reanimate deck, graag tips

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

reanimate deck, graag tips

Bericht door giraldo »

lord of the pit 3
colossus of sardia 3
body snatcher 2
twilight's call 3
devourning strossus 1
treva, the renewer 1
reya dawnbringer 1
funeral charm 1
dark ritual 4
burid alive 3
songs of the damned 2
dance of the dead 2
exhume 4
putrid imp 4
hypnox 4
laquatu's champion 1
dawn of the dead 2
swamp 20

Graag tips om het deck te verbeteren en wat er in mijn sideboard moet komen.
Doel van het deck is denk ik wel logish, de grote creatures in graveyard (met putrid imp) en dan terug in play halen (reya, dawn of the dead, ...).
Ik zou hiermee type 1 willen spelen maak ik hiermee een kans?
Wat zijn de zwakke punten en hoe kan ik deze oplossen?
Giraldo
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

1 ding kan ik je alvast zeggen : in T1 maak je geen schijn van kans. Ik zal strax ff naar je deck kijken want ik ga nu ff zwemmen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik be ook bang dat je in type 1 geen schijn van kans gaat maken, type 1 decks gaan controle hebben in de eerste 5 beurten, of ze gaan je gewoon al dood hebben. Voor type 1 wil je efficientere creatures hebben, versnelling in de vorm van sol ring en dergelijke (mox en lotus is natuurlijk ideaal, maar ja). Ook wil je efficientere manieren hebben om creatures in je graveyard te krijgen (entomb, bazaar of baghdad etc.). Andere dingen waar je aan wilt denken is dat zoekkaarten als demonic en vampiric tutor handig kunnen zijn en dat broken dingen als necropotence en yawgmoth's will handig kunnen zijn. Last but not least, in een reanimate deck wil je waarschijnlijk reanimate spelen... Het lijkt mij een beter plan voor je om het deck op extended of type 1.5 te mikken.

Veel succes verder met je deck.

mazzel

pi

p.s. je weet dat hypnox niet werkt als je hem vanuit je graveyad in het spel brengt?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

ja, kweet dat hypnox z'n ability niet teld als hij uit graveyard komt.
Welke zijn dan efficiëntere creatures?
Moxen en lotus heb ik ook al aan gedacht maar ik ben maar een arme student die nog niet zo heel lang met magic bezig is.
Maar zeker al bedankt voor de hulp en hoe meer tips hoe liever.

Giraldo
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

creatures die vaak in een reanimate deck te vinden zijn zijn bijvoorbeeld: verdant force, arcanis the omnipotent, phantom nishoba en crater helion. Bij veel reanimate decks wordt er uitgegaan van dat je je creatures toch niet casten gaat, dus cleur van de creatures boeit niet zo.

Moxen en lotus zijn geen eis om in type 1 mee te doen, ze maken je alleen wel het leven heel wat makkelijker. Wat je wel als eis zou kunnen stellen is het gebruik van duals en fetchlandjes in decks met meer dan 1 kleur, met de fetchlandjes ook nog wel eens in mono-colored deckjes. Verder is het meestal noodzakelijk om toch wel een paar dure kaarten aan te schaffen. Bijna elk waardig type 1 deck heeft wel een paar kaarten van 20 euro of meer, of een grote voorraad kaarten die niet zo heel ver daar onder zitten. Als je dus type 1 in wilt moet je er wel van uit gaan dat je niet een goedkoop deckje bouwen kan. Ik wil je dan ook aanraden om eerst eens naar andere formaten te kijken, type 1 is echt behoorlijk ontoegankelijk tenzij je echt een flinke investering zou willen doen. Daarnaast is reanimator ook zeer goed te doen in een formaat als extended.

succes verder.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

De kaarten van het deck dat ik gepost heb heb ik al liggen (en zou het nu willen verbeteren), die andere kaarten dat je genoemd hebt nog nie.
De decks waar ik nu al tegen gespeeld heb win ik meestal voor turn 7 maar dit zijn geen 'goede' decks.
Zolang de kaarten niet extreem duur zijn heb ik er geen moeite mee om ze te kopen, moet alleen op voorrand weten of ze er wel in zullen functioneren, daarvan dat ik ook om hulp vraag.
Ik zou graag eens weten welke kaarten je eruit zou halen en welke erbij zou steken.
Ik heb al twee type 2 decks die goed draaien en waarmee ik binnenkort wel eens toernooi mee wil gaan spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou zowiezo eerst met proxies testen, voordat je kaarten bij koopt, zeker als het niet om kaarten gaat die heel populair zijn (want die kun je toch wel weer verder ruilen)

Wat ik er zeker uit zou halen:

alle creatures behalve laquatus champion en misschien reya.
twilight's call (als je zo iets per se wilt spelen, speel dan living death)
songs of the damned (waar heb je de mana voor nodig; zo heel veel creatures horen er toch niet in je graveyard te liggen)

maareh, misschien heb je meer aan een voorbeeld decklist of zo:

http://www.themanadrain.com/cgi-bin/iko ... f=1;t=7825

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

Hieronder volgt versie 2, hopelijk zit er al verbetering bij de eerste versie

main deck
dark ritual 4
demonic tutor 1
vampiric tutor 1
sol ring 1
dawn of the dead 2
exhume 3
reanimate 4
dance of the dead 2
laquatu's champion 3
reya dawnbringer 2
burid alive 3
rorix Bladewing   1
graveborn muse 1
entomb 1
arcanis the omnipotent 1
phantom nishoba 1
crater helion 1
putrid imp 3
blistering firecat 2
insidious dreams 1
crosis, the purger 1
akroma, angel of wrath 1

sideboard (tot nu toe)
duress 4
aven cloudchaser 2
crater helion 1
visara the dreadfull 1
filth 2
chainers edict 3

twilight's call is indeed veel te duur, heb ik nog geen ene keer gespeel ook, kwam nooit aan voldoende mana. Songs of the damned net hetzelfde, toch weinig creatures in m'n graveyard.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

paar dingen waar ik nog vraagtekens bij zet:

dawn of the dead: te veel mana
putrid imp: er zijn veel efficientere discard opties, zombie infestation is de eerste die me te binnen schiet.
blistering firecat: je wilt eigenlijk 1 super beest tot leven brengen en daarmee je tegenstander dood maken, de firecat gaat niet in zijn eentje je tegenstander killen.
insidious dreams: zoek dingen zijn handig, maar voor 4 mana en zoveel vertraging denk ik dat je beter opties wilt gebruiken, burning wish heeft mijn voorkeur.
crosis, the putger: hoewel een heel goed effect tegen sommige decks ben ik bang dat zijn extra ability niet veel uit gaat maken in type 1, mono-colored decks hebben hun hand al op tafel liggen tegen de tijd dat je er een aanval mee door krijgt, tegen multicolor decks is ie lang niet zo efficient. Als je zoiets wilt spelen denk ik dat silent specter handiger is.

ook is het handig om wat landjes toe te voegen aan je deck ;) (ik zou voor zwart/rood gaan voor burning wishes voornamelijk, als je het mono colored houdt zou ik met volledige set wastelands en een strip mine spelen)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

De landjes moet je er maar bijdenken :D
Dit is nu een van de redenen waarom ik hulp vraag, veel kaarten ken ik nog nie, en er zijn altijd wel beter kaarten.
dawn of the dead: kost inderdaad veel mana, en tegen dat je zoveel mana hebt zou het eigenlijk al moeten afgelopen zijn.
zombie infestation is inderdaad beter dan putrid imp, kost wel 1 mana meer maar je hebt ook meer.
blistering firecat zie ik meer in combo met reya dawnbringer.
burning wish: zou het eigenlijk liever mono coloroud houden, misschien death wish?
silent specter zal zeker handiger zijn, allhoewel ik me af vraag of het nuttig is om opponent te laten discarten.
wastlands en strip mine kunnen inderdaad heel nuttig zijn.
Was de keuze voor de rest goed?

kheb al geprobeer tutors en sol ring te vinden maar niemand die ze wegdoet :(

giraldo
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

Wat is de bedoeling van je burning wishes? Wat zou je dan uit je sideboard wilen halen?
Is scion of darkness nog goed in main deck? (heb ik nog liggen)
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Recurring Nightmare
Oath of Ghouls

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

nieuwe versie

graag nog tips voor mainboard en sideboard

12 Swamp
1 Strip Mine
4 Lake of the Dead
4 Wasteland
1 Arcanis the Omnipotent
1 Worldgorger Dragon
1 Petradon
1 Ambassador Laquatus
1 Visara the Dreadful
1 Verdant Force
1 Phantom Nishoba
1 Akroma, Angel of Wrath
4 Buried Alive
4 Reanimate
4 Duress
1 Demonic Tutor
4 Exhume
1 Vampiric Tutor
4 Dark Ritual
1 Entomb
3 Zombie Infestation
2 Recurring Nightmare
3 Dance of the Dead
1 Sol Ring

deck is nu met de kaarten die ik heb of die ik agauw zal hebben, aan bazaar of bagdad heb ik niet kunnen raken maar als ik die heb gaat die er zeker nog in.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Main ziet er goed uit. Ik zou het wel bij 60 kaarten houden. Ik zal over het SB nog nadenken. Ik neem aan dat dit je casual deck wordt.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

1 Akroma, Angel of Wrath
1 Gilded Drake
1 Llawan, Cephalid Empress
1 Phantom Nishoba
1 Thrashing Wumpus
1 Verdant Force
1 Visara the Dreadful
1 Wonder

4 Brainstorm
4 Cabal Therapy
4 Careful Study
4 Duress
4 Entomb
4 Exhume
4 Reanimate
4 Vampiric Tutor

4 Island
4 Polluted Delta
8 Swamp
4 Underground River
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Plaats reactie