Goedkope boosterboxen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Geertfebe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 4:05 pm

Goedkope boosterboxen

Bericht door Geertfebe »

Wie weet een goed adres om goedkoop aan nieuwe boosterboxen te komen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door pi »

Wat noem je goedkoop? Hoeveel wil je er tegelijk kopen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Geertfebe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 4:05 pm

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door Geertfebe »

Ik zag boosterboxen voor €85 bij www.bordspelwizard.nl. Is dat goedkoop? Ik zou waarschijnlijk niet meer dan 1 doos per keer kopen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door pi »

Dat is redelijk, zonder verzendkosten is het zelfs erg goed. Normaliter is met een beetje zoeken €80 te vinden, zoals bv bij https://www.zwartelotus.nl/index.php/70 ... erbox.html. Met nog veel meer zoeken en bij de aankoop van meerdere boxen (vaak een case: een doos met 6 boxen) kun je nog iets je lager komen, tot in de buurt van €75 als je bv de verkoper goed kent en dergelijke. Op dat punt zit je nog maar een paar euro af van de inkoopsprijs van winkels (hoeveel hangt samen met hoeveel de winkel zelf inkoopt omdat die ook bulk kortingen krijgen). Heel erg veel gaat het dus niet meer schelen als je al €85 hebt weten te vinden.

Wat uit het bovenstaande ook blijkt is dat de hele boosterbox markt best wel prut is voor winkels: er is vrijwel niks op te verdienen door de moordende concurentie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Geertfebe
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 4:05 pm

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door Geertfebe »

Dank voor je reactie. Ik denk dat ik dit dan maar neem
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door pi »

Graag gedaan hoor.

De enige manier die ik verder nog weet om goedkoper uit te komen is een winkel zoeken die je kaarten in laat ruilen om voor de box te betalen en die kaarten dan weten te kopen voor minder dan je er van de winkel voor krijgt. In mijn ervaring is dat vooral mogelijk wanneer je verzamelingen koopt en doorverkoopt, maar dan nog is het lastig. Ik krijg het voor elkaar, maar heb uiteindelijk met de winkel die ik meestal gebruik een deal gesloten waarbij ik playsets van bijna een hele nieuwe set krijg (alleen niet de rares) voor een lagere prijs dan 2 boxen omdat ik dan nog een stuk beter uit kom (ik krijg dan wel sommige kaarten pas bij rotatie).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Goedkope boosterboxen

Bericht door pi »

Voor de volledigheid, ik vond inderdaad een leverancier van boxen voor €75 elk als je een case neemt en met gratis verzenden als je voor €500(+) bij ze koopt. Een bevriende manager van een grote winkel in het buitenland vertelde me dat dat zelfs onder zijn inkoopsprijs ligt (vermoedelijk door een momenteel slechte wisselkoers).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie