T2 Black or White

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

T2 Black or White

Bericht door Dragonheart »

Met Honolulu voor de deur, heb ik weer een primeur voor jullie ;) Hetgeen volgt is een redelijk intensief geteste eigen creatie.

//mana
4 Caves of Koilos
4 Godless Shrine
4 Orzhov Basilica
2 Orzhova, Church of Deals
1 Shizo, Death's Storehouse
5 Swamp
3 Plains

4 Orzhov Signet

//creatures
4 Kagemaro, First to Suffer
4 Angel of Despair

//removal
4 Mortify
4 Faith's Fetters
4 Wrath of God

//disruption
4 Castigate
3 Cranial Extraction

//cardadvantage
4 Phyrexian Arena
2 Debtor's Knell

Het sideboard is momenteel nog onder constructie. Spelfouten kunnen voorkomen, dit was haastwerk :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wat een dure kaarten. Werkt dat?
Een beetje uitleg zou cool zijn :).
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik ga proberen een beetje toelichting te geven. Het lijkt me daarbij makkelijk per kaart uit te leggen wat die in het deck doet.

4 Caves of Koilos
4 Godless Shrine
5 Swamp
3 Plains
-> Noodzakelijk in een BW deck. Iets meer nadruk op zwart vanwege de hoeveelheid zwarte kaarten.

4 Orzhov Basilica
-> Dit is een klein risico (stone rain, annex, boomerang etc.), maar het terughalen van land maakt de combinatie met Kagemaro goed en zorgt voor meer mana in latere beurten.

2 Orzhova, Church of Deals
-> Gezien de grote hoeveelheid BW "duals" is een aantal van 2 net te verantwoorden. Kan de lifeloss van de Arena neutraliseren en is af en toe een handige uncounterable winconditie.

1 Shizo, Death's Storehouse
-> Heeft wel eens nut met de een of andere legend zoals Kagemaro.

4 Orzhov Signet
-> Gezien de hoge manakosten die veel kaarten hebben, 4 signets voor de acceleratie en fix.

4 Kagemaro, First to Suffer
-> Een van de belangrijkste kaarten in het deck. Kan meerdere beesten mollen of iemand hard slaan. Late game combo met Debtor's Knell.

4 Angel of Despair
-> Zeer prijzig, maar oh zo sexy... De mogelijkheid om een willekeurig permanent op te blazen maakt deze kaart zeer nuttig in dit deck. Een manier om van Vitu-Ghazi landen af te komen.

4 Mortify
-> De instant spotremoval. Misschien zelfs beter dan Putrefy in dit formaat. Vooral ook handig aangezien het geen dode kaart is tegen een aantal combo decks (Enduring Ideal, Heartbeat of Spring).

4 Faith's Fetters
-> Ook een soort van spotremoval. Legt ook niet-beesten stil. Extreem handig op legendary permanents. De lifegain is een welkome bonus.

4 Wrath of God
-> De tweede masss-removal kaart en daarmee meteen een van de belangrijkste kaarten in het deck. De belangrijkste reden om wit te gaan spelen.

4 Castigate
-> Deze kaart is vooral aanwezig om tegen control-decks belangrijke kaarten langs de counters te krijgen. Kan wel eens handig zijn om te zien wat later de prooi van de Extractions zal zijn.

3 Cranial Extraction
-> Het spelen van deze kaart in het maindeck is een twijfelachtige keus. Bittere noodzaak tegen combodecks aangezien ik die niet snel genoeg dood krijg. Kan ook handig zijn tegen controldecks met weinig wincondities, maar in de meeste gevallen gebruik ik de Extractions om antwoorden op zaken als Knell preventief te ruimen.

4 Phyrexian Arena
-> Waarschijnlijk de lijm die de hele zooi bij elkaar houdt. Een vroege Arena kan een enorm kaartvoordeel geven en zorgt er bovendien voor dat de mana-opbouw niet stokt.

2 Debtor's Knell
-> De "extra" winconditie. In combinatie met de grote hoeveelheid removal altijd wel nuttig. Ook Kagemaro recursion is erg handig.

Hopelijk is het op deze manier een beetje duidelijker. Uiteraard zal ik eventuele vragen proberen te beantwoorden.

mvg
Paul
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is een tomb of urami misschien een optie?

Verder lijkt het me een cool deck maar zet ik ook een beetje vraagtekens bij de snelheid, heb je ook een sideboard? Souls of the faultless en ghostly prison lijken daar best redelijk te kunnen helpen tegen snelle creature decks. Misschien is enkele maindeck genju of the fields een optie?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tomb or Urami is helaas geen optie, je landen saccen is met dit deck in dit formaat hoe dan ook een slecht idee (Putrefy Mortify etc.)

Ghostly Prison lost niet echt iets op aangezien er toch niet veel beesten mogen blijven liggen.

Souls of the Faultless is een optie, dat zal ik later bij de constructie van het sideboard overwegen.

Die Genju is een goede, die had ik zelf ook al overwogen. Ik ga nog eens proberen of ik die kan inbouwen. In dat geval haalt ie zelfs een plek in het maindeck.

De snelheid lijkt op eerste gezicht een groter probleem dan het werkelijk is. WoG en Fetters helpen daar flink bij.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de genju leek mij ook de beste suggestie, ik zou denk ik een angel minder overwegen en eens kijken of alle 4 castigates of faith's fetters wel nodig zijn.

Je hebt gelijk dat de prison zijn effect een beetje verdwijnt, zo had ik het nog niet bekeken.

mazzel

pi

p.s. volgens mij zou dit deck best graag innocent bloods willen als die legaal was...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De Castigates en Fetters zijn te essentieel om in te gaan snoeien.

Fetters is een antwoord voor Jitte en veel Legendary permanents. Plus de lifegain natuurlijk... maar dat doet de Genju ook.

Castigate is een van de weinig 2-drops. Daar kan hoe dan ook niet teveel in gesnoeid worden. Bovendien is het een zeer handige kaart tegen control en combo. Dit in combinatie met het feit dat de kaart ook tegen aggro niet nutteloos is, leidt tot de enige juiste conclusie... we spelen er 4 ;)

Ik denk dat ik de 4de Kagemaro en de 3de Extraction kan verwijderen voor 2 Genjus. Ik voeg dan wel een extra plains toe ipv een swamp. Binnenkort laat ik wel even weten of de verandering een succes was.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je haalt er liever een kagemaro uit dan een angel?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat is best een moeilijke keuze. Voorlopig vervang ik daarom alleen de Extraction voor 1 Genju... heb ik ook een "one-of" ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Lol, onze pro...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Waarom eigenlijk geen Hypnotic Specters? Het past niet echt bij de rest van het deck maar ze zijn wel echt goed. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Precies wat je zegt, ze passen niet. Ik weet dat het een goede kaart is en eventueel kan ie side, maar hij is te breekbaar voor main. Bovendien zou T3 Hyppie T4 WoG niet echt een geniale play zijn ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De aangepaste lijst:

//mana
4 Godless Shrine
4 Orzhov Basilica
2 Caves of Koilos
1 Shizo, Death's Storehouse
6 Swamp
6 Plains

4 Orzhov Signet

//creatures
4 Kagemaro, First to Suffer
4 Angel of Despair

2 Genju of the Fields

//removal
4 Mortify
3 Faith's Fetters
4 Wrath of God

//disruption
4 Castigate
2 Cranial Extraction

//cardadvantage
4 Phyrexian Arena
2 Debtor's Knell

De volgende dingen kunnen nog aangepast worden:
- Caves of Koilos eruit voor extra basic land, mn voor Genju
- Angel of Despair eruit voor extra Knell en 3 Yosei

Ik hoop dit nog voor vrijdag te kunnen testen :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

devouring light misschien iets?
waarom maar 2 genju?
greetz,
me
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met genju's lijkt me iig een cool plan.

Ik twijfel of ik liever de angel of de yosei heb, met al je removal heeft de yosei niet bijzonder veel te tappen, waardoor ie best vervelend is, omdat je al snel een groot deel van zijn vervelende dingen kan tappen. Aan de andere kant zou ik wel graag yosei kunnen loopen. Lukt dat met 2 yosei en een debtor's knell? (ik heb ff niks om de kaarten in op te zoeken bij de hand)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie