tappen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

tappen

Bericht door spons »

ff situatie uitleggen, mn broer valt aan mn zn somnophore, kiest target om te tappen, maar die creature is summoning sick. maar hij heeft een ability als je em tapt, kan ik dan als mn broer mn summoning sick creature tapt, die cost betalen en ability spelen?

Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een creature waar letterlijk zoiets als "t:<doe wat>" op staat mag je NIET tappen voor die ability als ie summoning sickness heeft. Wat wel mag is een kaart als opposition/seton/tradewind rider gebruiken die gewoon zeggen dat je een creature moet tappen. Helaas lost dit alles niet het probleem van de aanvallende somnophore op, die kan namelijk ook best een getapt creature targetten en dan tappen, waardoor nog steeds jou creature niet untapped in jou beurt tenzij je wat aan de somnophore doet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door spons »

maar hij tapt mn creature met zn somnophore, mag ik dan gewoon mn cost betalen en ability spelen?
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef: een creature waar letterlijk zoiets als "t:<doe wat>" op staat mag je NIET tappen voor die ability als ie summoning sickness heeft.
Wat is daar niet duidelijk aan?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

spons schreef:maar hij tapt mn creature met zn somnophore, mag ik dan gewoon mn cost betalen en ability spelen?
Je mag zijn ability pas activeren als hij GEEN summoning sickness meer heeft, zoals ik net ook al zei, dus NEE, jij mag zijn abilitie echt pas activeren als ie GEEN summoning sickness meer heeft, absoluut NIET eerder, echt NIET...

mazzel

pi

p.s. ik overdrijf natuurlijk nu erg, maar spons, kon je dit nou niet opmaken uit mijn eerdere post?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door spons »

euh, nee, was nie echt wakker :oops: en nie verstaan dus, toch al bedankt ze
:lol:
Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Plaats reactie