Aluren+Recycle

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Aluren+Recycle

Bericht door Sengir Vampire »

Ik heb zelf een deck in elkaar gezet. Graag zou ik jullie mening met eventuele suggestisch krijgen. Maybe weten jullie er iets aan te verbeteren.

3x Viridian Longbow
1x Sol Ring

4x Whitemane Lion
4x Stonecloaker
3x Hedge Troll
2x Taunting Elf
4x Thornweald Archer
2x Wall of Roots
1x Tolsimir Wolfblood
3x Yavimaya Gnats
4x Llanowar Elves

2x Aluren
2x Recycle
3x Enlighted Tutor
3x Overrun
1x Regrowth

8x Plains
10x Forest

Totaal: 60.

Deze kaarten had ik zelf nog in gedacht maar kan geen keuze maken:

- Glimpse of Nature
- Akroma's Memorial
- River Boa*
- Essence Warden
- Concordant Crossroads*
- Rebuff the Wicked
- Mantle of Leadership*
- Loaming Shaman
- Traproot Kami
- Wrap in Vigor

Zoals je ziet kom ik er niet uit. Dit is het eerste deck dat ik na tien jaar "probeer" te maken, so please help me :P

Ik heb zelf nog wat verandert en heb nog 2 vraagjes die spelers met iets meer ervaring misschien voor mij kunnen beantwoorden:

1. Is Stonecloaker wel nodig als Whitemane Lions er al 4x in zit.

2. Zijn de Yavimaya Gnats wel nodig of zijn de Thornweald Archer (met eventueel een Viridian Longbow eraan) genoeg verdediging tegen flying. Kan ik er mischien niet beter een spiderclimb in goeien.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie nu een deck met heel erg veel verschillende kaarten er in zonder ene duidelijk thema. Misschien kun je uitschrijven wat je wilt dat het deck doet en waarom je dan bepaalde kaarten speelt (of niet speelt). Waarschijnlijk zul je dan zelf al snel zien welke kaarten je meer of minder zou moeten spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

btw, zou je aub de creatures spells en land apart willen zetten? is wat overzichtelijker:)
.
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Het tema is aluren+recycle+whitemane lions/stonecloaker en dan massaal creatures+overrun=win.

maar ik wil mezelf wel beschermen tegen het één en ander als het een beetje tegen zit duurt het ff recycle kost 6 mana.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aluren+Recycle

Bericht door pi »

Sengir Vampire schreef: 3x Viridian Longbow
3x Hedge Troll
2x Taunting Elf
4x Thornweald Archer
1x Tolsimir Wolfblood
3x Yavimaya Gnats
Wat dragen deze kaarten bij aan je thema, anders dan dat het (voor een deel) creatures zijn?

Waarom speel je zowel recycle als aluren slechts 2x?

Waarom zou je zo moeilijk doen met een berg creatures spelen, dan een beurt wachten en dan overrun spelen als je gewoon in 1 beurt kan winnen? Je zou tenminste soul warden of essence warden toe kunnen voegen voor oneindig leven. Of je voegt quirion dryad toe om een oneindig groot creature te bouwen. Of misschien kun je nog wel wat verschrikkelijkers vinden waarmee je wel in 1x kunt winnen.

Het nadeel van je taktiek nu is simpelweg dat 1 wrath of god genoeg is om je hele deck te stoppen. De taktiek is gewoon te kwetsbaar.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Daar heb ik ind over na gedacht de enige kaart die ik kan verzinnen die me daarbij kan helpen is Concordant Crossroads dan kan ik gelijk aanvallen. Hoeveel creatures ik er in moet doen is ind een probleem. Recycle en aluren moeten er ind 3x in ik heb ze alleen nog allebei maar 2x dus die moet ik ff bestellen. Ik zit ook te denken aan wat ik kan doen als ik dan me aanval inzet en mn tegenstander speelt bijv een fog ofzo. Viridian Longbow+Thornweald Archers had ik erin gedaan om makkelijk creatures te kunnen doden. Hedge Troll omdat ik dat wel een mooie kaart vond voor in een groen/wit deck. Taunting Elf zodat al de verdedigende creatures hem moeten blocken. Tolsimir omdat dan zowel mn groene als witte creaters +1/+1 krijgen en Yavimaya Gnats omdat ik dan eventuele flying creatures makkelijk kan blokken.
Ik moet de meeste kaarten trouwens bestellen en wil daarom wel cker zijn van me deck niet dat ik een week daarna weer nieuwe kaarten moet gaan bestellen omdat het niet werkt.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie geen enkele reden om de recycle en aluren niet 4x te spelen.

Als je nou kijkt naar de uitleg voor het spelen van bepaalde kaarten, hoe helpen ze je nou met je combo? Als je bv alleen maar muscle en sinew sliver op een paar van je plekjes zet dan heb je zowat al niet meer een overrun nodig (9x8 = 72 damage, misschien voeg je nog ff een sliver toe om ze flying, trample, shadow of fear of zo te geven (zodat je de tanting elf niet nodig hebt), en eventueel eentje voor haste om het leuk te maken).

Het punt is dat de creatures die je speelt wel geinig zijn, maar wel geinig wint geen potjes. Als je combo wilt spelen moet je op zoek gaan naar kaarten die het spel "breken", niet naar kaarten die gewoon doen wat ze moeten doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

dat is idd een goeie alleen als ik dat met slivers zou willen berijken dan moet ik met meer kleuren spelen en dan krijg ik weer het probleem met landjes. ik heb geen dual landjes en die zijn echt heel duur. maar bedankt voor de goede tip.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je speelt nu toch ook al groen en wit? Je hoeft alleen maar heart sliver 1x extra te spelen, zo heel moeilijk is de rooie mana vinden of de aluren vinden toch niet? Je zou zelfs wat eather vial's toe kunnen voegen.

Maar het was maar een voorbeeld van een efficientere taktiek, er zijn vast nog zat andere mogelijkheden ook. Realiseer je iig dat fleetfoot panther ook steeds opnieuw gespeeld zou kunnen worden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Ik zie ook steeds mensen met een aluren+recycle deck het hebben over een turn 3 kill, hoe krijgen die in hemels naar in buurt 3 al aluren en recycle in play???

1x Sol Ring Artifact

4x Whitemane Lion Creature
4x Fleetfoot Panther Creature
4x Soul Warden Creature
4x Quirion Dryad Creature
4x Fynndhorn Elves Creature
4x Llanowar Elves Creature

3x Aluren Enchantment
3x Recycle Enchantment
2x Concordant Crossroads Enchantment

3x Enlighted Tutor Instant

2x Hurrican Sorcery
3x Overrun Sorcery
1x Regrowth Sorcery

8x Plains Land
10x Forest Land

Totaal: 60

Ik ben nu tot dit deckje gekomen ben nog steeds aan het zoeken naar kaarten die de combo misschien kunnen versterken. Ik zit te twijfelen om 2x Hurrican en 1x Soul Warden/Fleetfoot Panther eruit te halen en dan 3x Scio of the Wild erin te doen. Ik dacht die Hurrican is misschien ook wel leuk als ik toch oneindig leven heb door Soul Warden ben ik gelijk van mn flying en maybe ook van me tegenstander(s) af.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom de belangrijkste kaarten in je deck slechts 3x?

Waarom speel je de panther en niet de stonecloaker? Ik denk dat die laatste beter is. Overrun en hurricane zijn "win more" kaarten. Je kunt beter kaarten spelen die je deck daadwerkelijk helpen als je je combo nog niet hebt en die ook goed helpen wanneer je de combo wel hebt.

Overigens heb ik wel het idee dat het deck zo de goede kant op gaat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Als Stonecloaker in het spel komt en er liggen geen creatures in een graveyard kan ik hem dan spelen en hoef ik gewoon geen creature te removen van een graveyard of kan ik hem dan niet spelen?

Ik dacht zelf dan Overrun juist essentieel was als ik mijn creatures geen trample kan geven hoe ben ik dan cker van een kill? Dan kan mn tegenstander toch gewoon blocken zonder gevolgen en ben ik zijn daarop volgende buurt toch nog steeds kwetsbaar voor bijv een Wrath of God.

Ik had trouwens nog een vraagje. Heb jij misschien een idee wat ik kan doen tegen (als mn combo dan werkt ik al mn creatures op tafel heb en aanval) een fog of zoiets. Dat is natuurlijk een makkelijke manier om een massale aanval met 1 mana te niet te doen en dan zit ik weer met een probleem, al mn creatures getapped en weer kwetsbaar voor bijv Wrath of God.

Oja en nog iets als ik dan bijna heel mn liberary in me hand/op tafel heb en er gaat iets fout dan is het handig om mn graveyard meer helemaal in mn liberary te kunnen proppen (lijkt mij) weet je daar mischien ook iets op.

Ik merk nu trouwens wel heel erg dat het heel erg vervelend is dat ik bij Tempest ben gestopt. Ik ken geen één kaart van de daarna volgende series en dat maakt een deck bouwen en cker ook ruilen en stuk moeilijker. Ik doe er alles aan om zo snel mogelijk weer up 2 date te komen maar daar is haast geen beginnen aan. Ik heb vorige week voor 50 euro zo'n 1500 kaarten en voor 25 euro zo'n 1000 kaarten gekocht via marktplaats (nog bedankt voor die tip trouwens) dat helpt wel, maar dan blijven er nog zoveel kaarten over.

Ik had uit die Nederpack's trouwens een FoW en een Vampiric Tutor (niet slecht). Het koste me 50 euro en heb er volgens de prijzen van Nedermagic voor 120 euro aan kaarten uit gehaald :D
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de cloaker kun je spelen, ook als er geen targets zijn voor die ability. Merk wel op dat als er ene target is je die moet removen.

Ik denk niet dat een kaart als overrun essentieel is. Het probleem met zo'n kaart is dat hij te veel mana kost en je een beurt vertraging oplevert. Het is dus zaak te zoeken naar een kaart waar je dat probleem niet mee hebt. Traditionele aluren decks losse dat probleem bv op met maggot carrier, cavern harpy en soul warden die zijn alle 3 een stuk goedkoper en zorgen voor een kill in de beurt dat je af gaat, onafhankelijk van je mana.

Tegen iets als een fog doe je weinig, tenzij je counters speelt. Sowieso lijkt het me geen goed plan om een deck te bouwen waarbij je met alles aan moet vallen om te winnen.

Dat probleem met graveyard naar library is ook een reden waarom ik in 1 beurt zou willen kunnen winnen. Zoiets is gewoon een stuk moeilijker te stoppen en een stuk makkelijker weer op te starten.

De nederpacks klinken zeker niet slecht, al moet je wel verwachten dat nedermagic prijzen echt veel te hoog zijn, 120 zou goed zo'n 60-70 in werkelijkheid kunenn zijn, de force en vampy alleen zijn iig nog niet de 50 euro er uit.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Dan zou bijv Stampede of een Strength in Numbers al beter zijn dan overrun. Ik kan natuurlijk mn Quirion Dryad zo groot maken als ik wil dmv Whitemane Lions/Stonecloaker en 2 volledig op gepompte Dryads met dan 1 daarvan een Stampede of een SiN erop moet dan ook genoeg damage geven voor een kill.
En in preciepe zou ik met Concordant Crossroads en dan al mn mana elfjes genoeg mana moeten kunnen produceren maybe kan ik er daar nog een paar van in doen.

Ik zat zelf te denken aan een City of Solitude om ervoor te zorgen dat ik geen Fog ofzo om mn oren krijg.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

elvish herder kan een dryad al trample geven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie