grim feast

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

grim feast

Bericht door ragnarok »

kan iemand me uitlegge hoe dit juist werkt

At the beginning of your upkeep, Grim Feast deals 1 damage to you.
Whenever a creature is put into an opponent's graveyard from play, you gain life equal to its toughness.
dus als ik een 4/4 beest naar de verdoemenis doe met een terror krijg ik dan 4 leven.....
maar als ik een 4/4 beest door middel van bane of the living dood doe of gewoon door als ie met dat 4/4 beest aanvalt het te blokken met een 5/5 naar de eeuwige jachtvelden stuur , krijg ik dan ook 4leven of niet?

alvast bedankt,

greetz
ragnarok
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat je na het spelen van een kaart als mutilate/infest of het demorphen van een bane minder levens krijgt dan de normale toughness van het creature dat dood gaat omdat je deze bij werkt met deze kaarten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Bij de Mutilate krijg je nog gewoon de leven van de nromale toughness.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het punt is de vraag of de Grim Feast kijkt naar de toughness op het moment dat het creature het spell verlaat (resultaat na mutilate/infest bane: minder levens gainen dan met bv wrath of god) of kijkt de feast naar de power/toughness zoals die op de kaart gedrukt staat (resultaat: je gained net zo veel). Ik denk zelf dat de feast kijkt naar de p/t zoals die is op het moment dat het creature het spel verlaat, dit omdat hier veel meer mee is te doen in het spel, de p/t laten groeien, etc. een ander punt is dat je anders nooit leven krijgt voor een creature met */* waarbij de * gelijk is aan iets, zoals forests in play, die naar een graveyard gaat. Bedenk wel, ik heb niet werkelijk de regels opgezocht voor deze kaart toen ik dit tikte.

Ik heb een judge een meeltje gestuurd hier over, jullie horen nog van me.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

De toughness die het creature op dat moment heeft.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

dat vreesde ik :( ,tnx voor de uitleg :D
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Plaats reactie