18 decemebr a.s. in Doetinchem

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

18 decemebr a.s. in Doetinchem

Bericht door Frank Hakstege »

Hallo Magic spelers,

18 december a.s. organiseert SpelD een mini competitie voor Magic spelers. Bij deze worden jullie van harte uitgenodigd om deel te nemen.

Als je van plan bent om te komen is het verstandig om dat te bevestigen via een email of PM aan mij. De zaal kan maar een beperkt aantal mensen aan.

Datum: 18 december, 13:15 - 17:30
Plaats: Laserquest te Doetinchem, Korte Kapoenie Straat 6/8
Entree: gratis
Prijzen: een X-aantal boosters!!

Zie jullie dan,

Frank
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien kun je iets specifieker zijn, welk formaat wordt er bijvoorbeeld gespeeld?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Geen formaat. Lekker casual. Een middagje competatief zijn tegen andere Magic spelers.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Kun je misschien iets specefieker zijn over het x-aantal boosters?

En hoeveel rondes worden er gespeeld? Ik weet niet hoe groot je verwachte opkomst is, maar tlijkt mij een beetje kort tijd...

En als het casual is, is het cker niet DCI sanctioned?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Frank Hakstege schreef:Geen formaat. Lekker casual. Een middagje competatief zijn tegen andere Magic spelers.
Kan ik hieruit opmaken dat er geen enkele kaart banned of restricted is? (Denk aan kaarten als chaos orb, contract from below en willekeurig unhinged spul.)

Ik denk niet dat dit zo leuk casual blijft als je alles toe gaat staan. Ik stel me zo voor dat iemand een combo deck in mekaar draait en je tournooitje bijzonder snel afgelopen is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

DCI sanctioned: nee

rondes: afhankelijk van het aantal inschrijvers die middag (of dieik binnen krijg per pm.email)

Boosters: 3-4 max.

Verwachte opkomst: 20 man.

Restricties: zijn bekend op de dag zelf. Ueberplayers hebben we geen behoefte aan en mogen weg blijven. Het is de bedoeling dat er een leuke middag is, voor iedereen.

Zoals ik al zei, het is een mini competitie, geen full blown toernooi. Daar zijn we nog mee bezig. Daar zijn de ueberplayers wel welkom overigens, maar deze middag liever niet.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je restricties pas op de dag zelf bekend maakt dan maak je kans dat de helft van de mensen met een illegaal deck aan komt zetten.

Contract from below, min of meer de meest absurde kaart die op het moment toegestaan lijkt te zijn kost ongeveer 1 euro, je hoeft dus geen extreme collectie of extreme voorraad geld te hebben om met die kaart te kunnen spelen. Hetzelfde geldt voor veel andere kaarten die op de banned/restricted lijsten van verschillende formats te vinden zijn.

Wat is trouwens uberhaupt een Ueberplayer? Is dat afhankelijk van hoe goed iemand is, hoeveel tournooiervaring iemand heeft, of de grote van zijn collectie misschien?

Ik heb gehoord van pro-spelers die altijd decks lenen en die zelf praktisch geen kaarten hebben. Ik heb zelf een grotere collectie dan veel tournooi spelers, maar deze kunnen waarschijnlijk een stuk beter spelen, daarnaast heb ik praktisch geen tournooiervaring. Als laatste is het ook best goed mogelijk dat iemand veel tournooien af loopt, maar bijna altijd laatste wordt omdat ie gewoon niet zo goed is. Ik ben wel heel nieuwsgierig welke van deze soorten spelers je niet op je tournooi zou willen hebben en waarom niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Ik ben wel heel nieuwsgierig welke van deze soorten spelers je niet op je tournooi zou willen hebben en waarom niet.
Het soort spelers dat kaarten inzet die bij toernooien banned zijn. Er is een reden dat ze banned zijn, speel ze dan ook niet tijdens reguliere potjes.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ok, en van welke banned lijst wordt dan uit gegaan? Als je bv van Kamigawa block uit gaat is alleen de Champions of Kamigawa set legaal terwijl als je van type 1 uit gaat alleen kaarten die wat met ante te maken hebben, chaos orb, falling star en kaarten van de portal en "un" sets niet toegestaan zijn.

Persoonlijk zou ik alle sets behalve portal en "un" toe staan en elke kaart die op een banned/restricted lijst te vinden is waarbij de set waar ie uit komt wel legaal is in dat formaat. Ik denk dat je zo de meeste kaarten die eigenlijk te goed zijn wel mee pakt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Dit wordt allemaal komende week bekend. Maak je maar geen zorgen, dan doen wij wel.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Tja als je gewoon een middag multplayer wilt spelen, kondig het dan ook gewoon zo aan.

Zodra je van iets een competitie maakt, vind ik het niet meer dan logisch dat er ook mensen komen die graag willen winnen. Nu is de kans erg klien (0%) dat er een uberspeler afkomt op een tournooi waar 4 boosters zijn te winnen, maar zoals jij het nu hier een beetje aanprijst klinkt het allemaal erg rascistisch.

Maar ja maak je geen zoregn, naar dit soort tournooien komen toch geen goeie spelers.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

Nee,

We weten het nog niet 100% zeker wat we doen die middag. Dat gaat vandaag bekend worden. De neuzen wijzen richting een "Extended" competitie.

Zolas ik het "aanprijs" klinkt het racistisch? Dat mag je nader verklaren, ik vind dit een zware aantijging die kant noch wal raakt.
Maar ja maak je geen zoregn, naar dit soort tournooien komen toch geen goeie spelers.
Je hebt ook spelers die geen massa's kaarten hebben en toch goed voor de dag komen. Daar hebben we er zelf ook 2 of 3 van rondlopen.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Hmm volgens mij ben jij diegene die zegt, dat jij geen uberspelers op jouw tournooi moet hebben. Ik voel me beledigd...

Enne misschien kun je beter duidelijk van te voren opstellen, wat het formaat is en welke kaarten je niet op het tournooi mag spelen, best lullig voor die mensen die dan met een deck komen, waarmee ze net niet mee mogen spelen.

Tja kijk ik begrijp dat je gewoon een gezellige middag wilt hebben, maar prijs het dan niet als een 'shady' tournooi aan...
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Frank Hakstege
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 10, 2004 7:03 pm

Bericht door Frank Hakstege »

KingFatass schreef:Hmm volgens mij ben jij diegene die zegt, dat jij geen uberspelers op jouw tournooi moet hebben. Ik voel me beledigd...
Er is een verschil tussen je beledigd voelen, beledigd zijn en racisme.
Enne misschien kun je beter duidelijk van te voren opstellen, wat het formaat is en welke kaarten je niet op het tournooi mag spelen, best lullig voor die mensen die dan met een deck komen, waarmee ze net niet mee mogen spelen.
>>> We weten het nog niet 100% zeker wat we doen die middag. Dat gaat vandaag bekend worden. De neuzen wijzen richting een "Extended" competitie

Had je dit wel gelezen?
Tja kijk ik begrijp dat je gewoon een gezellige middag wilt hebben, maar prijs het dan niet als een 'shady' tournooi aan...
Ik heb geen idee wat een "shady" toernooi is en nogmaals: Er is geen toernooi, er is een mini competitie.
"time flies like an arrow, fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Frank Hakstege schreef:Er is een verschil tussen je beledigd voelen, beledigd zijn en racisme.
Jij zei dat je geen "uberspelers" op je magicdag wilde hebben, FatAss vind zich (met recht) een van die spelers en zegt dat hij dus niet mee mag doen. Ik ben dan ook van mening dat dit racisme is. Ik snap het idee wel, het had alleen anders gezegd moeten/mogen worden. :)
>>> We weten het nog niet 100% zeker wat we doen die middag. Dat gaat vandaag bekend worden. De neuzen wijzen richting een "Extended" competitie

Had je dit wel gelezen?
Dit had je in de eerste post nog niet gezegd. Het lijkt mij dat je eerst het formaat enz, enz, kiest voordat je overal advertenties gaat plaatsen en mensen gaat lokken. Maar dat moet jij zelf weten, ik vind het alleen een beetje rare (en ook niet slimme) manier van advertising...
blablabla....shady-toernooi...blablabla...
Shady-toernooi = Schaduwachtig-toernooi = wazig-toernooi = slecht geinformeerd (toch?)


Ps: Kun je niet beter 1-2 euro entree vragen zodat je iets meer prijzen hebt? Voor 40 euro kun je al weer leukere prijzen weggeven. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Plaats reactie