Wie kan me helpen!!!?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Kurt Cobain
Expert
Berichten: 58
Lid geworden op: di jul 01, 2003 12:56 pm

Wie kan me helpen!!!?

Bericht door Kurt Cobain »

Op 8 November heb ik een t1 toernooi

alleen ik ben best wel een asvanced speler alleen weet niet zoveel over regels, omda1t ik altijd casual heb gespeeld, kan iemand me de nederlandse regels uitgebreid van vinden?

mvg.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat wil je nou precies hebben, uitgebreide Nederlandse spelregels voor magic? (ga je niet vinden) Of een uitgebreide uitleg over type 1? Of misschien nog iets anders?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Kurt Cobain
Expert
Berichten: 58
Lid geworden op: di jul 01, 2003 12:56 pm

Bericht door Kurt Cobain »

Gewoon bleh regels:P

Bijv dingen zoals: als ik een buitenlands kaart in mn deck heb, moet ik er een orginele versie bij hebben.

die regeltjes.:)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Er kunnen ook nog wel tournooi-specifieke regels zijn.
Ik zou het even aan de organisatie vragen als ik jou was.

Verder kun je ff hier kijken.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Kurt Cobain schreef:Gewoon bleh regels:P

Bijv dingen zoals: als ik een buitenlands kaart in mn deck heb, moet ik er een orginele versie bij hebben.

die regeltjes.:)
met buitenlandse kaarten mag je in principe spelen, want een judge moet van alle kaarten weten wat ze doen, ookal zijn ze in een andere taal, als ie de naam weet moet dta genoeg zijn. Het kan wel handig zijn om ergens de regels en errata van al je kaarten bij je te hebben, zeker voor de buitenlandse kaarten.

Als het een officieel type 1 tournooi is dan gelden alle normale magic regels, verder moet je je aan de banned/restricted lijsten houden. Hiernaast zijn portal en unglued niet toegestaan. Nog een klein tipje: als je je tegenstander zijn deck schud, wees extra voorzichtig...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Heb je al je deck gemaakt zo jah zou je die dan willen posten misschien kunnen we je nog wat aanwijzingen geven.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Kurt Cobain
Expert
Berichten: 58
Lid geworden op: di jul 01, 2003 12:56 pm

Bericht door Kurt Cobain »

't is een deck dat niet SUPEr snel is, maar een leuk deck.

ik heb niet zoveel goeie kaarten dus dit word gewoon mn toernooi deck maar ook mn casual play deckje :)

2x Phyrexian Processor
1x Sol Ring
2x Black Knight
2x Royal Assassin
3x Sorceress Queen
4x Shadowmage Infiltrator
1x Necropotence
3x Boomerang
4x Brainstorm
3x Counterspell
3x Force of Will
11x Island
11x Swamp
2x Underground Sea
1x Dark Ritual
1x Demonic Tutor
1x Vampiric Tutor
2x Haunting Echoes
3x Traumatize

Tips zouden goed van pas komen, en zoek ook nog een sideboard!

thnx
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Waar ga je naartoe? En is het een officieel tournooi? Het deck heeft niet echt kans ofzo:) maar ja als je maar plezier hebt:)
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

KingFatass schreef:Waar ga je naartoe? En is het een officieel tournooi? Het deck heeft niet echt kans ofzo:) maar ja als je maar plezier hebt:)
wat breng je het toch altijd subtiel :wink: :roll:
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Maar hij heeft wel gelijk als je met een officieel T1 toernooi mee doet moet je zowiezo P9 hebben om kansen te maken. Verder moet je ook een betere speler zijn dan de T2 spelers aangezien je met veel meer kaarten rekening moet houden en kennen. Maar als je plezier hebt is het toch ook goed :P. Persoonlijk zou ik alleen gaan als ik ook zou kunnen winnen. Alleen dan heb ik plezier :twisted:.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Dat is echt helemaal niet waar G. Er zijn genoeg tye 1 spelers die ook niet type 2 kunnen spelen, dat is gewoon een kwestie van het formaat kennen. Dat heeft niets met bter zijn te maken.

En er zijn genoeg decks die kans hebben zonder p9. Ik d8 dat de p9 niet in stacks zat en in sligh (zonder splash U) ook niet.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

stacks gebruikt zeker p9 als het enigsinds mogelijk is. Sligh, suicide, stompy en parfait kunnen zonder, maar een echt tier 1 deck dat helemaal zonder kan is er niet echt. Daarom hoef jij nog niet meteen op te geven, je kansen om het tournooi zijn alleen niet zo groot als die van iemand die wel een setje p9 heb liggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

En ik heb gehoord, dat de type 1 tournooie niet zo die hard zijn, maar meer gewoon 'old skool'mensen die voor een leuk potje magic komen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
spons
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: za mei 03, 2003 3:39 pm
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door spons »

Sry, maybe noob vraag, maar wat zijn P9 kaarten en meerbepaald, wat is dan hun meerwaarde aan een deck?

Greetz
spons
Ur pathetic life ain't over until i say it is.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

P9 = Power 9, dit zijn kaarten die veels te goed zijn er daarom ook altijd gespeeld worden in goede T1 deck (het is inderdaad een n00b vraag :P) :

Black Lotus
Ancestral Recall
Time Walk
Timetwister
Mox Sapphire
Mox Ruby
Mox Pearl
Mox Jet
Mox Emerald

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie