Zwart/wit control/lifegain? op zoek naar tips.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Zwart/wit control/lifegain? op zoek naar tips.

Bericht door McDutch »

6#Swamp
10#Plains
2#Bog Wreckage
1#Remote Farm
1#Abandoned Outpost
2#Weakness
2#Muzzle
1#High Ground
1#Moonlit Wake
1#Armor of Faith
1#Unholy Strength
3#Radiant’s Judgment
1#Sivvi’s Ruse
1#Healing Salve
1#Soul Net
1#Death Grasp
1#Renewing Dawn
2#Volunteer Militia
2#Shapeshifter
2#Glory Seeker
2#Prowling Nightstalker
2#Childhood Horror
2#Muck Rats
2#Alaborn Trooper
1#Frozen Shade
1#Scathe Zombies
1#Chieftain en-Dal
1#Bog Wraith
1#Bog Imp
1#Devoted Hero
1#Drudge Skeletons
1#Jhovall Rider
1#Arcbound Lancer
1#Arachnoid

Is een beetje een bijeen geraapt zooitje...

Valt hier een T2 of 1.5 deck van te maken, ik zou namelijk niet weten hoe dat moet..

Ook graag wat tips over welke kaarten ik best kan laten vallen en wat ik er toch echt in moet stoppen.

Alvast bedankt,

MvG, McDutch
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

type 1.5 is alle sets exclusief unglued en unhinged en exclusief een aantal kaarten uit andere sets die banned zijn. Als ik je lijst zo zie voldoet hij daar aan. Type 2 is altijd de laatste 2 blocks (nu time spiral block en lorwyn block) en de laatste basisset (10th). Je deck voldoet hier absoluut niet aan.

Als je aan zou kunnen geven wat je idee is voor wta het deck zou moeten doen dan is het een heel stuk makkelijker om suggesties te doen voor het deck. Ik zie zo snel al een stuk of 3-4 themas door je deck heen lopen en om er een behoorlijk deck van te maken zul je toch echt wat meer op de ene of de andere moeten focussen. Jij weet beter dan wij wat je met het deck wilt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Bericht door McDutch »

Wat ik ermee wil.. Control als in damage prevention, met onder andere muzzle, Healing salve, Weakness en High ground

En daarnaast wat lifegain met Soul net, Moonlit wake

Radiants judgement voor de grotere creatures, Death grasp voor de kill.. en wat fatsoenlijke blockers als Volunteer militia, Shape shifter en glory seeker

En natuurlijk die hele vervelende Prowling nightstalker om aan te vallen, en mocht ie toch black spelen, dan heb ik altijd nog de Bog wraith

Heb je hier meer aan?
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zijn dus precies de verschillende themas die ik bedoel. Je ideeen werken niet echt met elkaar samen, je speelt kaarten voor elk van de themas, waardoor je grote kans hebt niet op het moment dat je het nodig hebt een kaart van het juiste thema te hebben.

De kaart death grasp bv doet zowel dienst om creatures te slopen, spelers te slopen en levens te krijgen. Je wil als je echt meerdere themas wil hebben alleen maar van dat soort kaarten spelen die in meerdere themas vallen. Ik zou aanraden om meer op 1 thema te focussen en daar dan kaarten bij te zoeken die binnen dat thema vallen die ook helpen bij zwaktes op andere gebieden. Speel dus bv liever temple acolyte als je op life gain wil focussen dan healing salve omdat je dan ook een redelijke blocker hebt.

Kun je hier wat mee?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Bericht door McDutch »

Ik wil eigenlijk focussen op Lifegain ja.. Met een beetje control erbij, kun je me daar wat uitleg/tips over geven?

Alvast bedankt :D

McDutch
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Als je life gain leuk vind, kan je ook kijken naar groene kaarten(met wit;)). Heb een keer een deck gemaakt op workstation voor life gain, werkt indrukwekkend goed, al zeg ik het zelf:p

Als je wit/zwart houdt, zal ik ook de Orzhov guild van guildpact aanraden;) Zitten ook veel kaarten bij waarmee je control kan houden.

Misschien dat je hier wat aan hebt, negeer dit bericht anders^^
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou je vooral dus als tip geven om te zoeken naar kaarten die op meerdere manieren te gebruiken zijn, zoals de eerder genoemde grasp en acolyte. Of speel kaarten die je echt enorm veel leven geven (pulse of the fields of congregate in multiplayer). Misschien is het ook handig om te denken hoe je dan wilt winnen, want levens krijgen alleen laat je niet winnen (ajani goldmane misschien?).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MartinV
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 5:37 pm
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door MartinV »

Als je veel richting life gain wilt gaan, dan is Test of Endurance misschien wat. Ook zou Rune-Tail, Kitsune Ascendant wel wat kunnen zijn.
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Bericht door McDutch »

Mag ik mezelf targetten met Congregate dan, of moet ik een tegenstander kiezen?

Ook begrijp ik Ajani Goldmane niet, hoe werkt deze?

Rune-Tail, Kitsune Ascendant is wel leuk icm Test of Endurance, daar is vast wel een leuke combo mee te bouwen.

Liefst blijf ik bij zwart omdat daar unblockable creatures in zitten, daar wil ik er nog wel wat meer van.. en creatures met swampwalk, zodat ik alsnog flinke schade kan doen, ookal speelt mn tegenstander zwart.

Orzhov Guildmage bedoelde je, evilpoffertje??
Die ziet er inderdaad wel interesant uit, en is wel speelbaar inderdaad :D

grote zwarte creatures die je leven doen verliezen maakt dan niet uit, die krijg je er toch vrij snel weer bij :P [door bijvoorbeeld soul net]

[edit] Ik ben een beetje aan het zoeken geweest en heb aardig wat kaarten gevonden die mss van pas kunnen komen.

Kokusho, the Evening Star
Sever Soul
Simulacrum
Syphon Soul
Urborg Syphon-Mage
Angelic Chorus
Animal Boneyard
Children of Korlis
Exile
Hallow
Proper Burial
Purity
Serene Offering
Life Chisel
Well of Lost Dreams

Ook nog wat unblockable's opgezocht..

Azorius Herald
Hiervoor kan ik eventueel een Abandoned Outpost of iets dergelijks voor opofferen om de te maken voor de mana cost.

[/edit]

Kan ik hiermee een fatsoenlijk lifegain deck bouwen wat toch nog genoeg damage doet?
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

McDutch schreef: Orzhov Guildmage bedoelde je, evilpoffertje??
Die ziet er inderdaad wel interesant uit, en is wel speelbaar inderdaad :D
Ik pik dit stukje tekst er even uit, ben te lui om overal een antwoord op te geven;)

Ik bedoelde met orzhov niet een kaart, maar de hele "guild". De set waar orzhov bestonden uit guilds (gildes), elke 2kleuren combinatie had er 1:) Maargoed, om je niet te verwarren, hier zijn voorbeelden van bruikbare kaarten van de orzhov gilde:

Ghost Council of Orzhova
Souls of the Faultless
Mourning Thrull
Pillory of the Sleepless
Hissing Miasma
Blind Hunter
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zegt congregate target opponent? En wat snap je niet van Ajani?
(Ik neem aan dat je eerst gekeken hebt wat een planeswalker is?)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
McDutch
Advanced
Berichten: 26
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:58 pm
Locatie: Heerenveen, Friesland, NL

Bericht door McDutch »

Ik snapte het gebruik van abilities niet helemaal, maar na dat een aantal keer opnieuw overgelezen te hebben ben ik dr achter :)

Ook evilpoffertje heeft weer goede toevoegingen :D

Bedankt voor de hulp tot zover, zodra ik weer wat kaarten binnen heb en wat met t deck heb lopen spelen post ik hier wel weer een update.

Maar natuurlijk blijf ik nieuwe en overige vragen hier wel stellen :)
lets play 'sled.' Here's how it works: You're the sled.
Plaats reactie