Banding + nog een vraag.

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Banding + nog een vraag.

Bericht door pi »

Oy,

met coldsnap dat ergens volgens jaar uit komt bestaat er een kans dat banding even tijdelijk terug gaat komen. Heeft iemand een duidelijke uitleg van de ability?

Voor de liefhebbers:

Ik sta op 1, val aan met mijn centaur safeguard en mijn tegenstander blockt met infectious host, ben ik dood?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
promp!$
Master
Berichten: 162
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 12:12 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door promp!$ »

banding: dat snapte ik vroeger al nooit.
ik heb uit het rule-book opgevist:
(lol- knippen en plakken): ik weet dus niet of pi dood is. :)

502.10. Banding

502.10a Banding is a static ability that modifies the rules for declaring attackers and assigning combat damage.

502.10b As a player declares attackers, he or she may declare that any number of those creatures with banding, and up to one of those creatures without banding, are all in a “band.â€
he de link naar me homepage doet het.
favo boek: Swiebertje
favo rpg: BG 1
Gebruikersavatar
grimreaper
Adept
Berichten: 258
Lid geworden op: zo jul 07, 2002 12:59 pm
Locatie: Zevenbergen, Noord-Brabant, the Netherlands
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

Aangezien het jou beurt is gaat jouw ability als eerste op de stack wat inhoud dat infectious host als eerste resolved met als gevolg dat je dood gaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Banding is in principe 3 abilities:
  • Als een creature met banding een ander creature blokt, dan mag de controller van het banding creature bepalen hoe de damage van het aanvallende creature verdeeld wordt.
  • Als een creature met banding geblokt wordt door een ander creature dan mag de controller van het banding creature bepalen hoe de damage van het blockende creature verdeeld wordt.
  • Creatures kunnen aanvallen in een band. Een band kan hooguit 1 creature bevatten zonder banding. Als een creature uit een band geblokt wordt door een ander creature dan worden alle creatures uit de band geblokt door dat creature.
Een aantal niet-triviale voorbeelden:
  • Als je een Rhox of War Mammoth blokt met een Benalish Hero mag je ervoor kiezen om alle damage op de Hero te laten komen.
  • Als een Benalish Hero geblokt wordt door een Butcher Orgg mag de controller van de Hero ervoor kiezen om de damage van de Butcher Orgg te doen aan de contoller van de Orgg.
  • Als een Benalish Hero en een Covert Operative in een band aanvallen dan kun je de Covert Operative blokken door de Hero te blokken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ok, die met de butcher org is inderdaad niet echt triviaal...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

grimreaper schreef:Aangezien het jou beurt is gaat jouw ability als eerste op de stack wat inhoud dat infectious host als eerste resolved met als gevolg dat je dood gaat.
is het nietzo dat de hele stack word afgewerkt voordat er word gekeken of je dood bent?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

state-based effects worden geloof ik tussendoor gechecked. Vroeger was het mogelijk om onder 0 levens te gaan en dan mirror universe te gebruiken om van levens te wisselen met je tegenstander, maar nieuwere regels voor wanneer je dood gaat voorkomen dit nu.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Stel ik sta op 1 leven en ik speel een Healing Salve, mijn tegenstander reageert hierop met een Lighning Bolt. Ben ik dan dood? :o

EDIT: Ikzelf dacht: Vroeger niet, nu wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

idd, vroeger niet, nu wel
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

State-based effects worden iedere keer gecheckt dat er iemand priority krijgt. Dus iedere keer dat er iets op de stack komt of van de stack gaat.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zoals ik, pre-sixth, de regels leerde was volgens mij je ook dood geweest door de bolt, mogelijk was dit wel heel vroeger.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie