nOObs op MWS

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

nOObs op MWS

Bericht door Dragonheart »

Zijn er hier nog meer mensen die zich met regelmaat aan MWS-nieuwelingen storen? Deel je amusantste ervaringen!

Voorbeeld:
nOOb valt aan met White Knight met Loxodon Warhammer (WW)
ik cycle Decree of Pain (MBC)
nOOb denkt dat de knight niet sterft omdat ie bescherming van zwart heeft
ik weet na veel no no no's en talrijke f.u.c.k. you's de nOOb aan zn verstand te peuteren dat de decree niet target
nOOb laat knight liggen en wil 5 damage doen
ik vraag waarom, omdat we na een lange discussie het eens waren over decree zonder target
nOOb zegt dat knight bescherming van damage heeft
ik zeg dat decree geen damage doet maar -2/-2
nOOb herhaalt dat de knight bescherming van damage heeft

na ja, eind van het verhaal Player Lost

en dan hebt ik het nog niet over de kleur kiezen wanneer persecute resolved.... (geen mogelijkheid meer om te reageren)... AAARRRGGGGHHHH
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb wel meegemaakt dat iemand niet in zag dat ik aan het winnen was terwijl ik een flinke (12/12 of zo) spike feeder had liggen, tegen zijn burn deck, waarbij de feeder elke beurt 2 counters er bij kreeg door een geloopte andere feeder (volrath's stronghold). Het mooiste was nog dat ie er mee kapte precies op het moment dat ik won, en het zelf niet eens door had (ik had ff voorbereiding nodig voor ik kon winnen ivm 2 (!) ensnaring bridges, nantuko vigilante en een volgende beurt (mijn beurt) actieve devout witness gingen dat oplossen, waarna ik precies de 20 damage ging doen die nodig was en waar hij zonder kaarten in hand toch niks aan ging doen)

Misschien maakt het uit dat ik praktisch altijd speel tegen mensen die ik ken, of misschien ben ik zelf wel een n00b, maar iig kom ik zelden mensen tegen die de regels duidelijk niet kennen EN die te beroerd zijn te luisteren. Als ik al slechte ervaringen heb met mensen op MWS is het meer het type dat zich beter voelt omdat zij wel even hun ge-net-deckte type 1 deck komen demonstreren, en ze dan mijn casual, voor multiplayer bedoeld, deck er mee slopen. En dat dan als er heel duidelijk casual staat bij de game... Ja, ik zou ook trots zijn... Ga met jezelf spelen of zo...

mazzel

pi

p.s. ik vind trouwens mensen die de interface precies anders gebruiken, of gewoon niet snappen ook irri, maar meestal kom je daar wel uit.
p.p.s. ik heb een screenshot van de game in kwestie aan het begin, als je het wilt zien PM je me maar.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Mijn Baloth wordt getarget met terror, ik neem 4 leven:

"Hey, you can't do that, terror kills it before you can sacrifice it!"

Ook irritant

Ik speel Cunning Wish...haal een kaart uit mijn sideboard:

"There are no cards in your graveyard"

"And....."

"You have to take a card from outside the game, not from your sideboard"

lol
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

pi schreef:Oy,

ik heb wel meegemaakt dat iemand niet in zag dat ik aan het winnen was terwijl ik een flinke (12/12 of zo) spike feeder had liggen, tegen zijn burn deck, waarbij de feeder elke beurt 2 counters er bij kreeg door een geloopte andere feeder (volrath's stronghold). Het mooiste was nog dat ie er mee kapte precies op het moment dat ik won, en het zelf niet eens door had (ik had ff voorbereiding nodig voor ik kon winnen ivm 2 (!) ensnaring bridges, nantuko vigilante en een volgende beurt (mijn beurt) actieve devout witness gingen dat oplossen, waarna ik precies de 20 damage ging doen die nodig was en waar hij zonder kaarten in hand toch niks aan ging doen)

je kon ook ff vragen of ik wou blijven hoor :roll:
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nope, deed ik en toen ging je toch ineens weg, terwijl ik volgende beurt won. Maar dat was het punt hier niet helemaal.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Vandaag het allermooiste gezien...een of andere Spanjaard...ik speel een vampiric tutor, leg een kaart bovenop, hij blijf aandringen dat ik daarna mijn library moet shufflen
:)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

pi schreef:Oy,

nope, deed ik en toen ging je toch ineens weg, terwijl ik volgende beurt won. Maar dat was het punt hier niet helemaal.

mazzel

pi
ik had ervoor al gezegd dattik wegmoest ong 3 beurten denk :?
en je had helemaal nix gezegd :!:
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het punt was ook dat je het zelf niet zag.

@bastial fury: ik hoop dat je wel geschudt had voor je 'm bovenop legde?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Ja, tuurlijk.....maar wat Dragonheart zegt kopt wel echt....er zijn zoooo veel mensen die gewoon echt de regels niet kennen en er 'hun eigen invulling aan geven'....en dan sta je vrij machteloos, 't is wel mijn woord tegen het zijne/hare....

Vaak zoek ik even snel wat regelteksten op, op de site van David (http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic) en plak ik die in mijn chatvenstertje, maar dan is het vaak nog van...yes, but....
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Er zijn dus mensen die zelfs dan stug volhouden dat ze gelijk hebben. Ik geef ze meestal even de tijd om zelf op Crystalkeep te kijken. Helaas gaat het in deze gevallen vaak om mensen in de lagere IQ-ranges en die kunnen IE niet bedienen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik ken ook geen eigenwijzere mensen dan magiccers, vaak als je met goede argumenten/bewijs komt, zijn ze nog zo van: whatever ik heb toch gelijk.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
QreZiX
Expert
Berichten: 76
Lid geworden op: zo nov 23, 2003 6:39 pm
Locatie: Rijswijk

Bericht door QreZiX »

pi schreef:
het punt was ook dat je het zelf niet zag.


pi
hoe moest ik het zien dan , kan je hand toch niet bekijken ofzo :roll: :roll: :roll: :roll:
Mijn reference list!
http://refs.magictraders.com/QreZiX.html

Why am i tryin too live , if im just living too die

Tupac feat BIG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kan zien wat er in het spel ligt, het was al min of meer 10 beurten zeker dat ik ging winnen, het was alleen een kwestie van tijd. Dat ik de devout witness speelde was het zeker dat ik binnenkort ging winnen.

Kijk anders hier als je mee wilt doen in de discussie:
http://www.cs.vu.nl/~cerietke/play%20of ... 20week.jpg

De witness was mijn vorige beurt gespeeld, de vigilante draai ik om aan het eind van zijn beurt. De tweede spike feeder ben ik al een hele tijd aan het loopen met de stronghold, al een beurt of 10 gok ik zo (in het begin had ik niet genoeg mana om en te casten, en counters er af te halen, en weer bovenop te leggen). Een van de mothers is sinds beurt 2 van het potje actief, de ander is er een tijdje later bij gekomen, maar ook op het moment van deze screenshot al een tijd actief. Eternal dragon heeft mijn deck zo erg uitgedunt (ondertussen zit er geen enkele plains meer in). Omdat er bij mij dan ook erg veel kapot ging gebruikte ik de deed, die al een flinke tijd in mijn hand zit, niet om zijn artifacts te slopen. De ene RFG card is de living wish die me de witness bezorgde, wat er precies in de graveyards zit weet ik niet meer, maar iig een eternal dragon, waarschijnlijk in combo met 2 krosan verge in de mijne, in de zijne veel burn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gast

Bericht door Gast »

ik begrijp er nix van 8O
maarja , kheb niet lang magic gespeeld :P en ken nog geen eens een kwart van de regels of kaarten :roll:
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

voorbeeld:
Ik speelde tegen iemand met mn gobbo deck en had een gang bang commander uit. Ik sacte n token om damagde te doen. Eerst zij die dat ik mn gbc moest saccen (das dus niet waar), toen ik hem overtuigt had sacte ik n token en toen zei die weer dat mn gbc dood is :? :? :?
System player lost.


das ook irri
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Plaats reactie