EDH Reaper King Multicolored

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ik hoor graag hoe het testen gaat :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Vandaag getest, ging wel prima. Beide potjes geen manaproblemen, heb mn general het eerste potje 5 keer, het tweede potje 6 keer gecast in totaal, verder niet heel veel directe problemen tegengekomen. Natuurlijk ben ik vatbaar voor artifact removal (stond tegen een combinatie van Glissa, the traitor als general met dan een Sylvok Replica ernaast, die dus achter elkaar mn leger kon omleggen), maar de Shell Skulkin, Leonin Abunas en Darksteel Forge boden daar toch wel een redelijke bescherming tegen, net als natuurlijk de counterremoval die mn generaal van zichzelf biedt.

Ik zit er nog over na te denken om plaats te maken voor een Rite of Replication. In het ergste geval is het een kopie van een handig creature, of van 1 van mn scarecrows voor een extra keer schieten, En als ik hem gekicked af kan krijgen op mn generaal wordt het helemaal leuk. Mn generaal gaat er dood aan, maar als ik het goed heb mag ik tegelijkertijd nog wel even 25 keer schieten (Immers, er komen 5 Reaper Kings bij die allemaal elkaar in play zien komen, en mn originele Reaper King ziet er dus 5 in play komen). Dat is me wel het sacrificen van mn generaal waard.

Verder weet ik niet zeker of Scourglass het waard is om erin te houden of dat het beter is om voor een meer reliable mass removal te gaan (Oblivion stone, Nevinyrral's Disk), die minder vatbaar zijn voor removal, omdat ik ze kan gebruiken wanneer ik wil...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ik heb goedkoop een Academy Ruins die wat beschadigd is opgepikt, eventueel kunnen we daar een deal voor maken als je terug bent in Nederland?

Ik geloof best dat je je generaal vaak kunt casten, hoe snel kwam de eerste keer? (Ok, minimaal 17 mana voor hem betalen is toch wel een klein beetje indrukwekkend).

Mogelijk kun je Greaves en Boots ook gebruiken voor bescherming. Rite is wel heel grof, die kunnen spelen zorgt min of meer voor een complete board wipe. Als je dat 1 keer gedaan hebt kennen je medespelers het grapje wel, als je het vaak doet zal je deck meteen en hard aangevallen worden tot je dood bent of ze zullen gaan weigeren tegen je te spelen. Er is niks mis met de sterkte van dat plan, maar, ik zou sterk overwegen hem toch niet te spelen vanwege wat de reactie er waarschijnlijk op gaat zijn. Stone en Disk lijken me inderdaad betere opties. Heb je al een Stone? De prijs is nogal omhoog gegaan namelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Klinkt goed. Ligt er dus aan of ik er hier toevallig tegenaan loop of niet :)

In het eerste potje weet ik het niet precies meer, maar al vrij snel. In het tweede potje was ik op beurt 5 voor een Bringer of the Blue Dawn gegaan, en daarna kwam er een Seal of Cleansing op het veld te liggen, dus wachtte even met mn general casten tot ie weg was. Maar het werd nog steeds niet zo laat dat ik er niet nog mooie damage mee uit kon dishen (King met Steel of the Godhead slaat hard).

Hmm ik snap je argument rondom de Rite. Is dan inderdaad waarschijnlijk een beter idee om het niet te doen. Nee, heb nog geen stone of disk in mijn bezit, hoop dat ik er een te pakken kan krijgen.

Wat ook hielp op een gegeven moment was een Phyrexian Metamorph onder mijn Prototype portal, vooral aangezien er een Spine of Ish Sah op het veld lag :)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Zat er ook nog over na te denken een Mistmeadow Witch erin te doen (uiteraard in plaats van een andere nonscarecrow creature). Deze lijkt me wel bruikbaar, omdat hij een goede reden geeft mn mana open te houden. Mocht er niets gebeuren, dan kan ik net voor het eind van de beurt van degene voor mij even een scarecrow blinken, en daarbij kan ik de mana gebruiken om 1 van mijn creatures te redden van (mass) removal. Natuurlijk zou Avacyn Restored-style blink handiger zijn om on demand een creature te blinken, maar dat werkt dan weer niet tegen Mass Removal. Welke zou dan het handigst zijn om voor te kiezen? En de Frontier Guide probeer ik te vervangen door een ander, sneller acceleratie beestje, aangezien ik, als ik 4 landen heb liggen, meestal wel iets anders heb om ermee te doen dan een landje erbij zoeken... Misschien dat een Palladium Myr een goed alternatief is? Of anders iets groens (possibly noncreature), zoals een Explosive Vegetation of Khalni Heart expedition?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ik ben wel een fan van de witch.

Wat voor acceleratie zoek je precies?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

In principe gewoon iets om de Frontier Guide te vervangen, aangezien ik merk dat de Guide toch weinig echt van pas komt, meestal als ik zijn ability al gebruik, gebruik ik hem om niet veel meer dan 1/2 landjes te zoeken..
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Misschien iets als Land Tax of Gift of Estates? Ik ben ook wel fan van Captain Sisay om legendary lands mee te zoeken en als je Mistform Ultimus zou gaan spelen dan heb je ook een legendary scarecrow. Of je zou Lin Sivvi, Defiant Hero toe kunnen voegen om elke changeling te kunnen zoeken (Mirror Entity is erg goed en er zijn ook wel een paar goede rebels). Oracle of Mul Daya is een andere optie die nuttig kan zijn.

Je kunt natuurlijk ook voor de standaard saaie opties als Skyshroud Claim of {c]Journey of Discovery[/c] gaan, of eventueel creatures die vergelijkbare dingen doen.

Ik zelf geef altijd de voorkeur aan meer synergie boven meer snelheid. De Sisay optie is waar ik voor zou gaan, maar, dan heeft je deck wel wat meer legendary lands nodig en dat kan ene punt zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door Jibz »

Sisay is een leuke, inderdaad... Maar ik heb op het moment niet genoeg legendaries om echt gebruik van hem te kunnen maken, inderdaad. De oracle gebruik ik inderdaad in mijn andere EDH ook, en is vaak betrouwbare acceleratie. Wat ik leuk vind aan de Oracle (en de Journey of discovery ook, maar die kan maar 1 keer), is dat hij ook nog samen kan werken met de Seek the Horizon en Shard Convergence die ik er al in heb zitten, die me ineens een hele klauw vol landjes geven. Misschien dat ik daar wel voor ga.
Ja, ik vind zelf synergy op mijn mana ook altijd fijn, vandaar dat ik ook over de Palladium Myr zat na te denken, aangezien die in ieder geval nog synergized met enkele van mn kaarten die op artifacts werken (Tezzeret, prototype portal enzo). Helaas geeft die alleen kleurloze mana.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Reaper King Multicolored

Bericht door pi »

Ik zou bang zijn dat de Myr te makkelijk dood gaat, Mind Stone is ook erg ok.

Inderdaad moet je voor Sisay wel wat aanpassingen doen, maar veel Legendary lands zouden sowieso wel goed in je deck zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie