Doorlopend Type 1 Highlander competitie

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Type 1 Pyramide toernooi?

Lijkt me geweldig
1
33%
Als me frientjes ook meedoen, mischien
0
Geen stemmen
Neh ik speel al genoeg
2
67%
Rot op met je poll
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
Tojeros
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 7:06 pm
Locatie: Rotterdam

Doorlopend Type 1 Highlander competitie

Bericht door Tojeros »

Hier een polletje van mij om te kijken of er mensen zijn die zin hebben in een competitie

Ik heb jaren geleden een tijd meegedaan in een piramide toernooi
Het gebeuren is op een gegeven moment een langzame dood gestorven omdat de organisator die het zootje bijhield er mee op hield.

Mijn vraag aan jullie is: zijn er mensen die in zijn voor iets dergelijks

De oude site staat nog online
Dus voor wie geinteresseerd is in hoe het er toen aantoe ging:

http://home.publishnet.nl/~heerzwit/mtgpiram.htm
It is said all roads lead to Ankh-Morpork, this is wrong. All roads lead away from it. Some people just walk them the wrong way.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik wordt niet echt wijs uit de site, misschien kun je het uitleggen?

Hoe had je dit uberhaupt voor je gezien, via MWS of zo?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tojeros
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 7:06 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tojeros »

MWS? Da's via de computer toch... neh

Ik zal proberen het princiepe uit te leggen

Het is een doorlopende competitie en je kan er helemaal niks mee winnen het is gewoon voor de fun

Wat we zouden kunnen doen is beginnen met een groep die een keer samenkomt en dan een toernooitje speelt om de beginstand van de piramide te bepalen

De piramide kan konstant worden vergroot als er meer mensen bijkomen, die worden gewoon van onderen toegevoegd en kunnen zich omhoog spelen
Doel is eigenlijk puur spelen
Elke periode speel je maximaal twee potten, gewoon een tegen een
Je kan uitgedaagd worden en wanneer je verliest zakken in de piramide en je kan opklimmen door uitdagingen te winnen

Het leuke is dat je speelt met volslagen vreemden, je zoekt elkaar gewoon op je speelt een paar potten (best of five) en je ruilt wat kaarten als je daar zin in hebt.

De site is ook een erg oude site en de witte letters op donkere ondergrond zijn wat lastig te lezen

http://home.publishnet.nl/~heerzwit/mtgregel.htm

Al duidelijker?

Groet
Tjeerd
It is said all roads lead to Ankh-Morpork, this is wrong. All roads lead away from it. Some people just walk them the wrong way.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik snap de bedoeling en het lijkt me een leuk plan, alleen vraag ik me af of mensen de tijd hebben er voor. Er komen hier mensen uit het hele land, wat betekent dat men vaak veel reistijd heeft. Een vergelijkbare competitie via mws oprichten lijkt me aan de andere kant een heel goed plan en daar ben ik zeker voor.

Dit betekent wel dat iedereen toegang heeft tot power en dergelijke, waardoor potjes wel eens nogal snel kunnen verlopen en combo wel eens sterkt zou kunnen zijn. Mogelijk is het nieuwe type 1.5 een optie?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Tojeros
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 7:06 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tojeros »

Met tijd valt het wel mee
Dat is het makkelijke

Je speelt hoogstens twee duells per ronde
Het klopt dat er mensen uit het hele land hier komen maar is dat niet juist het mooie ervan, komen we nog eens ergens anders
Ik zie niet zoveel in een digitale versie van magic
Er zijn toch al computerspellen genoeg om online te spelen

Groet
Tjeerd
It is said all roads lead to Ankh-Morpork, this is wrong. All roads lead away from it. Some people just walk them the wrong way.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb nu echt niet de tijd om mee te doen, er gaat toch wel minstens een halve dag in zitten als ik naar Rotterdam moet reisen, die tijd heb ik echt niet, helaas.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Een competite zoals jij je die voorstelt, Tojeros. Is ontzettend leuk alleen dat kun je beter met mensen uit je buurt organiseren. Zoals Pi al zegt komen er mensen uit het hele land en ik heb geen zin om meer dan 10 minuten in een trein/op een fiets door te brengen voor een potje met maar 2 rondes.

MWS is wel een optie maar om heel eerlijk te zijn snap ik nog steeds niet helemaal hoe het werkt. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

mws zou ik in principe wel een leuk idee vinden, maar ik heb geen zin en geld om telkens te reizen naar de andere kant van het land voor een paar potjes...
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Tojeros
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 7:06 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tojeros »

Wie zegt dat je maar een paar potjes speelt

Goed, de competitie stelt dat je 5 potten speelt per duel
Maar het geeft je gelijk ook de gelegenheid om te ruilen, mensen te ontmoeten en er nog meer mensen bij te halen en te doen wat je wil.

Tuurlijk moet het mogelijk zijn om ook via de computer te spelen als beide spelers dat graag willen

Het is maar wat je er zelf van maakt

Voor mij is het vooral een mogelijkheid om weer te spelen en wat kaarten te ruilen. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee om zo nu en dan eens een reisje te maken om een uitdaging aan te gaan.

Het zou kunnen gaan om rondes van twee maanden en niemand is verplicht om te spelen alleen een paar rondes inactief betekent zakken in de piramide, ook niet iets om van te gaan bibberen lijkt me.
It is said all roads lead to Ankh-Morpork, this is wrong. All roads lead away from it. Some people just walk them the wrong way.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

EHm je kan ook gewoon naar type 1 tournooien gaan...... daar valt vast wat meer te ruilen/spelen
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het een goed idee, dat zeker, en een beetje gezellig mensen leren kennen is natuurlijk nooit mis, maar mijn probleem is eigenlijk met name de reistijd. Dit probleem valt weg als je online speelt. Als je beide toe staat dan heb je het beste uit 2 werelden. Als ik op een gegeven moment wel ruim in mijn tijd zit dan wil ik best reisen en als ik dan tot die tijd het online kan doen doe ik zeker mee.

Overigens, ruilen is ook goed mogelijk via de post.

Voor wie MWS uitleg nodig heeft, val me eens lastig via een willekeurige IM client zou ik zeggen.

EDIT: Een eenmalig tournooitje is misschien ook wel wat om te organiseren, ik denk dat mensen daar makkelijker mee mee gaan doen dat iets waar ze maandelijks aan vast zitten. Draft of sealed is het meest toegankelijk, maar all common moet ook voor iedereen wel haalbaar zijn denk ik. Misschien dat je daar zowiezo op wil letten, ook met je piramide spel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Gewoon eenmalig een forum-meet houden, om wat te spelen is oke.

Dat piramidespel... gaat nogal wat organisatie inzitten, moet toch wel een vaste club hebben. En inderdaad de reistijd speelt daarin een belangrijke rol. Mensen komen zelfs al uit het buitenland tegenwoordig :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ragnarok komt hier toch al eventjes hoor... (edit: sinds wanneer zit jij in België??? Anyway, ragnarok zat daar eerder :P)

Maar inderdaad, 1x iets ipv regelmatig iets lijkt mij ook beter. (als er animo voor is: unhinged draft in een kroeg vlak bij het A'dam centraal?)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Unhinged draft? Count me in.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

ha die site is wel uber onoverzichtelijk zeg :P

edit : 8O 1996 8O

laatstse update 1999 :P
Plaats reactie