Judge Rulings... / toernooi-ervaringen

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Judge Rulings... / toernooi-ervaringen

Bericht door Grolsch G. »

Hoi allemaal,

Het lijkt mij wel interessant om eens te horen met welke rulings jullie te maken hebben gehad bij toernooien, of welke andere ervaringen jullie op toernoien hebben gehad.

Om de spits af te bijten: Afgelopen zaterdag was er een in-store pre-release Darksteel in Nijmegen. Ik speelde tegen iemand die 2 beestjes had liggen met op eentje daarvan een zooi equipment. Ik had een icy-manipulator en vraag daarom of hij van te voren te zeggen wanneer hij wilde aanvallen....

Hij zegt dat hij wil gaan aanvallen, ik tap zijn equipte beest met mijn icy.
Hij zegt ok. Vervolgens equipt hij veel van het equipment op zijn andere beest en valt mij hiermee aan. Ik zeg dat dat niet kan, want als hij equipment verplaatst na zijn declare-attack-phase is zijn attack-phase voorbij en is hij in zijn post-combat main-phase aangeland. Hij zegt van niet. Ik zeg van wel etc... Ik vraag de 'judge' erbij en die zegt dat het equipen gebeurt in reactie op het tappen met de icy.... en onder het mom van Last in First out, mag het volgens hem.... Uiteindelijk verlies ik in de verlenging op 1 beurt.... Na de tijd gaf de judge toe dat hij fout zat en dat er, als het iets uit zou maken, rekening mee zou worden gehouden bij de einduitslag..... Maar het blijft zuur....
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Wat voor een faaljudge was dat. Tenzij de tegenstander een leonin shikari (ofzo) in play had, anders kan dit helemaal niet.

1. Als hij duidelijk had gezegd, declare attack. Dan zit jij goed.
2. Als hij wil equippen op reactie van icy is hij aan het cheaten.

Weet je toevallig nog de naam van de judge?

Soorry voor je, maar er zijn nog steeds judges die zelfs dit soort makkelijke regels niet een snappen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

Volgens mij was het geen officiële judge..... En nee hij had geen leonin shikari of zo in play.....

Daarbij was het sowieso een #$!%-tegenstander.... Tijd-rekken om een draw te forceren, snel allerlei dingen spelen als ik wordt getroffen door potten die vallen als er een raam open waait, of als de 'judge' me iets vraagt enz.
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als hij ondertussen zijn attack al mag declaren ben ik bang dat hij priority heeft en jij niks kan doen tot ie daar mee klaar is. De juist manier van de icy gebruiken is hem zijn combat phase in te laten gaan en dan de icy in de beginning of combat step gebruiken, voor de declare attackers step.

Verder #$!% dat de judge zo slecht de regels wist!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Weet je nog hoe je tegenstander heet?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

@ KF: nee ik weet niet meer hoe hij heet. (dragonheart weet het misschien...)

@PI: ik gebruikte mijn icy wel goed..... en hij had geen priority. Ik noemde het in eerste instantie declare attack....(is nu ge-edit) daarmee bedoelde ik: ik ga aanvallen, als om aan te geven dat iemand naar de combat phase gaat. (ik ben tot nu toe ook eigenlijk alleen maar mensen tegen gekomen die het op die manier aangeven...."ik ga aanvallen.... (wil je reageren)", maar zelfs als.... hij zijn attackers aan het declaren was en priority had, dan nog mocht hij niet tussendoor zijn equipment verplaatsen.....
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het heet naar je combat phase gaan, de meeste mensen waar ik mee speel hebben dat ondertussen door en zeggen dat ook. Tussendoor verplaatsen mag hij natuurlijk niet, mijn punt was dat zoals je het zei jij ook niet meer zijn creature tappen mag en hij met beide aan kan vallen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als iemand de gewoonte heeft om meteen aanvallers aan te wijzen in zijn combat-phase, dan is dat degene die fout zit, hij heeft niet aangegeven naar de aanvalsfase te gaan en mij dus niet de kans gegeven instant-effects te spelen. Toch is het overduidelijk dat we wel in de combat-phase zitten. Zelf vind ik het een beetje omslachtig om echt iedere keer aan te geven in welke fase gespeeld wordt. Zeker in het geval van een minder serieuze aangelegenheid zoals de in-store prerelease, vertrouw ik op een zekere mate van flexibiliteit, d.w.z. als ik meteen aanvallers aanwijs en iemand geeft aan dat ie nog eerst iets wil spelen dan gaan we gewoon even terug naar het punt waar dit mogelijk is.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie