types

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

DmC schreef:ik ben toch pas net begonnen... maar ik leer het nog wel, maar als het geen type 2 heet welk type is het dan? of is het geen type?
De kaarten die je noemt zijn allemaal legaal in extended. Maar als je zegt dat je een extended deck hebt klinkt het gelijk alsof je mee wilt doen aan toernooien enzo (vind ik). Als je gewoon een deck maakt en het niet echt interessant vindt wat voor type het is dan noem je het casual. Het is wel gebruikelijk dat een casual deck op zijn minst type1 (of anders in een ander bestaand formaat) legaal is.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Je wilt toch met je Sol Ring spelen :)
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Prima, maar als jij met meer dan 1 Sol Ring wilt spelen vind ik wel dat je het van te voren moet zeggen zodat ik de kans heb om te zeggen dat ik dan niet met je wil spelen.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik houd me wel aan de regeltjes :)
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

In de regels van Magic staat niet dat je maar 1 Sol Ring in je deck mag hebben. Dat staat in de regels van type1. Ik kan me dus ook best voorstellen dat iemand zich daar niet aan houdt omdat ie toch geen toernooien speelt. Zelf vind ik alleen dat kaarten niet voor niets op de type1 restricted lijst staan. Die zijn gewoon te sterk om meer dan 1 keer te spelen.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ja zou kunnen. Maar wij zijn ervoor om dat aan iedereen duidelijk te maken. Bij deze dus. :D
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
QreZ

Bericht door QreZ »

wat word het meest gespeeld op toernooien?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat wisselt min of meer met het jaargetijde, je hebt een extended seizoen, een type 2 seizoen en een block seizoen, daarnaast heb je als er een nieuwe set uit is altijd de (pre-)releases, met vooral sealed deck en draft. Dit vult zo lekker het jaar op, en dit zijn dan ook de formaten die het meest gespeeld worden. Als ik 1 formaat aan moet wijzen als meest populair zou ik type 2 zeggen, maar da's erg afhankelijk van de groep waar je je in bevind, veel casual groepen hebben het bv meer op type 1, maar die spelen toch haast geen tournooien.

Ik ben meer casual, dus wat dat betreft zit ik met mijn voorkeur voor type 1 wel goed. Mijn voorkeur voor type 1 komt vooral vandaan uit de mogelijkheid om echt alles te spelen, voor bijna alles wat je kunt bedenken is een goeie mana-base te bedenken, 5 kleuren, highlander, minimaal 100 kaarten? En nog steeds zelden mana-screwed, terwijl ik zelfs ook mijn landjes highlander heb, kun je na gaan hoe lekker dat speelt met een serieus deck... (ja, ik vind een mana-screw niet zo leuk...) Het jammere is alleen dat type 1 niet zo toegankelijk is (ivm kosten), dus als je nog niet zo lang speelt zou ik er niet op mikken, alleen mijn landjes zijn vaak samen al ruim over de 100 euro waard (en vaak over de 200).

Afhankelijk van hoe lang je speelt zou ik voor constructed eerst op block focussen, dan op type 2, dan extended, dan type 1.5 en dan pas type 1, maar slechts weinig mensen kunnen kwa kaarten met die laatste 2 meekomen op tournooien (ik ook niet). Sealed of draft kan iedereen altijd spelen en kan ik zeker aanraden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gast

Bericht door Gast »

dus ik neem aan dat als je rood speelt (ik speel tot nu toe weinig anders) moetik gewoon type 1 doen?
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Anonymous schreef:dus ik neem aan dat als je rood speelt (ik speel tot nu toe weinig anders) moetik gewoon type 1 doen?
Als je net bent begonnen heb je nog niet zoveel met types te maken. Als je gewoon thuis met vrienden speelt of in een plaatselijke winkel maakt dat allemaal niet veel uit. De decks zijn dan wel Type1 maar zullen het nooit halen op toernooien. Mocht je dan een tijdje spelen en eens naar een toernooi gaan zou ik Sealed Deck aanraden. iedereen krijgt dan willekeurige kaarten en je hebt geen idioot goede decks. En dan zoals Pi al zei, Block...Extended....Type2...blabla.....:)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Anonymous schreef:dus ik neem aan dat als je rood speelt (ik speel tot nu toe weinig anders) moetik gewoon type 1 doen?
Kleur heeft er niks mee te maken, het gaat om de sets waar de kaarten waar je mee speelt voor het laatst in zijn gedrukt. Type 1 is simpelweg alles, dus elk deck is altijd legaal in type 1 (als er geen unglued, portal of banned kaart in zit, en restricted kaarten niet meer dan 1x), type 1.5 is type 1, min de restricted kaarten, extended is tempest en nieuwer, plus de basisset vanaf 6th, type 2 is altijd de laatste 2 grote sets en de laatste basisset, en block is altijd 1 grote set en de bijbehorende kleine sets, waarbij meestal de laatste grote set en kleintjes worden gespeeld.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Dus de vraag die jij jezelf moet stellen is : Met welke series(s) speel ik? Daaruit trek je je conclusie. En niet, ik speel met rood, dús t1. Als jij de sets van de kaarten hier neerzet zeggen ik (wij) wel welk type het is. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie