Magicworkstation

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
oeroesmoeloevoeloe
Advanced
Berichten: 45
Lid geworden op: do dec 19, 2002 11:13 pm
Locatie: Sint-gillis-waas
Contacteer:

Magicworkstation

Bericht door oeroesmoeloevoeloe »

Hoi iedereen, ik en nog iemand die ik ken hebben beide magicworkstation. Maar we kunnen niet tegen elkaar spelen om dat hij een lokaal netwerk heeft. (hij zit bij telenet) Weet er iemand hoe je dit probleem kan oplossen? Dat je bijvoorbeeld een extra poort kunt openzetten of zo. Want hij kan echt neits op het inetrnet spelen. En das vrij irritant. :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik denk dat je iets meer moet vertellen over het netwerk dat ie heeft.
Het lijkt me dat je het niet in het programma kunt oplossen maar dat je iets met portforwarding moet doen in de router ofzo (hoewel ik het hele programma niet ken hoor dus misschien dat iemand anders daar wel iets over kan zeggen).

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je hebt waarschijnlijk een grotere kans op hulp als je het forum van magic workstation vraagt om hulp...

Maar, anyway, in principe zouden jullie tegen elkaar moeten kunnen spelen zolang jullie niet beiden een lokaal netwerk hebben, omdat dan degene met netwerk op degene zonder in kan bellen. (eigenlijk is het niet zozeer afhankelijk van het netwerk, maar van de firewall, maar ik weet niet in hoeverre je daar mee zit)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
oeroesmoeloevoeloe
Advanced
Berichten: 45
Lid geworden op: do dec 19, 2002 11:13 pm
Locatie: Sint-gillis-waas
Contacteer:

Bericht door oeroesmoeloevoeloe »

ik ben degene zodner netwerk en hij degene met. het probleme is dat hij nergens online kan spelen. Hij heeft eerst eens geprobeerd met mij te verbinden maar dat ging niet echt daarna hebik het bij hem geprober dmaar lukte zeker niet. Maar ik heb idd een firewall, kzal die volgende keer eens afzetten alsik nog eens probeer. Als dat niet helpt effe naar magicworkstation forum gaan. Toch bedankt. :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"
Gebruikersavatar
Alcapalis
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 03, 2002 8:07 pm

Bericht door Alcapalis »

erhm...
waarschijnlijk heeft hij dan ook iets als windows ME (bij windows XP heb je dat probleem niet meer) en heeft hij internet delen aan staan
dit is een standaard probleem. als je internet delen aan hebt staan blokkeert windows automatisch een zooi poorten. Als je dan online wil spelen moet je even internet delen uitschakelen. dan werkt het wel.
Dit probleem hadden ik en een zooi vrienden vroeger vaak.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met de firewall van jou uit, en hij die connectie maakt met jou zou het waarschijnlijk moeten werken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik heb dit probleem ook. Als ik een paar keer naar iemand een file heb verstuurd met MSN Messenger dan kan ik daarna geen contact meer leggen. Ook kan ik dat niet op door hem of mij gehoste server contact met hem maken (bv Roger Wilco). Weet ook iemand wat hier het probleem kan zijn ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

euhm ik ben de sukkelaar in kwestie en het ligt aan de server maar om daar poorten open te zetten is tijdrovend , moet namelijk handmatig gebeuren, poort per poort , het het al eens aan iemand gevraagd om het te doen maar die zei dat het nogal moeilijk was maar ie ging het eens bekijken, nog steeds niks van gehoord en van mijn vader mag ik daar niet zelf aan prutsen. maar normaal zou het ook automatisch moeten kunnen zei die kerel(ie werkt bij computerbedrijf) maar ie vond het niet op onze comp, vond ik wel raar
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien is het een idee om op de centrale server versie van mws te wachten? Da's iig wat ik aan het doen ben...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie