Magic toornooi Uden

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MagicUden
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 2:54 pm

Magic toornooi Uden

Bericht door MagicUden »

Hoi,

Na wat mislukte toernooi pogingen op woensdagavond, wil ik het nog 1 maal proberen. Ik heb een zaaltje gevonden waar we vanaf 2 december van maandag t/m zaterdag terecht kunnen om een toernooi te spelen. Mijn motivatie om het toch te proberen, komt doordat er hier in Uden en omgeving voor de rest geen toernooien worden gehouden. Daarom wil ik de magic scène in Uden weer nieuw leven inblazen met een 2 wekelijks toernooi. De zaal capaciteit ligt op 48 spelers.

Daarom wil ik van jullie graag weten op welke dag jullie het liefst een toernooi willen spelen.

Het Format zal worden bepaald door jullie. Jullie kunnen bij de dagkeuze ook jullie favoriete toernooi Type opschrijven. Zodat ik weet waar jullie interesses liggen en welk format we spelen. Het format kan iedere keer anders zijn. Jullie kunnen kiezen uit:
- Type 2
- Legacy (type 1.5)
- Vintage (type 1)
- Boosterdraft ( dit zal dan Type 2 zijn)
- Sealed deck ( alleen bij vooraf betalen ivm materiaal)
- 2 Headed Giant ( team play)
- Highlander
- Grand Mêlee multiplayer
- Indien gewenst een ander type toernooi
En voor de goede orde kunnen jullie qua dagen kiezen uit:
- maandag avond
- dinsdag avond
- woensdag avond
- donderdag avond
- vrijdag avond
- zaterdag, de hele dag
Jullie kunnen ook aangeven of jullie een lagere pricesupport willen met minder inschrijfgeld, of een hogere pricesupport met hoger inschrijfgeld.

In verband met materiaal, moeten jullie wel minimaal 1 week van te voren inschrijven in dit topic, een PM, of een mailtje. Indien je geen interesse hebt om een toernooi te spelen, dan kan er ook vrij worden gespeeld, laat dan ook even weten wanneer het jouw het beste uitkomt. Volgende week donderdag ( 23 november) zal ik jullie reacties evalueren en gelijk een datum en format prikken voor het toernooi in december.

PS, heb je nog andere ideeën, of opmerkingen, laat het me weten, want mijn doel is het promoten van magic in Uden en omgeving.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waar ligt Uden ookalweer ergens?

Ik zou voor een grand melee of ander type tournooi gaan (all common vind ik zelf erg leuk*), maar ik kom alleen als het een beetje bij me in de buurt is en dat is het geloof ik niet.

Op wat voor prize support zou een geintresseerde kunnen rekenen? Koop je voor de limited formaten een beetje voordelig in of moet er gerekend worden op winkelprijzen? (Als je groot inkoopt kun je waarschijnlijk een leuke korting regelen).

Btw, waarom wel bij sealed vooraf betalen en niet bij draft?

* ik heb wel wat vreemde formaten gezien in mijn tijd, crack-head draft, rejected rare draft, rainbow stairwell, proto (zie hier), bring your own block. Als je wat inspiratie zoekt voor wat aparts, laat het ff weten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MagicUden
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 2:54 pm

Bericht door MagicUden »

zoals gezegd, het is nu de 23e, en tijd voor het oordeel.

Uit de inzendingen bleek dat Type 2 het sterkst naar voren is gekomen als 1e toernooi. Hier volgt de opzet van het toernooi:

- Type 2 ( dus ravnica block+coldsnap+ time spiral)
- Datum: zaterdag 9 december 2006
- inschrijfkosten 2,50 per persoon
- price support: time spiral boosters, de verdeling is als volgt (gebasseerd op 8 deelnemers):
1e : 3 boosters
2e: 2 boosters
3e: 1 booster
- er zal 1 booster random worden verloot onder de deelnemers die buiten de top 3 eindigden, en het tournooi hebben uitgespeeld!
- inschrijven is verplicht, dit gaa via een mailtje richting mij: bergkamp_rob@hotmail.com
- Bij meer dan 8 deelnemers komt er per 2 deelnemers 1 booster bij als pricesupport.
- het tournooi zal worden gehouden aan de oude udenseweg 37 te Uden
- zaal open om 10.30 uur tournooi start dan om 11.00 uur. We hebben geen verplichte eindtijd dus kunnen we de hele spelen.
- als jullie vragen hebben kunnen jullie mij een pm sturen of mailen met bovenstaand adres.
- uiterste inschrijfdatum: 4 december 2006

hopelijk mag ik een groot aantal mensen begroeten op zaterdag 9 december!

PS:en voor de mensen die toch graag komen, maar geen tournooi willen spelen is er voldoende ruimte om vrij te spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

(je weet neem ik aan dat type 2 ook 9th omvat)

Je krijgt 20 euro binnen en je deelt dan 7 boosters uit? Dat klinkt vrij redelijk, hoewel ik zelf zoals ik normaal inkoop dan zo'n 4 euro winst zou hebben. Voor 2 extra deelnemers 1 extra booster toevoegen aan de andere kant is niet zo'n goeie prijssupport (eerst verdeel je 7 boosters op 8 mensen, dan opeens 8 op 10 mensen, da's wel een achteruitgang).

Anyway, ik zal er niet zijn. Het is me echt iets te ver weg en ik heb niks met type 2.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie