Wie heeft vaste decks??

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Wie heeft vaste decks??

Bericht door collectocrat »

Ik vroeg me af wie van jullie een aantal vaste decks hebben die niet uit elkaar gaan. En een vraag die daar bij past, wie ziet al zijn kaarten als ruilwaar en wie ruilt alleen de kaarten weg die die niet meer gebruikt.

Ik heb zelf geen vaste decks dus geen deck die ooit in elkaar is gezet en niet meer uit elkaar gaan. Ik heb natuurlijk wel in het huidige block een vast deck (gobbo's) en nu ook een Form deck.

Alle kaarten die ik ooit gebruikt heb, of heb bijgeruild omdat ik ze grappig vond, ruil ik niet meer weg.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb een aantal vaste decks die niet meer uit elkaar gaan, uit de tijd dat ik net begon. Een groen weenie deck, een zwart/blauw "control" deck, een equilibrium/aluren combo deck en een rood/groen all common deck. Deze decks update ik ook niet meer (ookal zouden ze af en toe wel een update kunnen gebruiken). Een van de voordelen van deze decks in mekaar houden is dat ze betrekkelijk simpel zijn om te spelen en ze dus goed te gebruiken zijn bij het uitleggen van het spel. Naast deze decks heb ik nog een all common deck die ik iig niet snel uit elkaar haal en mijn multiplayer deck gaat iig ook de komende tijd nog niet uit elkaar. Verder heb ik nog wat losse deckjes die eigenlijk elk moment uit elkaar gehaald of aangepast kunnen worden.

Verder heb ik een hoop kaarten waar ik misschien ooit wat mee ga doen, en die ik niet weg ruil, en sommige kaarten met sentimentele waarde die ik om die reden niet weg ruil. Hier ben ik trouwens pas laat mee begonnen, voor die tijd ruilde ik echt alles, behalve mijn decks (ok, en 4x birds of paradise), maar mijn mapjes werden zo vol :D.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Avalon »

over vaste decks valt bij een beginner zoals ik weinig te spreken, maar ik zie mijn kaarten in ieder geval niet als ruilwaar

Greetz avalon
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Heb 1 deck dat ik nooit uit elkaar haal (White Weenie). En dan heb ik op het moment nog een paar snel in elkaar geflansde deckjes en die gaan dan ook zo uit elkaar als iemand er een kaart uit wil hebben.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik heb een multiplayer artifact deck dat waarschijnlijk niet meer uit elkaar gaat. Wel pas ik het regelmatig aan als ik leuke artifacts vind. Het zal dus wel flink op de schop gaan als ik mijn Mirrodin kaarten heb. Ik kan me zelfs voorstellen dat ik er ooit weer een beetje kleur bij stop (het is nu helemaal kleurloos) maar ik zal altijd wel een multiplayer artifact deck houden.

Verder heb ik meestal een mono-rood deck, een mono-groen deck en een groen-wit deck, maar die worden wel vaak uit elkaar gehaald en later weer totaal anders in elkaar gezet. En ik heb nog een mono-blauw tim-deck dat meestal in elkaar zit maar af en toe iets veranderd...

Kaarten die ik regelmatig in een deck gebruik ruil ik in principe niet weg.

David
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb alleen maar vaste decks.
Ik verzin eerst een thema waarom ik een deck ga bouwen, daarna probeer ik die kaarten te krijgen, en als het deck goed genoeg is, dan verzin ik weer een nieuw deck. Heb nu 4 vaste decks, ben bezig aan een vijfde, wat meer een fun-deck is. Het kan wel zo zijn dat een bepaald deck evolueert in een ander type deck. Zo had ik bvb eerst een blauw control deck, met de ene helft Timmies en de andere helft counters, dat werd daarna een compleet counter/premission-deck, en is inmiddels vervangen door mijn removal-deck. Ik zou hem evt zo weer in elkaar kunnen zetten, maar echt speelbaar is het niet meer..
Verder heb ik nog een wit Weenie-deck, een Knight-deck, en van blauw nog een Skies-deck. Ben nu bezig aan een Processor/Chorus-deck (Saga-based met updates uit nieuwere series)
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

k heb een R/U fundeck met:
-city of brass
-de rode en blauwe volvers :)
-suffocating blast
-7x een timmy
-paar countertjes en bounce + shocks

zeer leuk :) alleen niet echt effectief ;)

ow ja, ook 4x een Flametounge Kavu :)
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Plaats reactie