waar laat je je kaarten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

waar laat je je kaarten

Bericht door a2thej_b »

hoi

ik ben wel benieuwd waar iedereen zijn kaarten laat :P

namelijk met elke boosterbox die je binnenkrijgt krijg toch al gauw hele hopen commons die je niet gebruikt. deze doe ik in ieder geval niet in mappen ofzo, meestal in grote hopen in een doos.
ik heb trouwens ook een paar laatjes waar ik per kleur wat in bewaar, ook niet echt handig.

ben benieuwd:P

mzzl
A2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

waar laat ik mijn kaarten ? mn rares die ik ruil in een map en mijn verzameling atm alle plainswalkers en van elke serie de beste rares in mijn oog in een map die ook weer in een map zit.. alle commons geef ik aan mn broertje of de commons van deze tijd gooi ik in witte dozen waar ik kaarten in kan doen heb dr en stuk of 12 ofso. Maar nog blijft het onhandig :P

Rhaksha
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Uhm, speelbare rares in een map en 3 dozen. De beste ruilbare rares in een map, de overige in 2 grotere binders. De speelbare commons en uncs in een doos per kleur. Dan nog een paar dozen met maybe speelbare uncs. Wat dozen met commons van de laatste sets in de magic inbouwkast. Voor de rest een paar laden en een rek vol dozen in de kelder waar ik al een tijdje niet meer naar gekeken heb. In het overige zitten de kaarten verdeeld over 100+ decks.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

ik heb niet zoveel kaarten, dus alle commons per kleur in een doos.
Rares in een map en uncommons in een aparte map :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een kast met 3 laden vol met commons, verder veel in mappen, 16 van die witte boxen met playsets en ruilbare uncommons en verder nog ene zooitje decks en wat losse voorraden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

lol,

ik dacht wel dat niet iedreen het zo slordig deed als ik en mijn broer:P ik zoek vaak een hoop kaarten door en dan krijg je van die hopen die je dan niet meer opruimt... :D


ik bewaar wel zo veel mogelijk recente rares en uncommons in mappen, maar omdat er toch geen mensen in de buurt zijn waarmee ik kan ruilen..... zou het wel tof vinden om een winkel in de buurt te hebben. Misschien als ik op kamers ga in wageningen dat er iets in de buurt is, anders is magiconline nog een optie:P

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

ik heb ook niet bijzonder veel mensen om mee te ruilen, maar ik hou er heel erg niet van om al mijn kaarten door te moeten kijken als ik een kaart zoek. Al mijn commons staan per set, per kleur op alfabet... Anders is echt niks te vinden. Ik moet nog eens playsetjes er tussenuit halen en de rest aanbieden op marktplaats of zo, het neemt nu wel een beetje veel ruimte in.

Uncommons in mappen, hmm, da´s 1998 of 1999 of zo dat dat bij mij nog ging passen. Ik heb nu moete met de rares kwijt te kunnen (2 van die 2x2 ultra pro mapjes en zo´n dikke ultra pro map die bommetje vol zit).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Hoi,

Ik ben juist alles aan het opruimen. Had kast vol met boosterdozen, wijnkistjes en schoenendozen. Nu ben ik bijna klaar en heb alles (commons, uncommons en rares) in mappen op kleur, serie en alfabet. Landen in een aparte map. Ik speel voornamelijk highlander dus playsetjes hoef ik niet. Maximaal 2/3 van elke kaart. Overige kaarten die ik niet in de mappen heb zitten zitten weer in de wijnkistjes.
Ik kom nu aan een map of 16. En dan heb ik nog een map of 2 met speciale series, zoals Collectors edition, Beatdownbox, Anthologiesbox, goblins vs elves, Worldchampion decks.

Patrick
Hokahey - Today is a good day to die
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Ben ook weer bezig met het rangschikken van mijn kaarten. Alles zat eerst op kleur maar nu ik series compleet aan het maken ben (of gewoon de complete series op ebay koop) ben ik dat weer aan het omzetten op serie (op nummer als er nummers aanwezig zijn of op kleur - alfabetische volgorde.

Ik heb wel een probleem met die Ultra pro mappen. Dat zijn eigenlijk veel te slappe mappen voor magic (of ik stouw ze te vol).
Ik zit nu op zo'n 16 mappen vol.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor mijn gevoel nemen mappen ook best veel ruimte in en je moet maar net planken hebben waar het op kan staan. Voordeel is wel door je verzameling heen kunnen bladeren. Grootste nadeel is denk ik dat je playsetjes er niet makkelijk in kwijt kan, 4 kaarten in 1 vakje is toch echt best veel. Ook klappen ze te makkelijk open en liggen je bladen weer allemaal los. Maar een vriend van me had een 2x zo grote dan ultra pro map met een systeem dat de boel heel stevig op zijn plek hield. Toch misschien eens naar het merk vragen, want door verzameling bladeren klinkt toch wel als leuk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Ik heb alle commons gesorteerd op set en kleur in boosterboxes staan. Ruilbare uncommons zitten in een ruilmappen, en de rares in een apparte ruil map! (Ook die zijn gesorteerd op kleur, alleen niet op set)
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik heb 2 van die langwerpige magic dozen, daar bewaar ik mijn basic landjes en commons in.

verder heb ik een tiental "Collector Mappe"n" waar ik alle non-basic landjes, Uncommons, Rare, Legends, Planeswalkers en die speciale Time Spiral kleurtje kaarten in doe.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
jaapz
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 12:09 am

Bericht door jaapz »

nog niet zoveel kaarten, dus alles past (gesorteerd op kleur) in 1 doos
Goedkoop Webdesign: www.jaapz.nl
johanvl
Master
Berichten: 197
Lid geworden op: wo jun 20, 2007 1:17 pm

Bericht door johanvl »

Goede middag,

Momenteel steken al mijn kaarten per reeks.
Kben ook lijstjes aant maken met aantallen per kaart.

zo kan ik makkelijk zien welke ik nog nodig heb (met filter in excell) en hoef ik niet altijd al die mappen mee te sleuren als ik wil gaan ruilen, of kaarten opzoeken in winkels.

Kben nu nog op zoek naar een paar portal 3 kaartjes (nog 9 te gaan).

ik las ook dat er mensen de planeswalkers in aparte map steken. zijn er dan zoveel van?
Jron
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 4:41 pm
Locatie: Nispen

Bericht door Jron »

Dat deed ik ook eerst met Excel, maar toen ontdekte ik Magic Workstation, werkt fantastisch. Je kan alle series importeren en het aantal kaarten invoeren (apart veld voor foils). Momenteel nog steeds bezig met invoeren. Alliances, Homelands, Chronicles, The Dark, Torment en Prophecy zitten er nu in (dat zijn de series die ik bijna compleet heb).

Momenteel bezig met het invoeren van Revised, voorlopig genoeg tijd. Even gestopt met Dark Age of Camelot, wacht op Open Beta Warhamme Online. In de komende weken kom ik er wel achter welke series ik allemaal heb.
Plaats reactie