Combat damage van tapped creatures

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Combat damage van tapped creatures

Bericht door Dragonheart »

Als een creature getapped wordt na het declaren van de block, zoals bv Visara, doet het dan wel nog combat damage?

Situatie:
- Aanval tegenstander met meerdere Angel tokens
- Ik block met Visara (geen summoning sickness)
- Na de block maar voordat de combat damage op de stack gaat schiet ik een token af met Visara

Doet Visara nu wel of niet combat damage aan het geblockte token?

Dacht zelf van wel...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wel.
Heel lang geleden was het anders maar het is al een hele tijd zo dat getapte blockers damage doen.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Goh dit lijkt me toch iets wat je wilt weten als je een tournooi wilt gaan spelen, bespaard je een hoop verloren partijen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik raak er nog steeds van in de war... maar ik ben dan ook zo dom om niet de nieuwe regels eens goed door te nemen.................... :oops:
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Speel je al zo lang dat je de oude regels nog gewend bent?
Anders snap ik niet wat er verwarrend aan is.
Vind ze nu eigenlijk veel logischer terwijl ik ook al speelde toen we de oude regels nog hadden. Op het moment dat de regels werden aangepast was ik wel een tijd gestopt dus toen ik weer begon waren de regels opeens anders.
Vroeger was het allemaal nogal vaag en deden we maar wat, maar nu heb ik het idee dat ik bijna alle regels wel ken.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik kende de regels vroeger ook niet heel goed. Maar er zit nog ergens wat in mijn achterhoofd. En als er dan nu bepaalde situaties voorkomen voelt het niet goed. (ik speel sinds FE, mijn eerste starter was unlimited)

Waar ik aan moet wennen zijn de combat regels. Dat komt zo raar op me over. Je declareert blockers, en als je dat gedaan hebt mag je bij een decree cyclen en alsnog een beest blocken. En dan ga je damage dealen, en dan mag je nog een instant spelen en dan damage resolven. Vinnik allemaal zo raar. Maar het is gewoon een kwestie van leren.

Ik zit in een soort van tussenfase, zeg maar
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Dat over blocken mag dus niet LOL! En die regels zijn echt niet zo moeilijk hoor, je speelt toch elke week in Groningen? Ik denk dat zelfs daar de 6th regels zijn aangekomen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Kijk dat bedoel ik maar.................Ik weet dat de regels niet zo moeilijk zijn daarom zei ik ook "maar ik ben dan ook zo dom om niet de nieuwe regels eens goed door te nemen" :D

En ik heb een #$!% geheugen, trouwens....
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

"De regels" doornemen is ook niet echt een leuk karwij, maar af en toe een stukje erin lezen is best leuk/interessant. Het verloop van de combatphase is misschien een goede plaats om te beginnen...

David

P.S. Wat mij ook erg helpt bij het bijhouden van de regels is het lezen van rec.games.trading-cards.magic.rules. Dat is trouwens ook de plek waar je een vraag moet stellen als je een 100% zeker antwoord wilt.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Bedankt voor de info, wat die regels betreft: ik ken ze gewoon nog niet allemaal en alleen lezen helpt ook niet altijd. Bedankt voor de link naar 100% zekere regels... dat is een beetje het probleem met starcity... in hun rules database zitten tegenstrijdigheden en ik weet haast zeker dat er hier en daar gewoon fouten in zitten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Op die newsgroup worden natuurlijk ook wel eens fouten gemaakt (het zijn mensen), maar dat wordt meestal binnen een dag opgelost. Er zit een official van WotC (David DeLaney) die bijna alles weet en af en toe iets vraagt aan de rules manager: Paul Barclay. En aangezien die de regels bepaalt moet het wel goed zijn dan :-D
Shibby

Ik moet mij schamen...

Bericht door Shibby »

Uhm hallo,

Ik lees net met vol enthousiasme wat forum dingetjes, en vervolgens lees je dan over nieuwe regels enzo. Ok, even korte uitleg, ik ben nog uit de tijd van de iets oudere garde en ben gestopt toen ze zeiden dat je met getapte creatures mocht blokken ofzo :? Nou, hoe het ook zij, ik ben dus totaal niet op de hoogte van de nieuwe regels, ik ben gestopt rond uhm Urza's Saga... Dus, en als ik nog eens aan een toernooi wil meedoen binnenkort dan uhm, moet ik wel op de hoogte zijn van de nieuwe regels. Mijn vraag dus, hoe en waar haal ik die vandaan? En heeft het nog wel zin om die te gaan leren?

Excuses voor mijn onwetendheid :oops:
Shibby

Uhm...

Bericht door Shibby »

Nog een keer mij...

Ik hoorde iets van als je aan toernooien meedoet, dan je dan (van Type 2 uitgaande dan) alleen kaarten uit de laatste drie series mag gebruiken? Ik niet snap, dus mag ik concreet weten met welke series ik nog wel mag spelen en met welke niet?
Nou ja, moet binnenkort maar eens Groningen bibliotheek binnenlopen, dat is toch nog steeds iedere vrijdag of niet?? :roll:

Shibby 8O
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Hey Shibby, welkom op het forum. :)

Als je de oude regels kent kun je nog gewoon magic spelen hoor. Er zijn alleen een paar kleine dingetjes veranderd (zoals dat tappen en blokken dus). Gewoon een paar keer spelen met iemand die er veel vanaf weet en je hebt alles zo weer door. Als je vervolgens iets niet weet vraag je dat maar gewoon hier. :D (Ik kan nou wel alle regels o pgaan staan te noemen maar daar schiet je weinig mee op).

T2 is altijd de laatste 3 series geweest. :) De nu toegestande series zijn:
Scourge, Legions, Onslaught, Mirrodin, Darksteel en de 8th Edition.

Als je er zolang 'uit bent geweest' zou ik trouwens niet meteen toernooien gaan spelen. En zeker geen T2. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

type 2 is de laatste 2 blocks en de laatste basisset (dus Onslaught, Mirrodin en 8th, waarbij legions, scourge, darksteel en als ie uit is fifth dawn bij de blocks horen)

Ik denk dta ej het beste voor de regels op de site van wizards kunt kijken, er is niet heel veel veranderd, maar er zijn wel heel veel nieuwe kaarten uitgekomen.

mazzel

pi

p.s. misschien kun je volgende keer een nieuw topic starten en als je 2x achter mekaar post, de eerste editen? (hiervoor moet je je registreren) Merci.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie