Wat is je leukste kleur?

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Wat is je leukste kleur?

Bericht door Lollol3r »

Zoals de topic titel zegt! Ik ben wel eens benieuwd waarom welke kleur jullie zo aanspreekt. Ik begin!

Favoriete kleur: Blauw
Waarom: Het counteren van je tegenstanders spells vind ik leuk, het achterhaalde van de blauwe mana spreekt me gewoon aan! (Deceit & Entellect :P ) Ook de kaarten die je tegenkomt met de blauwe kleur vind ik vet, de effecten die centraal staan in blauw zijn echt mijn favorieten!

Daarna vind ik rood echt vet. Sterke monsters in combinatie met sterke spells. Zoals direct levensschade doen en monsters 'verbranden' met een enkele spel vind ik echt vet. De 'Fury & choas' spreekt me dan ook als 2e het meest aan!

Daarna komt wit, gevolgd door zwart. Wit staat voor het controleren van het slagveld, je monsters beschermen en levens krijgen. Die eigenschappen spreken me aan. Direct gevolgd door zwart met zijn dodelijke monsters & spells, met prachtige effecten die ik super vind.

Als laatst komt groen. Deze kleur spreekt me het minst aan. Het heeft dan wel leuke monsters, die je ubher sterk kan maken met goede spells, maar de manier waarop je een groen deck zou spelen vind ik niet zo boeiend. Ook de kaarten met een groene kleur vind ik vaak niet heel spannend, met hun centrale effecten.

Nu jullie! :)
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik speel eigenlijk vrijwel nooit decks van 1 kleur. Maar, als je kijkt naar de multicolored decks die ik bouw dan zit daar denk ik toch al gauw 2x zoveel groen in dan welke andere kleur dan ook. Groen is wat het mogelijk maakt om meerdere keluren te spelen voor mij. Groen heeft support in de vorm van kaarten als wall of blossoms of eternal witness, recursie met genesis of stampeding wildebeests, engines in de vorm van survival of the fittest of aluren en in combinatie met andere kleuren levert het zeer leuke removal putrefy of pernicious deed en met glittering wish, research / development en natuurlijk living wish heb je zeer goeie mogelijkheden om wat leuke kaarten uit je sideboard te vissen tijdens het potje zelf (en anders kan een worldly tutor of fierce empath ook best aardig door je deck zoeken, net als de al eerder genoemde survival of de andere engine kaart oath of druids).

Hierna neig ik denk ik het meest naar zwart en wit, met rood en blauw daarna. Die kleuren zitten niet heel ver uit elkaar, ik heb van elk wel eens een mono-colored deck gebouwd dat niet slecht was en ook meer kleurige decks die wel goed waren, maar denk dat toch mijn liefde bij groen ligt. Groen based, multicolored control met een flink portie recursie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Zwart






Groen

Blauw
Wit


Rood

Zwart, tja gevallen voor corruptie denk ik. Veel removal. Me like.
Groen, lekker dikke beesten. Goed samen met zwart I suppose.
Blauw, allied aan zwart. Eigenlijk alleen redelijk laag omdat ik iets heb tegen "de beste kleur in magic". Blauwe magiers zijn mietjes.
Wit, hier komen we langzaam aan de onderzijde van het spectrum. Board sweepers en eh... wat removal of zo?
Rood, recht toe recht aan. No brainer. Meer voor no brainer mensen denk ik.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
MartinV
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 5:37 pm
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door MartinV »

Mijn voorkeur gaat uit naar Rood, Groen of Wit.
Zwart alleen soms als kleine splash.
Blauw ben ik, op heel af en toe een testdeck of splash, het minst fan van :P. Het verschuilen achter counterspells, bounce spells etc staat me gewoon niet aan.
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Ik vind alle kleuren wel iets hebben. Ik maak meer decks met multi kleuren dan mono. Er gaat altijd wel een vleugje in van een andere kleur. Maar als ik de kleuren zou moeten rangschikken zou het er als volgt uitzien:
1 Groen
2 Rood
3 Blauw
4 Zwart
5 Wit
Ik maak het meeste deck met thema's en daar kunnen alle kleuren vaak wel voor gebruikt worden.
Hokahey - Today is a good day to die
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Ik ga voor groen! Groen heeft beukbeesten wat leuk is, draw, life gaining, vette combo's en nog veel meer.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

1. Zwart
2. Wit
3. Groen
4. Rood
5. Blauw

Ik vind blauw meestal niet leuk om mee te spelen, en de rode decks zijn vaak simpele burn decks (vind ik ook niet zo). Zwart vind ik veel leuker samen met wit, om tegenpolen te combineren bijv.
Pharaoh
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 23, 2008 3:56 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Pharaoh »

Mijn Top 5:

1.Groen
2.Wit
3.zwart
4.blauw
5.Rood

Het verschil tussen mijn favoriten is erg klein. Speelde zelf vroeger het meeste met mijn Wild Mongrel Deck. Groen vind ik een Mooie kleur wat betreft kaarten. er zijn zoveel kaarten die en mooie Damage doen en daarnaast mooie kaarten die je door je Deck heen laten zoeken.

Zelf speel ik ook graag met Multi Colored Decks. Vandaar dat Sliver decks mijn favorite zijn. Zolang een Deck lekker speelt , of het nou snel kaarten burnen is of Iedereen in Multi player lekker ziek maken met Corruption.. Maakt het mij niet zoveel uit :P
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Mijn top 5 heeft de bovenste 2 heel zeker:
Blauw
Zwart
daarna wordt het wat vager, maar ongeveer dit
wit
groen
rood

Blauw zwart is voor mij de ideale combinatie. Je kunt de extreem vernietigende kaarten van zwart snel krijgen door ook blauw te spelen. En gewoon de algehele controle die je krijgt van blauw en zwart. Zwart voor Field control en wat je tegenstander in zn hand heeft. de weinige kaarten die ie nog kan spelen kun je counteren. Altijd winst :D in theorie... :lol:
ctrl-alt-delete
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 12:59 pm
Locatie: /dev/urandom xD

Bericht door ctrl-alt-delete »

zwart/rood
groen
wit/blauw

ik heb nooit iets gehad met wit of blauw, is niet mijn manier van spelen
waiting for the witch,
to cast her spell,
there is a smile on my face,
as i burn in hell.

Tux rules!
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

mn eerste deck was mn witte cat deck... heb voor de rest niks met wit met wel met cats,

voor de rest speel ik heeel veel groen..

groen/rood
groen/zwart
groen/wit
groen.

idd ik heb ook nooit iets gehad met blauw >.<
Pixel
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: za apr 05, 2008 6:27 pm

Bericht door Pixel »

Dragonheart schreef:Zwart






Groen

Blauw
Wit


Rood

Zwart, tja gevallen voor corruptie denk ik. Veel removal. Me like.
Groen, lekker dikke beesten. Goed samen met zwart I suppose.
Blauw, allied aan zwart. Eigenlijk alleen redelijk laag omdat ik iets heb tegen "de beste kleur in magic". Blauwe magiers zijn mietjes.
Wit, hier komen we langzaam aan de onderzijde van het spectrum. Board sweepers en eh... wat removal of zo?
Rood, recht toe recht aan. No brainer. Meer voor no brainer mensen denk ik.
Is blauw de beste kleur in magic dan? Hoe bedoel je dit? Heb je het meest kans om te winnen met blauw?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het staat niet voor niets tussen quotes. Er is niet echt een beste kleur, maar, blauw is er nog wel eens goed vanaf gekomen bij de verdeling van abilities over kleuren. Veel goede spelers spelen ook vaak graag met control. Als er 1 kleur goed is in control dan is dat blauw. Dit ondersteund natuurlijk het idee dat blauw het beste zou zijn. In feite fluctueert het. Wat nu op tournooien de beste kleur om te spelen is kan volgende week weer verandert zijn omdat iedereen daar rekening mee houdt en een deck speelt dat daar tegen gericht is (extreem voorbeeld natuurlijk).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
THOMASKILL
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 9:27 am
Locatie: rotterdam

Bericht door THOMASKILL »

1. Groen
2. Zwart
3. Wit
4. Blauw
5. Rood

Groen omdat ik de sterke wezens met een goede defensie leuk vind een paar sterke monsters inzetten dan lekker achteroer leunen tot de volgende aanval en je tegenstander in de laatste paar zetten nog verslaan
Zwart weer oor het snelle spel snel veel kaarten achter elkaar die elkaar ook nog eens helpen zoals de slivoiden
Wit omdat het je beschermt tegen maar dan ook elke kleur die je wilt als je weet wat je tegenstander speelt neem ik altijd wit
blauw is te lang steeds weer counteren en weer een kkaart pakken en weer is het een instant in plaats van een goed monster
idem voor rood ook al zitten er bij rood een paar zware beesten goeie combinatie met zwart
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

THOMASKILL schreef:slivoiden
Je bedoelt slivers? :S
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie