Sage of hours - extra turns?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

Sage of hours - extra turns?

Bericht door PieterS »

Hallo mede magic spelers,

Ik ben van plan om eens te proberen een deck te maken rond sage of hours die in journey into nyx zit.
Hij heeft; Heroic: +1/+1 counter erop en
verwijder alle +1/+1 counters => per 5 take an extra turn after this one.

In iedere ondergaande stelling :
Ik heb:
Sage of hours (SOH) 1/1 met 5 +1/+1 counters erop
hero of leina tower, 1/1
mogelijkheid om Solidarity of heroes te spelen, op 2 creatures
bioshift
6 mana om te gebruiken.

Tegenstander:
1/1 deathtouch beestje
1 shock
1 doomblade

stelling A:
Ik activeer extra turn, SOH || reactie tegenstander: shock op SOH
stelling B:
Ik activeer extra turn,SOH || reactie tegenstander: shock op SOH || reactie ik solidarity of heroes op SOH
stelling C:
Ik activeer extra turn,SOH || reactie tegenstander: shock op SOH || reactie ik solidarity of heroes op SOH || reactie doomblade op SOH
Stelling D:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH
stelling E:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH ||reactie shock op SOH
stelling F:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH || reactie shock op SOH || reactie bioshift alle +1+1 counters van hero of leina tower naar SOH , heroic: hero of leina tower alle overige mana(3) =>+1/+1 counters
stelling G:
SOH valt aan // declared blokker: 1/1 deathtouch || reactie solidarity of heroes op SOH , na resolve, extra turns SOH

In welke van deze stellingen krijg ik extra beurten en hoeveel? In welke niet?
remove all +1/+1 counters gebeurd op moment van resolve of als activeringskost van zen ability om extra beurten te krijgen?
(==> extra beurt door solidarity of heroes)

Alvast bedankt om met me mee te denken en om de tijd te nemen om een antwoord te formuleren.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Dragonheart »

Geen idee wat solidariry of heroes doet. Indien je de ability kunt activeren en de 5 counters verwijdert, krijg je de extra beurt. Maakt in dat geval niet uit wat met het beest gebeurt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door The Quizmaster »

PieterS schreef: stelling A:
Ik activeer extra turn, SOH || reactie tegenstander: shock op SOH
Resultaat: 1 extra beurt.
PieterS schreef: stelling B:
Ik activeer extra turn,SOH || reactie tegenstander: shock op SOH || reactie ik solidarity of heroes op SOH
Resultaat: 1 extra beurt, SoH krijgt 0 counters van Solidarity voor hij geshocked wordt.
PieterS schreef: stelling C:
Ik activeer extra turn,SOH || reactie tegenstander: shock op SOH || reactie ik solidarity of heroes op SOH || reactie doomblade op SOH
Resultaat: 1 extra beurt. SoH krijgt 0 counters van Solidarity. Dit wordt echter gecounterd, omdat SoH gedoombladed wordt voor dat solidarity kan resolven.
PieterS schreef: Stelling D:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH
Resultaat: 1 of 2 extra beurten, afhankelijk van hoe je het speelt:
Als je solidarity eerst laat resolven, 2. Als je de ability van SoH activeerd in reactie op Solidarity (zoals je nu schrijft), dan maar 1.
PieterS schreef: stelling E:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH ||reactie shock op SOH
Resultaat: 1 of 2 extra beurten, afhankelijk van hoe je het speelt:
Als je solidarity eerst laat resolven, 2. Als je de ability van SoH activeerd in reactie op Solidarity (zoals je nu schrijft), dan maar 1.
PieterS schreef: stelling F:
Doomblade op SOH || reactie solidarity of heroes op SOH || reactie extra turn,SOH || reactie shock op SOH || reactie bioshift alle +1+1 counters van hero of leina tower naar SOH , heroic: hero of leina tower alle overige mana(3) =>+1/+1 counters
Resultaat: 1 of 2 extra beurten, afhankelijk van hoe je het speelt:
Als je solidarity eerst laat resolven, 2. Als je de ability van SoH activeerd in reactie op Solidarity (zoals je nu schrijft), dan maar 1.

Geen idee wat je precies van plan bent met de Tower.
PieterS schreef: stelling G:
SOH valt aan // declared blokker: 1/1 deathtouch || reactie solidarity of heroes op SOH , na resolve, extra turns SOH
Resultaat: 2 extra beurten.

Wat je hier overduidelijk niet doorhebt, is dat op het moment dat je de ability van Sage of Hours activeert, alle counters al removed worden als cost (dit staat voor de : en is dus de kost van de activatie) en dat de ability op dat moment al de stack op gaat. Het maakt dus niet meer uit wat er met de Sage gebeurt, de ability gaat door.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door PieterS »

Dus ik kan gewoon op ieder moment de extra beurten oogsten wanneer de sage dreigt dood te gaan, ideaal.

Maar als ik een Solidarity of heroes speel op een sage zonder counters
dan zou die toch de +1/+1 counter verdubbelen die die krijgt van zen heroic?

ik wist niet dat als er 2 dingen op de stack liggen je er 1 van mag laten resolven om er dan weer een actie op te gooien.
zoals het volgend geval:
doomblade op sage of hours met 5 +1/+1 counters
dan kan ik dus
de counters verdubbelen met solidarity of heroes,trigger heroic die eerst afgaat, dit laten resolven, liggen er n u dus 12 +1/+1 counters op.
enkel op de stack nu; doomblade nog steeds
dan zijn extra turns ability activeren voor 2 beurten.

dan heb ik dus de extra beurten ook al gaat mijn sage dood.

ook in de situaties dat mijn sage een 1/1 wordt door de ability te activeren en een shock op de stack gegooid wordt zal ik dus de extra beurten sowieso krijgen.

Bedankt voor de uitleg

PS
kan ik met bioshift een +1/+1 counter van sage of hours ergens anders opleggen die er pas op komt door zijn heroic ability?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Donnie Darko »

De counters komen inderdaad op SoH door de heroic trigger van solidarity of heroes, dus zonder counters op hem zou hij daarna een shock kunnen overleven.
Hetzelfde geld voor bioshift, die triggert ook de heroic van de sage en zal dus daarna een counter eraf halen.
Dit zou alleen niet werken met iets als clockspinning omdat die een counter vereist als target. Een bioshift mag je targetten op een raging goblin zonder counters, maar doet niets.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Jibz »

Met Clockspinning zou het precies hetzelfde gaan, hoor... Je target de permanent, niet de counter. Je kan hem casten op een permanent waar geen counters op liggen, maar dan gebeurt er niks. Net als de Bioshift. Je kiest de soort counter en wat je ermee doet pas als de spell resolvet, dus je kan hem prima targeten op een Sage of Heroes, die daarmee een heroic counter geven, en die +1/+1 counter vervolgens clockspinnen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door PieterS »

Dus met clockspinning kan je ook al 2 counters erop krijgen?
netjes

maar je target toch de permanent en counter tegelijkertijd?
als er geen counter opligt kan je die toch ook niet target'en?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door The Quizmaster »

PieterS schreef: Maar als ik een Solidarity of heroes speel op een sage zonder counters
dan zou die toch de +1/+1 counter verdubbelen die die krijgt van zen heroic?
My bad, had het Heroic even over het hoofd gezien.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Jibz »

PieterS schreef:Dus met clockspinning kan je ook al 2 counters erop krijgen?
netjes

maar je target toch de permanent en counter tegelijkertijd?
als er geen counter opligt kan je die toch ook niet target'en?
Ik weet niet of we het over dezelfde kaart hebben, maar op de kaart die ik bedoel (clockspinning) staat "choose a counter on target permenent of suspended card". Het "target" staat alleen maar voor de "permanent or suspended card". Er staat niet "choose a counter on target permanent or suspended card with a counter on it". Er is dus geen reden waarom je geen permanent mag kiezen waar nog geen counter op ligt. En als iets niet op de kaart (of de Oracle tekst) staat in Magic, dan kun je er vanuit gaan dat het niet zo is. Anders werd het nogal lastig om de regels goed uit te voeren..
Het kiezen van de counter die je wil manipuleren is een keuze die bij het resolven wordt gemaakt, niet bij het kiezen van de targets. Immers, bij Agonizing Memories hoef je toch ook geen handkaarten te targeten voor hij resolvet? Als hij resolvet krijg je de hand van je tegenstander namelijk pas te zien. Als je daarvoor al de kaarten moest kiezen was dit een beetje counterproductief geweest.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Donnie Darko »

Je hebt helemaal gelijk Jibz, clockspinning was wat dat betreft geen goed voorbeeld.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Jibz »

Ik weet het niet zeker, maar ik durf zelfs te beweren dat je per definitie nooit counters target in Magic... Ook kaarten als Arcbound fiend targeten de creature waar de counter op ligt, en niet de counter zelf. En proliferate vermijdt natuurlijk ook gebruik van het woord "target"...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door Jibz »

Je hebt me, pi.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

Re: Sage of hours - extra turns?

Bericht door PieterS »

Bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie