18 decemebr a.s. in Doetinchem

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Nou ja ik ben nog geen pro-speler, met de nadruk op nog...moehahaha....dus...
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Jij zei dat je geen "uberspelers" op je magicdag wilde hebben, FatAss vind zich (met recht) een van die spelers en zegt dat hij dus niet mee mag doen. Ik ben dan ook van mening dat dit racisme is. Ik snap het idee wel, het had alleen anders gezegd moeten/mogen worden.
Ik zit dit echt met open mond te lezen en vol ongeloof... Weten jullie wel wat racisme is? Sinds wanneer zijn ueberplayers een ras? of een geloof?

Doe eens even normaal zeg... als dit het niveau van dit forum is, dan is dat schandelijk!
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wat heeft het feit dat 1 persoon niet weet wat racisme is te maken met het niveau van (de rest van) he forum?

(edit: Ik had nog niet alles gelezen. Het is inderdaad wel dom dat racisme zo vaak wordt verward met discriminatie.)
Gebruikersavatar
Tojeros
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 7:06 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tojeros »

Waarom moet er eigenlijk zo gehakt worden hier.

Volgens mij is het gewoon zo dat als er geen specifieke regels zijn voor een toernooi dat je dan in ieder gaval uit moet gaan van de type 1 banned en restricted list als je een deck meeneemt.
Ik vind dat je je bij casual zoieso in ieder gaval aan die lijst moet houden,de regels zijn er niet voor niks. Jedoet toch ook niet tien keer dezelfde kaart in je deckomdat er niet ergens in de aankondiging staat dat dat niet mag.
It is said all roads lead to Ankh-Morpork, this is wrong. All roads lead away from it. Some people just walk them the wrong way.
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Dank je wel Tojeros,

Ik begon me dat ook onderhand af te vragen, waarom die vijandigheid?

@David,

Ik bedoelde de agressiviteit waarmee ik bejegend word in dit topic. Ik vind het zelfs niet discriminerend dat we er geen ueberplayers bijwillen, aangezien we een gezellige middag willen en geen mensen over de vloer hoeven die zoveel kaarten hebben, dat de anderen geen kans hebben.

>
Er is nu eindelijk beslist wat we precies doen.

Mini-competitie met de regels voor een Extended tournamant zoals die te vinden zijn op de website van www.magicthegathering.com incl. dus de banned list en series list.

Grtz.,

Frank
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

verwar vijandigheid ajb niet met verward zijn en daarom om meer informatie willen hebben. Als in de eerste post had gestaan dat het om een extended tournooi ging, of desnoods dat binnen een paar dagen aangekondigd zou worden om wat voor formaat het zou gaan dan was deze hele discussie er niet eens geweest. Nu is dat niet gebeurd en vinden mensen dat nogal vreemd. Vandaar dat dit een "shady" tournooi genoemd wordt, dit is vermoedelijk bedoelt als dat dit er niet betrouwbaar uit ziet. Da's het gevolg van niet genoeg informatie geven.

Tel daarbij op dat Frank Hakstege zegt een groep graag weg te houden, waarbij hij niet defineert wat er in die groep valt. Hierdoor voelen mensen zich aangesproken terwijl ze dat misschien helemaal niet hoeven te zijn, of mogelijk juist andersom: dat mensen zich niet aangesproken voelen terwijl ze dat juist wel zouden moeten zijn. Zowiezo is het uitsluiten van een bepaalde groep discriminatie, maar in principe hoeft dit op zich geen problemen op te leveren als je goed defineert wat je wil. Dan blijft namelijk waarschijnlijk vanzelf de groep die je niet hebben wil gewoon weg.

Ik geef zo toe dat KF niet de meest vriendelijke reacties levert, dit is ook niet echt iets waar hij bekend om staat. (Hij's wel een toffe gozer als je gewoon een potje met 'm speelt.) Maar zie ajb in dat dit allemaal ontstaat uit een hoop onduidelijkheid die de eerste post veroorzaakt.

Ik doe met mijn posts eerder een poging om duidelijk te krijgen wat precies de bedoeling is om een discussie als deze te voorkomen, maar helaas lukt dit niet en ontstaat er juist meer verwarring.

Ik wil aan Frank vragen om ajb volgende keer met een aankondiging een stuk duidelijker te zijn (op dag X zal het formaat bekend zijn, plus een uitleg over het idee achter het tournooi (om aan te geven wat voor mensen er al dan niet verwacht worden indien je niet iedereen er bij wil hebben) lijkt me het minimum wat er in moet staan). Ik wil aan de rest vragen om goed op te letten van waar je iemand van beschuldigt, dit hier is zeker geen rascisme en het is een behoorlijk milde vorm van discriminatie (je mag geloof ik alleen in de JSS series spelen als je zowel jong genoeg bent als dat je nog nooit wat groots gewonnen hebt om maar wat te noemen, de DCI doet dus iets vergelijkbaars).

Ik hoop dat we deze discussie hier nu kunnen staken en verder kunnen focussen op het evenement zelf. Tenzij iemand nog een heel goed punt weet te maken zal ik een eventuele voortzetting van de discussie verwijderen, aangezien het een beetje flauw is om met een hele discussie Frank zijn aankondiging helemaal te verpesten.

mazzel

pi

p.s. als iemand hier per se nog wat over kwijt wil, het off-topic topic of pm lijkt me een goeie optie.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie