Yeah, Shrines !

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Yeah, Shrines !

Bericht door bastial fury »

Beste mensen,

Naar aaneliding van intensief zoeken naar een ORIGINEEL T2 deck, dat er leuk is om te spelen en nog eens af en toe wat wint ook, stuitte ik via starcitygames op een 5 kleuren Honden deck. Dat leek me echt wat voor mij, dus ben ik eens gaan sleutelen aan een goede build en dit is waar ik tot op heden op uitgekomen ben.

Doel van het deck lijkt me duidelijk: maak een hoop mana in verschillende kleurtjes, leg wat Shrines neer, back up met een goede kill en spotremoval en win (of niet). Het is absoluut geen tier 1 deck, dat hoeft ook niet, maar gaarne verneem ik uw aller commentaar, ideeën, kritiek en suggesties. Het deck heeft dan ook nog geen sideboard, daar moet ook nog eens hard over nagedacht worden.

De verwachte metageme (op een T2 toernooi in Nijmegen) en daarbij behorende testresultaten (nog niet erg veel getest, maar wel al een globaal idee van mijn kansen in verschillende matchups) volgen hieronder.



vs Raffinity: win 8, loss 3

vs BG Cloud control: win 5, loss 4 (afhankelijk van of je de cloud kan extracten)

vs RG Landdestruction: win 1, loss 2 (tja, ik heb veel kleurtjes nodig, en data mag niet van dat deck)

vs UG Witness: win 4, loss 7 (counters zijn altijd lastig )

vs White Weenie: win 6, loss 1 (worship=game)

vs Tooth and Nail: win 2, loss 3 (nog neit heel veel getest, maar sowieso een lastige matchup)




Creatures
4 Birds of Paradise
3 Viridian Shaman
2 Eternal Witness
4 Molder Slug
4 Sakura-Tribe Elder
2 Kokusho, the Evening Star

Spells
2 Electrostatic Bolt
2 Honden of Seeing Winds
4 Oxidize
2 Cranial Extraction
2 Reciprocate
2 Honden of Night's Reach
2 Honden of Infinite Rage
2 Honden of Cleansing Fire
1 Honden of Life's Web
1 Worship

Lands
1 Mountain
10 Forest
4 City of Brass
1 Island
2 Mirrodin's Core
1 Plains
3 Swamp


Gaarne dus uw suggesties en commentaar,

Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Is 9 honden niet weinig in een honden deck?
Leuke van geen artifacts spelen is dat je tegenstander in de huidige metagame veel doie kaarten heeft :).
Misschien wat enchantment removal om iets te doen aan die worship=game? Desnoods alleen in sideboard.
Oh, en ik vind zelf Kodama's Reach wel een leuke land-zoek kaart. Of is die te langzaam vergeleken met Sakura?
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Pentad Prism is een zeer leuke kaart als je veel verschillende kleuren mana nodig hebt. Eventueel sideboard om in te siden als je tegenstander in game 2 al zijn artifact-hate heeft uitgeside. Oxidize is leuk maar ik denk dat je die beter side kunt stoppen en 4 Naturalize main. Zo heb je toch kaarten tegen ravager main maar heb je ook iets tegen die worship=game.

Is Chrome Mox mss ook te overwegen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik kan me vergissen, maar volgens mij speelt Bas de Worship en is het zijn game wanneer die resolved... In zo'n geval is naturalize natuurlijk wat overbodig...

@Bas
Ik ga er even van uit dat je resultaten zonder side zijn (aangezien je dat zelf niet hebt). Daar zou ik even wat meer aandacht aan besteden, want als je pech hebt speel je meer potjes side dan main.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie