Discussie over beste versie van windows

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

bertje1984
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:53 pm

Bericht door bertje1984 »

Anonymous schreef:

waarom gebruik je windows ME? dat is de slechtste ooit.
ik gebruik me omdat ik het spel niet bij mij thuis heb geinstalleerd
maar bij me neef en aangezien hij zo'n dell geval heeft
gebruik zelf ook gewoon xp pro
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Windows 98 is de slechtste gevolgd door XP. 95 is nog steeds de beste samen met 2000NT (maar das zelfde OS)

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

GForce schreef:Windows 98 is de slechtste gevolgd door XP. 95 is nog steeds de beste samen met 2000NT (maar das zelfde OS)

GForce
Hmmm,

k d8 et niet
95 dan 98 dan die zooi uit 2000 dan 98 SE en dan XP-home en als beste XP-proff.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Blijkbaar heb je er geen verstand van. Wie kan deze jongen ff zeggen dat windows95 nog steeds de beste is........................

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

blijkbaar zijn meningen verdeeld. ik vind namelijk xp prof de beste, hoewel ik op dit moment voor het eerst sinds 1,5 jaar opnieuw moet installeren. met 2000 en 98se heb ik ook altijd weinig problemen gehad, maar met 98, 95 en zeker me werkte niets goed.
Probeer soldier of fortune 2 maar eens op een me bak te draaien. het is ook niet voor niets dat MS stopt met support op ME en nog wel met 98se doorgaat.

Maar nu ff ontopic. het moet met de patches wel gewoon op me draaien, kan je me de foutmelding(en) laten weten?

Aan dell ligt het zeker niet.
Overigens kan je het met de juiste patches en wat gekloot ook op xp draaien, maar ik heb speciaal voor dit spel een 98se bak ingericht. nooit problemen mee.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Windows is iig niet de beste. Ik zou voor een of andere unix variant gaan als ik het over het woord 'beste' wil hebben maar ik heb er niet genoeg verstand van om te weten welke.

David
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

David schreef:Windows is iig niet de beste. Ik zou voor een of andere unix variant geen als ik het over het woord 'beste' wil hebben maar ik heb er niet genoeg verstand van om te weten welke.

David
Daar heb je helemaal gelijk in, ik zelf zou dan gaan voor mandrake, omdat ik persoonlijk die het makkelijkste vind werken voor beginners, maar daarover zijn de meningen ook weer sterk verdeeld. ik stel voor dat we dit voorzetten op het overige forum en nu onze nieuwe medeforum gebruiker gaan helpen met het zoeken voor een oplossing. anders zou hij er wel eens spijt van kunnen krijgen dat hij zich heeft geregistreerd.

( :oops: ik weet het ik ben zelf begonnen :oops: )
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

Ik doe informatica en bij ons (ook de leraars) is men het er over eens dat windows 98 SE (engelstallig) de stabielste editie is van windows die tot nu toe al uitgekomen is. Dit gaat wel over het draaien van deftige programmas en als platform voor het schrijven van programmas niet over het draaien voor games.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy mensen,

apart topic dus omdat iemand het waagde weer een post off-topic te doen...

Persoonlijk vind ik ME en XP het beste draaien tot nu toe, zeker XP is erg stabiel, natuurlijk is het geen Unix, maar daar ging het even niet om.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

Ik werk bij een Informatie beveiligings bedrijf en wij zijn het erover eens dat winxp/2000 het veiligste is. misschien niet stabieler als 98se, maar zeker een stuk veiliger.

Dit komt vooral door de policies die in 98se een stuk zwakker zijn
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik draai zelf ME op mn PC en XP + 98 op mn labtop. XP is gewoon #$!% omdat het niet met alle programmas werkt. Verder is 95 en NT(2000) de stabileste versie (waren draaien servers er dan op ?). Ik heb vrij weinig problemen zelf met ME en 98 maar het blijkt dat het de slechste versie is.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

ik heb ME gehad en heb er mee afgezien dat het niet normaal was, dingen die niet werken, games,......, crashen van alles en nog wat, nu heb ik dezelfde pc uitgerust met 2000 (deels omdat het hele netwerk nu 2000 is ) maar die is echt stukken stabieler( hoewel men windows verkenner soms raar doet maar das enkel op mijn pc), binnekort ga ik werke met xp klaat je wel wete wat ik er van vind :)
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

Servers werken met 2000 of (bij ons) met 2003, je hebt er natuurlijk ook bij met NT4 of ouder.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

2000 is zelfde OS als 95 dus heeft zelfde structuur. 2000 was eigenlijk de server versie van 95 maar nu kun je 2000 ook op je home PC draaien.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

2000 hetzelfde als 95?? Dan is Linux zeker hetzelfde als DOS?

Windows 95, 98(SE) en ME zijn niets meer als een grafische schil met een 32-bits emulator die gewoon op MS-DOS draait.
Windows NT, 2000, XP en 2003 zijn volledig 32-bits zelfstandige OS'sen.

Ik gebruik nu zelf sinds 2 jaar Windows 2000, en dat is voor mij de beste op dit moment. Mss een keer in de twee maanden dattie es een keertje crasht.

Van de 9x-serie is 98SE nog steeds het meest stabiele, gevolgd door 95 en dan ME, die totaal zuigt.

Maar, zoals met zoveel dingen, het is maar net waar je zelf het meest ervaring mee hebt. Ik ken iemand die al jaren naar tevredenheid met 95 werkt, en dus ook geen behoefte heeft om over te stappen, hetzelfde voor mensen die met ME goed voerweg kunnen. Het is een kwestie van persoonlijke smaak.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie