Eerste echte deck (warrior)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Eerste echte deck (warrior)

Bericht door Booboo »

Hey lui,

Ik heb eerst een tijd met een tournament deck gespeeld en wilde toch wel een wat beter samengesteld deck hebben. Ik heb toen de warrior's code erbij gehaald en daarmee een deck samengesteld. Kunnen jullie kijken of er domme, onlogische kaarten bij zitten?


Landjes:
14x Forest
12x Mountain
1x Windbrisk Heights

Creatures
1x Boldwyr Heavyweights
2x Lunk Errant
1x Boldwyr Intimidator
2x Axegrinder Giant
1x Blind-spot Giant
1x Giant Harbinger
1x Flamekin Brawler
2x Cloudcrown Oak
2x Winnower Patrol
2x Bramblewood Paragon
2x Ambassador Oak
1x Unstoppable Ash
2x Elvish Warrior
1x Battlewand Oak
1x Lys Alana Huntmaster
1x Briarhorn

Spells
2x Release the Ants
1x Firstful of force
1x Heal the Scars
1x Spring Cleaning
1x Lignify
1x Reins of the Vinesteed
1x Incremental Growth
1x Roar of the Crowd
1x Hurly-Burly
1x Heat Shimmer
3x Obsidian Battle-Axe
1x Consuming Bonfire
1x Giant's Ire

Het zijn erg veel verschillende kaarten, maar dat moet want ik heb pas 150 kaarten ;)

Alle commentaar en tips zijn welkom, het is trouwens niet bedoeld om tournaments mee te spelen. Doe het vooral met vrienden en m'n vriendin ;)
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Op zich jammer dat je kaarten maar 1 keer speelt. maar het grootste "probleem" lijkt me da tje creatures duur zijn. Volgens mij is Elvish Warrior je goedkoopste en die is GG, dus in een 2 kleuren deck "lastiger" te spelen.
De rest is vrij duur. Maar voor iemand met 150 kaarten is het een erg goed deck :D blijf gewoon alles waar warrior op staat spelen ;) dan komt het goed.
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Aloha,

Ik heb vandaag met m'n vriendin een paar potjes gespeeld en dat kon ik echt wel merken. Briarhorn en Elvish Warrior waren m'n verdediging en verder maar sparen voor de giants. Ik haal snel een paar boosters voor wat goedkopere creatures. M'n vriendin heeft een goblin deck, wat irritant 8) Ik post wel bij als ik nieuwe kaarten heb toegevoegd. In ieder geval thx voor de post ;)
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

toen ik dit las dacht ik van wtf ?! een warrior deck ?
wel orgineel moet ik zeggen;)en voor de lol zoals e zelf ook al zij.

okee verde kan ik dr een heleboel over kwijt maar das allemaal niet nodig wat ik doe ik ga gewoon even per kaart vertellen wat ik er van vind.

Boldwyr Heavyweights hm een kaart die ik niet zou spelen omdat: aangezien je deze in ongeveer je 4de beurt speelt. mogen andere spelers een creature card uit hun deck in play leggen. wat betekend: ze kunnen een duurder creature met een voordelig effect in play gooien bv vigor dat is dus zeer nadelig voor jouw.

Lunk Errant als jij heb leuk vind kan je hem er best in houden hij is wel duur.. maarja verder geen nadelig effect.

Boldwyr Intimidator ??? ik heb zelf een giant deck en daar zit hij zelfs niet in. ik geef toe leuk effect maar speel hem dan vaker als dat jouw tactiek is.

Axegrinder Giant acceptabel.

Blind-spot Giant ook een ? aangezien dit je enige goedkope creature is + daarbij speel je ook nog "warrior"en geen giant dus dat betekend dat je ongeveer tot beurt 8 een beesje heb waar je niks mee kan. ( overweeg je om tog goedkopere creatures in je deck ik het een hele leuke kaart)!

Flamekin Brawler leuke kaart niks op aan te merken.(overweeg je wat giants dr uit te doen zou ik hem zeker vaker spelen)

Cloudcrown Oak kan je er gerust in houden niet te duur en tog aardig beestje.

Winnower Patrol leuke kaart en niet te duur.

Bramblewood Paragon been zeer enthousiast over deze kaart! deze vind ik zeer goed heb je de kaarten .. zou ik ze zeker 4x spelen!

Ambassador Oak persoonlijk vind ik heb te duur. aangezien hij 4 mana is je mag dan wel een 1 1 into play leggen maar een 1 1 heeft niet zoveel meer in te brengen in de 4de beurt.

Unstoppable Ash leuke kaart.

Elvish Warrior leuke kaart wil je hier echt gebruik van gaan maken zou ik zeker 4x gruul turf in je deck gooien.

Battlewand Oak wel grappig.

Lys Alana Huntmaster zou je die er aub uit willen halen ? speel je heb voor de lol leg dan pls uit wat er zo leuk aan deze kaart is in een warrior deck :P

Briarhorn kan wel inzien wanneer deze leuk is .

Release the Ants overbodig. maar geen overbodige luxe.

fistful of force waarom zou je je al best sterke beesten willen oppompen ? als ze allemaal trample hebben door je paragon is hij wel grappig.

Heal the Scars leuke kaart.

Spring Cleaning zou ik in eerste instantie in je sb doen maar aangezien je met vrienden speelt neem ik aan dat je hun decks kent dus hij zal wel nodig zijn. dan is hij wel goed ja.

Lignify ehm ?aangezien jouw gemmiddelde beest 5/5 is en 6 mana kost waarom zou je er dan een 0/4 van willen maken ?

Reins of the Vinesteed aangezien jouw beesten niet snel doodgaan zou ik eerder Alpha Status overwegen[/c]

Incremental Growth lijkt me niet nodig aangien je voor minder mana cost 4x Battlegrowthof Giant Growth.

Roar of the Crowd wel leuk maar zou eerder mob justice overwegen.

Hurly-Burly kan...

Heat Shimmer deze kan nog wel leuk zijn met je boldwyr. maar zoeizo wel leuke kaart

Obsidian Battle-Axe leuk.

Consuming Bonfire zou ik niet in je main deck doen. wil je tog een damage kaart dan zou ik
pyroclasm doen.

Giant's Ire voorruit dan maar :P!

tips etc...

wat dacht je van 4x Brighthearth Banneret ?

als je dan tog dure kaarten speelt zou ik deze Arctic Nishoba vervange voor je intimidator.

Stonebrow, Krosan Hero misschien nog wel leuk. in combo met je paragon. of gewoon als beest.
Vengeful Firebrand misschien ook wel leuk,
Hammerfist Giant dubbelzijdig en leuk creature

Ogre Recluse niet zozeer voor blocken maar wel goed voor de attack.

tips qua spells :

Luminescent Rain heb ik in mijn elven deck.
Soulblast kan misschien wel van pas komen.

voor de rest wil ik er wel even bij zeggen dit is puur commentaar op basis van wat ik vind om lekker mee te spelen.. aangezien jij al aangegeven hebt dat je voor de fun speelt eerst moet je zelf maar kijken wat je er mee doet ;)

rhaksha.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zoals eerder al aangegeven werd heb je veel kaarten die duur zijn om te spelen, ik zou overwegen om toch wat goedkopere, minder sterke kaartjes er in te stoppen. Verder is het aan te raden om te proberen je deck meer consistent te maken. Dit doe je door je goede kaarten vaker te spelen en je slechte kaarten niet. Hoewel dat met een kleien hoeveelheid kaarten moeilijker is kun je op zijn minst naar goede types kaarten zoeken en slechte types kaarten. Er zijn bv tig giant growth achtige effecten.

Ik heb hier ene artikel geschreven voor beginners over waar je aan kunt denken bij het bouwen van een deck:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2018

Misschien heb je er wat aan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Hey lui,

Alleerst Pi en Rhaksha bedankt. Ik heb m'n deck opnieuw opgebouwd en rekening gehouden met jullie tips. Ik heb de echt dure kaarten eruit gehaald en eigenlijk meer elf spells erin gedaan, maar wel de nadruk op warrior gehouden.

Mijn deck is nu:

Landjes:

12x Forest
10x Mountain

Creatures

3x Ambassador Oak
2x Bramblewood Paragon
1x Wolf-skull Shaman
1x Battlewand Oak
2x Winnower Patrol
1x Unstoppable Ash
2x Elvish Warrior
1x Molimo, Maro-Sorcerer
1x Changeling Titan
2x Civic Wayfinder
1x Lys Alana Huntmaster
1x Briarhorn
2x Axegrinder Giant
2x Changeling Berserker
1x Flamekin Brawler
1x Boldwyr Heavyweights
4x Brighthearth Banneret


Sorcery
1x Giant Growth
2x Blanchwood Armor
1x Fertile Ground
1x Heal the Scars
1x Incremental Growth
1x Overrun
1x Reins of the Vinesteed
1x Earthbrawn
2x Kindled Fury
1x Roar of the Crowd
1x Giant's Ire
1x Heat Shimmer

Artifacts
3x Obsidian Battle-Axe
1x Wurm's Tooth

Nu ga ik hier eerst maar ff mee spelen en dan kijken welke kaarten er op den duur nog uit kunnen. Ff een off-topic vraag, mag je met champion ook een creature token championen.... Als jullie verder nog tips hebben, dan hoor ik het wel ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, je mag een token championen als die aan alle eisen voldoet. Onthou wel dat je token niet terug komt als de champion dood gaat omdat tokens verdwijnen zodra ze ope en andere plek belanden dan 'in play'.

Je kunt makkelijk je mana beter krijgen met kaarten als gruul turf en grull signet, welke aangezien ze commons zijn waarschijnlijk nog wel betaalbaar en vindbaar zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Hey,

Oh ok, dan weet ik dat, scheelt wel flink. Ik kan mooi creature tokens spammen xD

M'n vriendin heeft gruul turf, maar die wil ze vast niet kwijt :P

Thx in ieder geval

Grtz
Plaats reactie