Vraagje...

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Vraagje...

Bericht door Sengir Vampire »

1. Ik heb hell's caretaker in het spel. M'n tegenstander valt aan met een 3/3 creature. Als ik dan met een creature blok (bv. een black knight) en dit creature daarna sacrifice met hells caretaker blijft zijn 3/3 creature dan als nog geblocked door mijn creature???

2. Als een artifact een abillity heeft die niet geactifeerd hoeft te worden dmv t of manna en dit artifact wordt getapped geld deze abillity dan nog???
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

1. Als jouw tegenstander kan aanvallen in jouw upkeep, dan wel ja...
2. Ja, tenzij de kaart anders vermelt. Vroeger was het echter anders dus er zijn nog wat oude kaarten die getapt niet werken terwijl het niet op de kaart staat, zoals Howling Mine.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

oké vraag 1 anders gesteld (had er bij hell's c. ff niet opgelet dat dat in de upkeep is :twisted: ) als de blokkende kaart als abillity heef 1t, sacrifice (naam blokkende kaart): destroy target enchantment. blijft het aanvallende creature dan geblokt???

en bij vraag 2 hoe met je dan weten bij welke artifact/enchantment dit dan wel geld???

Ik vind dat trouwens wel een nadeel aan magic dat je bijna altijd discussie krijgt over de "regels". :P
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

1. zoals je het nu formuleert kan het. Merk wel op dat als het creature trample heeft je tegenstander kan kiezen om 0 damage toe te wijzen aan je blockende creature, ookal is die al weg. Het is dus zaak om dit soort acties dan te doen als combat damage al op de stack zit (in dat geval moet trample damage minimaal gelijk aan de toughness toegewezen zijn aan jouw creature). In andere situaties is ie gewoon geblockt, ook als je eerder sact, maar het is vrijwel altijd raadzaam om zo lang mogelijk te wachten met dingen gebruiken, dus ook dan wacht je vaak tot de damage op de stack zit.

2. dat weet je niet. Maar het geldt sowieso alleen voor artifacts en slechts voor een stuk of 6 die allemaal voor 6th edition uit kwamen en waarvoor het echt relevant was, zoals de mine en winter orb. Check dus ff de meest recente wording van oude artifacts die een continu effect hebben (vroeger ook inderdaad "continuous artifacts" genoemd als ik me niet vergis).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

weer een vraagje:

als ik whitemane lion speel kan ik die dan dmv zijn abillity gelijk weer terug in mn hand nemen???
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja en nee.

Je kunt de Lion terugnemen, maar pas als zijn triggered ability resolved. (Indien hij voordat de ability resolved vernield wordt, dan gaat het ding ook niet terug)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

hoe bedoel je als iemand hem countered of hem damaged. ik snap het niet helemaal als ik whitem. speel dan moet ik toch een kaart terug nemen in mn hand, mag dat dan die zelfde kaart die ik gespeeld heb zijn en hoe kan iemand dat dan verkomen.

als ik het dan goed begrijp kan ik dus bijv. als een creature gepeeld wordt door mijn tegenstander die als bijkomend effect heeft dat hij als die creature in het spel komt hij een kaart mag pakken dan kan ik dit voorkomen door bijv. als volgt te handelen.......
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Jij speelt Whitemain Lion

De ability van de Lion gaat op de stack (dat je een beest terug mag nemen)

Je tegenstander kan nu reageren voordat die ability resolved door bijvoorbeeld terror te spelen op de Whitemane Lion

Nadat de terror is geresolved (de Lion is stuk) resolved de trigger van de Lion en moet je een beest terugnemen.

Indien er niet gereageerd wordt op de trigger van de Whitemane Lion kun je de Lion zelf terugnemen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en het kaart pakken kun je dan dus niet zo voorkomen, want dat is niet afhankelijk van het creature dat je tegenstander dat laat doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Voorbeeld ik heb 4x Forest en 3x mana elfje. ik tap 3x Forest en 3x mana elfjes = 6 mana in mn mana pool.
ik tap 1x Forest en speel Vitalize, untap al mn elfjes en tap ze weer.
ik heb nu toch 6+3= 9 mana in mn mana pool en kan dan dus toch gewoon een creature spelen van 9 mana?????????
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik zie niet in waarom niet.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

David schreef:Ik zie niet in waarom niet.
=Ja
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vraag mij ook af waarom dat niet zou kunnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sengir Vampire
Expert
Berichten: 74
Lid geworden op: do sep 27, 2007 2:21 pm
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Sengir Vampire »

Ik weet dat ik dit al een x gevraagd heb maar ik kreeg er flink discusie over toen ik het speelde, ff situatieschets.
Ik heb in het spel aluren, recycle, soul warden, quirion dryad.
Ik speel whitemane lion en hier wordt niet op gereageerd door mijn tegenstander.
Mag ik nu als volgt handelen:
Ik neem de whitemane terug in mn hand, speel hem weer, neem hem weer terug in mn hand, speel hem weer ect.
Magic is just an Illusion.

My Inner Child Is A Mean Little F#cker.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is het tegenargument precies?

Als je elke keer tussendoor ook even weer priority geeft aan je tegenstander dan mag het zoals je beschrijft.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie