet zo heel relevant, je mikt op snelheid, je uitganspunt is dus dat je sneller bent dan hij.

De Assassin is werkelijk meer voor een control deck bedoelt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie