New T2 MBC

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

New T2 MBC

Bericht door Dragonheart »

23 Swamp
3 Cabal Coffers

4 Nantuko Shade
1 Undead Gladiator
1 Visara, the Dreadful

4 Duress
4 Chainer's Edict
3 Smother
4 Diabolic Tutor
4 Mutilate
2 Mind Sludge
1 Haunting Echoes
2 Corrupt
2 Skeletal Scrying

1 Mirari
1 Riptide Replicator
Gebruikersavatar
Petros
Adept
Berichten: 218
Lid geworden op: do mar 28, 2002 6:54 pm
Locatie: Zeist, in de buurt van Utrecht
Contacteer:

Bericht door Petros »

Gast ingeval van dat je het neit weet er is een nieuwe anti black kaart in onslaught true believer: blokt alle deze spells van ja:
4 Duress
4 Chainer's Edict
2 Mind Sludge
2 Haunting Echoes
3 Corrupt
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik heb het gehoord en gezien... maar... ik ben geen true believer :)

De volgende kaarten zijn anti-believer te gebruiken:

- Smother
- Mutilate
- Corrupt
- Visara, the Dreadful

Als je in de decklist kijkt, dan komt het totaal van anti-believer kaarten op zo'n 13. Dat zijn er altijd nog 9 meer dan wat het gemiddelde deck aan believers zou kunnen hebben.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik zou alleen denk ik de shades visara en 2 gladiators er uit halen. Wanneer je je gladiator nodig heb kan je hem tutorren en je kan op deze manier nog 4 innocent blood toevoegen. Ook zou iker een haunting echoes uit halen omdat je er nooit twe nodig zal hebben.

:!: EN :!:
:!: Een idioot idee van mij, een death wish erin :!:

Uitleg:
Tegen een confinement deck ben je toch blij als je je guiltfeeder er in kunt wishen en is dat zeker de helft van je levens waard.

Tegen een deck welk mobilization gebruikt wil je er ook best een engineered plague inwishen, ook wel de helft van je levens waard.
:wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Die Death Wish is inderdaad een heel goed idee :)

Wat de shades en de Visara betreft... Ze zitten er nu eigenlijk in om de aandacht een beetje af te leiden. Ik gebruik dit deck ook in multiplayer en heb daarbij gemerkt dat als ik de shades helemaal verwijder ik te weinig dreigingen in het deck heb. Een shade op de tafel roept meestal om drastische maatregelen aan de andere kant van de tafel. Ik heb dan de tijd om plan B (of A eigenlijk) op te zetten (Corrupt voor veel :) ).

Haunting Echoes: Ik heb zelf nooit geloofd dat 2 Echoes goed was, ik heb altijd gedacht dat 1 voldoende is. In de huidige samenstelling ben ik nog meer afhankelijk van Mirari. Het kan nodig zijn om een vroege Echoes te spelen alleen om mogelijke antwoorden op Mirari te verwijderen. De 2de Echoes is dan voor later als er voldoende in de graveyard van de tegenstander ligt. Op deze manier heb ik een (wellicht wat zwakke) tweede manier om te winnen (decking).

Maar laten we het eens zo proberen:

Main

- 2 Nantuko Shades
- 2 Undead Gladiator
- 1 Visara the Dreadful
- 1 Mind Sludge
- 1 Haunting Echoes

+ 3 Innocent Blood
+ 1 Death Wish
+ 1 Engineered Plague
+ 2 Smother

Het sideboard kan dan zo:

4 Nantuko Shade
2 Undead Gladiator
1 Visara the Dreadful
1 Guiltfeeder
1 Smother
1 Engineered Plague
2 Persecute
1 Mind Sludge
1 Haunting Echoes
1 Corrupt
1 Skeletal Scrying

Probleem! 16 kaarten in het sideboard... Iemand nog goede ideeen?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Wel goeie ideeen met 1 groot nadeel, mischien twee of drie coffin purge in je sideboard omje mirrari te beschermen. Wel vraag ik me af of twee persecutes in het sideboard nodig zijn, na eentje is het meestal wel afgelopen en nog belangrijker, een mind sludge doet het vaak al net zo goed en heeft geen ellende met multicolor
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Die persecutes zitten er in met maar 1 reden: Mirror-match. Die is tegen alleen zwart uiteraard. Dit maakt het "kies een kleur" probleem wat minder. Aangezien Corruptor en haast ieder ander monoblack deck Skeletal Scrying gebruikt, is de 2de persecute geen overbodige luxe. Mind Sludge zou in dit geval net iets te traag kunnen zijn.

Coffin Purge heb ik niet gebruikt aangezien ik 2x de echoes heb. De beste manier om van naturalize en disenchant af te komen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Mischien anders een gladiator, er zijn twee redenen om hem te gebruiken, minder nuttige kaarten cyclen en wat schade toerichten maar ik vraag me af tegen wat voor typen decks je er meer als 1 of 2 nodig denkt te hebben vanwege removal of zo iets mischien maar toch
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Mischien is ook een screams of the damned een goed idee voor mensen die te veel met mobilization of andere tokenproductie spelen
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Voor dat probleem zat ik eigenlijk aan Tainted Aether te denken. Nadeel daarvan is dat ik eigenlijk ook 4 Rancid Earth moet spelen om te voorkomen dat mijn tegenstander toch nog veel creatures in het spel krijgt.

Undead Gladiator: Hoe meer ik met hem speel, hoe meer ik ervan overtuigd raakt dat dit een van de belangrijkste toevoeging aan MBC-achtige decks is. Je kunt hem cyclen, terug laten komen en bovendien gewoon bouwen. Een 3/1 voor 3 is al niet slecht, maar deze geeft MBC een manier om een compulsion/merfolk looter-achtig effect te spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoeveel ik er moet spelen en hoeveel er daarvan maindeck moeten, maar ik geloof in de Gladiator :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik vindt hem ook geweldig maar ondanks je manaboosts van je coffers wil je er denk ik toch niet veel meer als 2 in je handen hebben, het blijft toch 4 mana
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is als je hem iedere beurt laat terugkomen uit je graveyard en meteen cycled. Het is niet altijd een slecht idee om hem gewoon te bouwen. Een 3/1 die terugkomt voor meer is voor veel decks een probleem en voor jouw een blocker waar je op kunt bouwen. Cyclen doe je alleen als je een minder fijne hand hebt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ja op die manier valt er wel iets te zeggen voor twee stuks, een beatdown machine na je mutilates en een cycleapparaat
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Precies :)

Ik had nog een ideetje:

Cover of Darkness

Kies shade en irritante kleine soldier-tokens liggen niet langer in de weg! Bovendien kun je nog wat extra shades erbij repliceren!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Het probleem ligt in mijn ogen meer bij de verdediging dan bij de aanval met al die soldiers, in het maindeck zitten geen shades en het valt echt zwaar tegen om al die soldier tokens te blijven slopen, vooral als ze in je einde van jouw beurt in elkaar gezet worden. :cry:
Plaats reactie