Grote oude (jaren 90) MtG verzameling

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Esther
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 27, 2018 10:11 am

Grote oude (jaren 90) MtG verzameling

Bericht door Esther »

Ik heb in de jaren 90 met veel plezier een grote MtG verzameling aangelegd. Ik was vn verzamelaar, heb vrijwel niet met de kaarten gespeeld.
Nu na de zoveelste verhuizing kwam ik ze weer tegen en bedacht me dat ik er al bijna 20 jaar niets meer mee doe. Misschien heeft hier iemand interesse?
Het zijn wel zo'n 15.000 kaarten 98% mint/near mint vanaf Revised/The Dark t/m Stronghold zijn het vrijwel volledige sets plus een hele hoop extra's (ik kocht meerdere dozen per set). Van de oudere sets zitten er ook heel wat kaarten bij, deze heb ik vn door ruilen verkregen en zijn soms "light played".

Verder heb ik voor een echte verzamelaar nog een aantal oude Scrye etc. tijdschriften, promo's, Vanguard set (denk ik), Weatherlight (denk ik) oversized, een paar echt grote oversized kaarten, oude verpakkingen/dozen, een T-shirt. Eigenlijk alles wat los en vast zat toen en met MtG te maken had.

En ook nog een mint doosje met de International Collector's Edition (doosje heeft lichte shelf wear maar de kaarten zijn perfect).

Mijn verzameling heb ik nu in een spreadsheet gezet.

Bij serieuze interesse graag een pb :-)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Grote oude (jaren 90) MtG verzameling

Bericht door pi »

Ik zou geintresseerd kunnen zijn, mogelijk kun je het spreadsheet naar pi@magicforums.nl mailen?

Wat zou kunnen helpen is als je wat foto's kunt laten zien. Het wisselt wel eens hoe goed verkopers de staat van kaarten inschatten, vaak wat te optimistisch. Als er vrijwel niet mee gespeeld is zal het vast kloppen, maar foto's geven meer vertrouwen. Ook is het interessant om te weten waar ik of een andere potentiele koper heen zou moeten reizen voor de kaarten. Als je bij me om de hoek woont is het een stuk makkelijker om even langs te gaan en te kijken dan aan de andere kant van het land. Mocht je zelf al een schatting hebben gemaakt van de waarde is het handig als je iets kunt zeggen over hoe je dat gedaan hebt. Het wisselt hoe realistisch de inschatting van verkopers is, als je een manier zou beschrijven die in een zeer hoge prijs resulteert dan kun je elkaar de tijd voor onderhandeling besparen (want een koper zal dan gelijk afhaken).

Ik heb een artikel over verkoop geschreven: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=5459, terwijl je deze post als samenvatting er van zou kunnen zien: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4995.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie