Make the Card

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Flanders
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: vr jan 19, 2007 7:08 pm
Locatie: Hazerswoude

Make the Card

Bericht door Flanders »

He, ik heb een aantal kaarten gemaakt. Ik vroeg me af of er nog andere mensen zijn die zelf kaarten maken. Vertel wat je vindt van mijn creaties, dan kan ik ze verbeteren. Of als iemand een leuk idee heeft voor een nieuwe kaart wil ik er wel een art bij maken!

http://geocities.com/renewanders/chromelous.jpg
http://geocities.com/renewanders/intothemawofchaos.jpg
http://geocities.com/renewanders/lavavent.jpg
http://geocities.com/renewanders/marchoftheundead.jpg
http://geocities.com/renewanders/moxgemstone.jpg
http://geocities.com/renewanders/towerofpain.jpg
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

ze zien er wel allemaal leuk uit. Maar ik vind dat de verandering in een creature bij lava vent oftewel tijdelijk is oftewel duurder.
En -1/-1 counters mogen niet meer en ik snap de flavor ervan niet (zou het niet logischer zijn om +1/+1 counters op de zombies te zetten? Of leg even uit wat de flavor van de -1/-1 counters is).
Ow en het is een standaard dat alle landen een soort mana kunnen maken (wat je tower of pain niet kan)
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Leuke kaarten idd. Alleen de ereta klopt volgens mij bij lavavent niet, het moet denk ik zijn: Choose one-add RR to your mana pool; or sacrifice ~ to destroy target land.(en dan de 3de abilitie, ben te lui om die over te typen :P)
En ik zou de laatste veranderen in:
1RR: ~ becomes a 3/1 Red Elemental creature with haste and first strike. Its still a land

Leuk idee, ik kijk ook op andere forums naar mensen die zelf kaarten maken.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Leuk, hoe maak je die art?
Lava Vent zou waarschijnlijk als allemaal losse abilities verwoord zijn. Met inderdaad sacrifice ~ bij de tweede.
1RR ljikt me redelijk als het until end of turn is maar blijvend moet het veel meer zijn (vergelijk Stalking Stones).
Is het bij March of the Undead inderdaad de bedoeling dat als je Storm gebruikt, er creatures zijn met 0, 1, 2, etc. -1/-1 counters, doordat Storm een voor een resolvt?
(@system failure, hoeze -1/-1 counters mogen niet meer? En landjes hoeven geen mana te maken hoor. Er zijn meer dan 30 voorbeelden.)
En de Mox Gemstone is natuurlijk way overpowered. Sterker dan iedere andere Mox zou ik zeggen.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Chrome Lotus - wel erg voor de hand liggend om iets te doen met een black lotus, en ik denk dat 'ie net niet speelbaar genoeg is. Misschien had er moeten staan "add three mana to your mana pool in any combination of the imprinted card's colors."
Dan zou 'ie in monocolored speelbaar zijn.
Als je de kaart houdt zoals 'ie is, is 'ie alleen speelbaar als je bv. een drie kleurige invasion draak of een sliver queen imprint. Imprint is al een ability die niet bijdraagt aan "consistency" (zie de designer search) en als je dan ook nog es multicolored spells moet splashen om deze speelbaar te maken... da's iets teveel gevraagd.

Into the Maw of Chaos - overpowered; ik denk dat als er een dergelijke kaart geprint zou worden het eerder +1 en -1 zou zijn i.p.v. +2 en -2
Ik weet het niet zeker, maar ik twijfel eraan of de tweede ability überhaupt wel een zwarte abilitie is. De eerste ability zou misschien nog best kunnen - er is tenslotte ook al een Undead Warchief, al dankt die zijn bestaansrecht aan het feit dat er een setje van 5 warchiefs is. Toch twijfel ik of de ability misschien niet meer bij bijvoorbeeld groen thuishoort.

Lava Vent - leuke veelzijdige kaart. Eigenlijk een soort combinatie van Balduvian Trading Post, strip mine, desert en Ghitu Encampment.
Alleen zal je enkele dingen moeten wijzigen.
Sinds de weatherlight (Lotus Vale en Scorched Ruins) zijn er geen landjes meer uitgebracht met de ability dat je een landje moet offeren als het landje in play komt. Ik vermoed omdat het teveel carddisadvantage is als het landje destroyed wordt.
Twee opties om de tekst aan te passen: ofwel je moet een landje terugnemen naar je hand, ofwel er hoeft helemaal niks geofferd te worden. Om de kaart niet teveel te wijzigen lijkt het me het beste als je de eerste optie kiest. Ik zeg overigens bewust een landje terugnemen in plaats van een mountain, zo deden ze het in het Ravnica blok namelijk ook (zie dimir aqueduct en dergelijken) Da's namelijk beter voor de consistency. Al is het wel enigszins twijfelachtig dat je hem dan kan splashen in elke kleur; vooral de direct damage ability is natuurlijk nogal gebonden aan rood.
Verder zou ik de activation cost van de eerste ability verminderen met 1 mana.
Ten slotte zou je kunnen overwegen om in de eerste ability de damage die je zelf krijgt achterwege te laten en de first strike ability te vervangen door trample, maar je zou beide zonder meer zo kunnen laten als ze zijn.

March of the Undead - Leuke kaart, beetje overpowered alleen in de huidige vorm
Mox Gemstone - komt nog

Tower of Pain - leuke kaart, maar wederom een paar wijzigingen:
T: add one colorless mana to your mana pool
het sacrificen van je creatures mag wel wat minder kosten.
1, sacrifice a creature: put a torture counter on tower of pain
het -x/-x geven aan een creature mag daarentegen wel wat meer kosten.
1B,T: target creature gets -x/-x until end of turn, where x is the number of torture counters on tower of pain

Geef hem een kleurloze mana ability, dan is 'ie klaar.
Leuk in combinatie met Sacred Mesa en Seedborn Muse.
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

David schreef:Leuk, hoe maak je die art?
Lava Vent zou waarschijnlijk als allemaal losse abilities verwoord zijn. Met inderdaad sacrifice ~ bij de tweede.
1RR ljikt me redelijk als het until end of turn is maar blijvend moet het veel meer zijn (vergelijk Stalking Stones).
Je vergeet dat je ook eerst een lanje op moet offeren, als je dat dan elke beurt moet gaan gebruiken, zou hij denk ik underpowered worden (niemand zou igg de laatste abbilitie gebruiken). Misschien 1RRR :?:
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

evilpoffertje schreef: ik zou de laatste ability veranderen in:
1RR: ~ becomes a 3/1 Red Elemental creature with haste and first strike. Its still a land
It's still a land - moet er idd op

Activation cost omhoog: als de ability niet eindigt aan het einde van de beurt, is 1RR misschien wel redelijk (edit: zonder first strike dan)
De enige kaart die je ermee kan vergelijken is Stalking Stones: 6 mana om permanently een 3/3 creature te maken van het landje.

Als de ability stopt aan het eind van de beurt zou je kunnen overwegen ipv R er 1R van te maken, als je aan het first strike wil vasthouden; zonder first strike alleen R
craprotation
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Zie bovenste post 1RRR of 2RRR?
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

David schreef: En landjes hoeven geen mana te maken hoor. Er zijn meer dan 30 voorbeelden.)
je 30 voorbeelden zijn van lang geleden. Sindsdien is er een beleidswijziging geweest en moeten landjes inderdaad mana produceren.
Voor Dark Depths hebben ze de breaker rule toegepast, wss omdat coldsnap een deel van het ice age blok is.
Fetchlandjes kan je niet meerekenen omdat ze meteen voor land zorgen wat mana produceert en Urborg, Tomb of Yawgmoth hoort al helemaal niet in het rijtje thuis, dat is tenslotte een swamp (het zij je vergeven dat je die er per ongeluk tussen hebt laten staan :wink:
evilpoffertje schreef:Zie bovenste post 1RRR of 2RRR?
Ik heb de kaart ook met stalking stones vergeleken.
Die kost 6 mana voor een 3/3. Kleurloze mana is goedkoper dan gekleurde dus in dat opzicht mag het wel wat minder dan de 6 mana van de stalking stones.

Ik denk dat je niet meer dan twee gekleurde mana zou moeten betalen voor de activation cost, afgezien van de kleurloze mana. Ik stel voor 1RR of 2RR of 3R, maar niet meer dan 4 mana, maar dan moet 'ie wel van zijn first strike af. haste is overigens ook niet erg nodig. Als 'ie wel first strike zou moeten houden zou 'ie idd 3RR of 2RRR mogen kosten, da's gewoon vrij duur voor een rood creature. De Stalking stones werd in control gespeeld, lava vent natuurlijk niet. Als je lava vent speelt wil je een sneller potje spelen dus mag de ability niet teveel mana kosten.

Mijn concept ontwerp zou er zo uitzien:

Lava Vent comes into play tapped.
When Lava Vent comes into play, return a land you control to owner's hand.
T: add RR to your mana pool
T, sacrifice Lava Vent: destroy target land
R,T: Lava Vent deals one damage to target creature or player

R: Lava Vent becomes a 3/1 creature until end of turn
of
1RR: Lava Vent becomes a 3/1 creature permanently

(Niet beide abilities op de kaart, de heer uit Hazerswoude mag kiezen.)

PS ik heb ervoor gekozen het landje getapped in play te laten komen om misbruik te voorkomen, zoals destijds met lotus vale en lake of the dead
PPS wel een hoop tekst zo :lol:
craprotation
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

@ david de meest recente -1/-1 counters (time-shifted niet meegerekend) is in torment dus dat telt niet meer als recent denk ik zo.
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Erik Louman schreef:(het zij je vergeven dat je die er per ongeluk tussen hebt laten staan)
Ik heb hem wel gezien maar ik heb gewoon de lijst gemaakt van alle landjes die van zichzelf geen mana ability hebben (Vesuva staat er bijvoorbeeld ook tussen terwijl die op zichzelf geen uitzondering kan vormen). Ik zie trouwens ook niet waarom zelfgemaakte kaarten zich aan beleidsregels van wotc moeten houden. Helemaal als ze die regels zelf breken.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

system_failure schreef:@ david de meest recente -1/-1 counters (time-shifted niet meegerekend) is in torment dus dat telt niet meer als recent denk ik zo.
Wat maakt dat uit? Kun jij mij een regel laten zien waarin staat dat -1/-1 counters niet meer mogen? Ze hebben juist recent nog iets toegevoegd over -1/-1 counters. Namelijk dat ze verdwijnen als er ook +1/+1 counters zijn.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

David schreef: Ik heb hem wel gezien maar ik heb gewoon de lijst gemaakt van alle landjes die van zichzelf geen mana ability hebben
Ik zie trouwens ook niet waarom zelfgemaakte kaarten zich aan beleidsregels van wotc moeten houden. Helemaal als ze die regels zelf breken.
@David:
Urborg, tomb of yawgmoth heeft wel een mana ability, het is tenslotte een swamp.

Het lijkt me een redelijk serieuze poging van Flanders om speelbare kaarten te maken, hij vraagt tenslotte om onze mening zodat hij ze mogelijk kan verbeteren. Als ik mijn mening wil geven kan ik toch niet anders dan me baseren op wat designers van WotC over Magic design schrijven? Ik geloof dat ik inderdaad iets heb gelezen over dat er geen -1/-1 counters meer gebruikt zouden worden vanwege de verwarring met +1/+1 counters. Goed punt, dat houden we erin zou ik zeggen. Zo verzinnen ze wel vaker goeie dingen; in hun wijsheid veranderen ze wel eens wat en dat heet dan de Breaker Rule. Maar wanneer een onbekwame designer de breaker rule gaat hanteren komen er al gauw resultaten als kaarten met "T: you win the game." Daar zou ik dan niet tegen spelen, maar ik zou er geen moeite mee hebben om te spelen tegen zelfgemaakte kaarten zolang ze niet overpowered zijn en kloppen met de regels zoals ze nu zijn.
Ergens in de oneindige multiverse bestaan de kaarten die Flanders bedenkt namelijk vast wel in die hoedanigheid :)
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wizards heeft -1/-1 counters niet gedumpt, maar een tijd niet gebruikt omdat +1/+1 counters in hetzelfde block voor veel verwarring zouden zorgen. Ondertussen strepen + en - mekaar weg en kunnen ze best goed -1/-1 counters gebruiken.

Wizards heeft gezegd geen landjes meer te willen drukken zonder mana-abilities. Vesuva heeft inderdaad geen mana ability van zichzelf, maar, zolang wizards zich aan hun regel houdt van het niet drukken van landjes zonder deze ability zal dit vrij weinig relevant zijn. De meeste relevante voorbeelden van landjes zonder mana ability zijn toch echt oud en de meeste nieuwere zijn nog wel te verklaren (met name fetchland en urborg).

Over de kaarten, chrome lotus lijkt me te slecht, maar casual spelers zullen waarschijnlijk de kaart vervelend vinden wanneer hij gebruikt wordt om beurt 1 creatures met 5 kleuren mana te spelen.

De maw lijkt me niet goed bij zwart passen, eerder bij groen. Alleen groen zou creatures boven spells helpen.

De vent lijkt me veel te ingewikkeld. Ik ben nu een beetje duf en ik heb na het commentara hierboven en de kaart lezen nog steeds niet helemaal door wat je er nou eigenlijk mee wilt. Veel te ingewikkeld voor uncommon.

De march vind ik een leuke variant op living death, ik vraag me alleen af of de -1/-1 ability niet te sterk is, zeker omdat eht om permanente counters gaat. Aan de andere kant, op die manier beperk je wel leuk in sommige gevallen hoeveel storm je eigenlijk hebben wilt (aangezien creatures die dood gaan door de counters weer in play gebracht kunnen worden). Dit laatste vrij chaotische effect vind ik alleen niet zo zwart klinken maar eerder rood. Iig is dit geen uncommon.

De mox is te goed.

De tower lijkt me leuk, ik denk alleen dat ie ietsje te goed is (denk aan limited). Ik zou er iig zelf graag mee kunnen spelen.

Al met al leuke kaarten, sommige alleen wat te goed naar mijn mening.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Mijn concept ontwerp zou er zo uitzien:

Lava Vent comes into play tapped.
When Lava Vent comes into play, return a land you control to owner's hand.
T: add RR to your mana pool
T, sacrifice Lava Vent: destroy target land
R,T: Lava Vent deals one damage to target creature or player

R: Lava Vent becomes a 3/1 creature until end of turn
of
1RR: Lava Vent becomes a 3/1 creature permanently

(Niet beide abilities op de kaart, de heer uit Hazerswoude mag kiezen.)

Ik denk dat de 2de het beste is, ik zat er ook al aan te denken(is er al zo'n kaart?). Het is ook zoals pi zegt veeel te ingewikkeld voor een uncommon, het moet een rare zijn.

Ik heb nog een vraag aan Flanders: zijn dit je enige kaarten? Het ziet er erg leuk uit, en ik zou graag creatures zien :)
Plaats reactie