Nieuwe contest?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nieuwe contest?

Bericht door pi »

Oy mensen,

David en ik hadden een idee voor een volgende contest. Omdat we het niet helemaal vonden kloppen dat bij een contest het verschaffen van de prijs helemaal op de verzinner van de contest aan kwam hadden we zitten denken over een oplossing daar voor. Ook vonden we het leuker om een contest te doen waarbij vast staat hoe lang ie duurt en waarbij in principe de bedenker ook mee kan doen.

Wij hadden bedacht:

(met wat extra suggesties van GForce)

- Iedereen die mee wil doen maakt een bepaald bedrag (zeg 1 euro) over naar de bedenker van de contest.

- De uiteindelijke winnaar zoekt bij de bedenker van de contest een of meerdere kaarten uit voor het totaal binnen gekomen bedrag, waarbij de prijzen aangehouden worden van een bepaalde website (ik stel voor www.cardexchange.com). Wij realiseren ons dat dit erg voordelig kan zijn voor de persoon die de contest start, maar vandaar de volgende regel.

- Als je een contest wint verzin je een nieuwe. (hierdoor heeft als alles goed gaat regelmatig een ander het voordeel van het voorgaande punt)

- We willen een contest doen als deze. Het voordeel is hierbij dat de bedenker mee kan doen omdat het gewoon een wedstrijd is van wie haalt de hoogste score. Een ander voordeel is dat je een bepaalde datum kan zetten waarop de winnaar bepoaald wordt. Een nadeel is dat je best wel strikt moet defineren wat de regels zijn, zoals ook te zien is op de link.

Een contest hebben David en ik al min of meer verzonnen, alleen nog wat variabelen moeten bepaald worden. We zijn nu nieuwsgierig, wie heeft er zin om mee te doen?

Overigens, de prijs voor de eerste contest komt uit mijn ruilkaarten.

Nou, laat maar horen wat jullie er van vinden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

nee, sorry, niks voor mij.

nog ff wat.

is dit niet een beetje oneerlijk?

Bijv.: je hebt forum members die werkeloos zijn en dus de hele dag tot hun beschikking hebben met kabel/adsl internet.

en je hebt 14 jarige forum members, die 2 keer per week een half uurtje mogen internetten van hun ouders.

't is maar een voorbeeldje maar toch.
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is dus juist eerlijk omdat je niet online hoeft te zijn om mee te doen, je moet een decklist verzinnen om iets te bereiken. Zoals het gedaan werd op de link won kort samengevat degene met het hoogste levensaantal. (waarbij je geen oneindige loop mocht gebruiken, en met 2 decks van 10 kaarten speelde)

Bij de andere contests had je juist voordeel door veel online te zijn, bij deze heb je alleen meer voordeel als je meer tijd hebt om na te denken of beter kan nadenken zeg maar. Geef mij dan maar de laatste voor wat betreft eerlijkheid.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

ook niet echt voor mij, spijt me

greetz ragna
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Re: Nieuwe contest?

Bericht door David »

pi schreef:- De uiteindelijke winnaar zoekt bij de bedenker van de contest een of meerdere kaarten uit voor het totaal binnen gekomen bedrag, waarbij de prijzen aangehouden worden van een bepaalde website (ik stel voor www.cardexchange.com). Wij realiseren ons dat dit erg voordelig kan zijn voor de persoon die de contest start, maar vandaar de volgende regel.
Is het niet beter om samen iets overeen te komen, als je zelf al zegt dat het voordelig is om de prijslijst van een website aan te houden? Of op zijn minst een lijst gebruiken die niet door een winkel (die zelf winst probeert te maken) gemaakt is. Is de lijst van motl niet zo'n lijst?
pi schreef: Overigens, de prijs voor de eerste contest komt uit mijn ruilkaarten.
Hoezo? Ik heb de vorige contest gewonnen... :-)

Misschien dat we de mensen die graag een prijs willen leveren kun laten opbieden wat ze willen leveren voor die prijs en dat de winnaar dan mag uitzoeken. Begrijp je wat ik bedoel?

David
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

pi schreef:Oy,

is dus juist eerlijk omdat je niet online hoeft te zijn om mee te doen, je moet een decklist verzinnen om iets te bereiken. Zoals het gedaan werd op de link won kort samengevat degene met het hoogste levensaantal. (waarbij je geen oneindige loop mocht gebruiken, en met 2 decks van 10 kaarten speelde)

Bij de andere contests had je juist voordeel door veel online te zijn, bij deze heb je alleen meer voordeel als je meer tijd hebt om na te denken of beter kan nadenken zeg maar. Geef mij dan maar de laatste voor wat betreft eerlijkheid.

mazzel

pi
ok, heb je toch idd gelijk aan, toch blijft het niks voor mij.

grtz
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wow, zoveel posts in de tijd dat ik mijn antwoord aan het verzinnen ben :-)
Misschien dat we beter een puzzel dan een contest kunnen doen. Als in dat het toegankelijker is zonder prijs. Hoeven we ook geen einddatum te stellen en kun je gewoon altijd nog reageren als je iets beters weet... Doen jullie dan wel mee?

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je gelijk in ja, maar voordelig is wel redelijk beperkt (10% winst is veel), en motl wil nog wel eens erg laag zijn in vergelijking met wat veel mensen denken dat de prijs is, plus ook motl is niet perfect. Bij motl vrees ik meer dat er nog wel eens een te lage prijs staat dan in een winkel. Ik weet hoe cardexchange zijn prijzen bijwerkt, namelijk voor een deel volautomatisch afhankelijk van in- en verkopen. Voor een winkel vind ik de prijzen bij cardexchange iig gewoonlijk best goed in verhouding met elkaar.

Mar het was mijn idee die we zouden gaan doen toch? :D Anyway, tegen elkaar opbieden is wel aardig, maar ik denk dat het er wel eens op neer kan komen dat daar niet zo veel animo voor is en dat mensen dan liever bij 1 iemand kunnen uitzoeken wat ze willen voor 1 bepaalde prijs.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

David schreef:Wow, zoveel posts in de tijd dat ik mijn antwoord aan het verzinnen ben :-)
Misschien dat we beter een puzzel dan een contest kunnen doen. Als in dat het toegankelijker is zonder prijs. Hoeven we ook geen einddatum te stellen en kun je gewoon altijd nog reageren als je iets beters weet... Doen jullie dan wel mee?

David
kort maar bondig.


ja.
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
Thanatos
Master
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 10, 2003 5:32 pm
Locatie: Stein, Zuid limburg

Re: Nieuwe contest?

Bericht door Thanatos »

pi schreef:Oy mensen,

David en ik hadden een idee voor een volgende contest. Omdat we het niet helemaal vonden kloppen dat bij een contest het verschaffen van de prijs helemaal op de verzinner van de contest aan kwam hadden we zitten denken over een oplossing daar voor. Ook vonden we het leuker om een contest te doen waarbij vast staat hoe lang ie duurt en waarbij in principe de bedenker ook mee kan doen.

Wij hadden bedacht:

(met wat extra suggesties van GForce)

- Iedereen die mee wil doen maakt een bepaald bedrag (zeg 1 euro) over naar de bedenker van de contest.

- De uiteindelijke winnaar zoekt bij de bedenker van de contest een of meerdere kaarten uit voor het totaal binnen gekomen bedrag, waarbij de prijzen aangehouden worden van een bepaalde website (ik stel voor www.cardexchange.com). Wij realiseren ons dat dit erg voordelig kan zijn voor de persoon die de contest start, maar vandaar de volgende regel.

- Als je een contest wint verzin je een nieuwe. (hierdoor heeft als alles goed gaat regelmatig een ander het voordeel van het voorgaande punt)

- We willen een contest doen als deze. Het voordeel is hierbij dat de bedenker mee kan doen omdat het gewoon een wedstrijd is van wie haalt de hoogste score. Een ander voordeel is dat je een bepaalde datum kan zetten waarop de winnaar bepoaald wordt. Een nadeel is dat je best wel strikt moet defineren wat de regels zijn, zoals ook te zien is op de link.

Een contest hebben David en ik al min of meer verzonnen, alleen nog wat variabelen moeten bepaald worden. We zijn nu nieuwsgierig, wie heeft er zin om mee te doen?

Overigens, de prijs voor de eerste contest komt uit mijn ruilkaarten.

Nou, laat maar horen wat jullie er van vinden.

mazzel

pi
Nou, betalen, ook al is het maar 1 euro haalt bij mij de fun er af en daarbij heb ik effe een cashflowproblem.
Ik doe liever mee voor de gein en mijn kennis testen dan voor de prijs trouwens, maar that's just me :roll: .
No matter how powerful, ALL will fall before my blade!!


http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=1105
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zullen we niet eerst de reacties hierop afwachten?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Re: Nieuwe contest?

Bericht door David »

Thanatos schreef:
pi schreef:Oy mensen,

David en ik hadden een idee voor een volgende contest. Omdat we het niet helemaal vonden kloppen dat bij een contest het verschaffen van de prijs helemaal op de verzinner van de contest aan kwam hadden we zitten denken over een oplossing daar voor. Ook vonden we het leuker om een contest te doen waarbij vast staat hoe lang ie duurt en waarbij in principe de bedenker ook mee kan doen.

Wij hadden bedacht:

(met wat extra suggesties van GForce)

- Iedereen die mee wil doen maakt een bepaald bedrag (zeg 1 euro) over naar de bedenker van de contest.

- De uiteindelijke winnaar zoekt bij de bedenker van de contest een of meerdere kaarten uit voor het totaal binnen gekomen bedrag, waarbij de prijzen aangehouden worden van een bepaalde website (ik stel voor www.cardexchange.com). Wij realiseren ons dat dit erg voordelig kan zijn voor de persoon die de contest start, maar vandaar de volgende regel.

- Als je een contest wint verzin je een nieuwe. (hierdoor heeft als alles goed gaat regelmatig een ander het voordeel van het voorgaande punt)

- We willen een contest doen als deze. Het voordeel is hierbij dat de bedenker mee kan doen omdat het gewoon een wedstrijd is van wie haalt de hoogste score. Een ander voordeel is dat je een bepaalde datum kan zetten waarop de winnaar bepoaald wordt. Een nadeel is dat je best wel strikt moet defineren wat de regels zijn, zoals ook te zien is op de link.

Een contest hebben David en ik al min of meer verzonnen, alleen nog wat variabelen moeten bepaald worden. We zijn nu nieuwsgierig, wie heeft er zin om mee te doen?

Overigens, de prijs voor de eerste contest komt uit mijn ruilkaarten.

Nou, laat maar horen wat jullie er van vinden.

mazzel

pi
Nou, betalen, ook al is het maar 1 euro haalt bij mij de fun er af en daarbij heb ik effe een cashflowproblem.
Ik doe liever mee voor de gein en mijn kennis testen dan voor de prijs trouwens, maar that's just me :roll: .
www.leerquoten.nl

ps Sorry maar deze post laat alleen zien wat ik bedoel met de gigantische quote erbij...
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het is trouwens wel het leukst als iedereen tot het einde van de wedstrijd alleen zijn score post en niet de manier waarop hij(/zij) die bereikt heeft. Dat stimuleert de creativiteit.

Ik denk dat het gedoe met prijzen niet echt gaat lukken, misschien moeten we maar gewoon beginnen.

@Pi, heb jij al een goede bewoording? Stuur anders ff op wat je nu hebt dan zal ik proberen om er strict sluitende regels van te maken.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy

als jij nou post dan kunnen we beide editen, dat werkt vast handiger, ik heb in principe niks anders dan wat ik je ge-pm-ed heb. Misschien dat we wel eerst nog over wat dingetjes moeten overleggen, zie pm.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Vind ik eigenlijk ook niks.. kaarten raden ok maar combos en dingen in het spel zelf weet ik niks van :D
Don't mind me. I'm not even here.
Plaats reactie