Onduidelijkheden

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Nico
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 10, 2008 5:28 pm
Locatie: Sas van Gent (Terneuzen)

Onduidelijkheden

Bericht door Nico »

De topic "Vragen" was al zovaak gebruikt...
Maar goed.

Als ik aanval, moet ik mijn wezen tappen.
Stel, ik heb 1 wezen op het veld. Daarmee val ik aan.
Wat gebeurt er dan als mijn tegenstander in zijn beurt aanvalt?

Ik heb de kaart "Dream Stalker". Daarop staat: "When Dream Stalker comes into play, return a permanent you control to its owner's hand."
Vrij duidelijk, maar wat als hij het eerste is wat ik oproep?

Player damage = Combat Damage?

Hoe nuttig is "morphen"?

Wat is een normaal sterk wezen (als in niet belachelijk sterk, maar gewoon goed tijdens het grote deel van de wedstrijd)?

Alvast bedankt voor het antwoorden :!:
Gebruikersavatar
MartinV
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: wo okt 31, 2007 5:37 pm
Locatie: Grubbenvorst

Bericht door MartinV »

Ik heb de kaart "Dream Stalker". Daarop staat: "When Dream Stalker comes into play, return a permanent you control to its owner's hand."
Vrij duidelijk, maar wat als hij het eerste is wat ik oproep?

Als Dream Stalker het eerste creature is wat je oproept moet je of hemzelf terughalen of een land/artifact/enchantment.


Hoe nuttig is "morphen"?

Morph creatures hebben vaak of ability als je ze unmorpht of je kunt door middel van de unmorph kosten eerder in het spel krijgen als dat je ze normaal zou spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onduidelijkheden

Bericht door pi »

Nico schreef:Als ik aanval, moet ik mijn wezen tappen. Stel, ik heb 1 wezen op het veld. Daarmee val ik aan. Wat gebeurt er dan als mijn tegenstander in zijn beurt aanvalt?
Ik denk dat je hem dan niet kunt blocken?
Nico schreef:Ik heb de kaart "Dream Stalker". Daarop staat: "When Dream Stalker comes into play, return a permanent you control to its owner's hand."
Vrij duidelijk, maar wat als hij het eerste is wat ik oproep?
Je hebt zeker 1 permanent in play op dat moment, namelijk hijzelf en je hebt er waarschijnlijk meerdere, want meestal heb je een paar landjes nodig om voor hem te betalen.
Nico schreef:Player damage = Combat Damage?
Ik weet niet wat je Player damage noemt, maar Combat damage is damage die gedaan wordt door aanvallende creatures als gevolg van die aanval. Een prodigal sorcerer die aanvalt doet combat damage, dezelfde sorcerer die tapt voor zijn ability om 1 damage te doen doet geen combat damage.
Nico schreef:Hoe nuttig is "morphen"?
Het meest nuttige wat er is tot het minst nuttige. Hangt helemaal van de situatie af.
Nico schreef:Wat is een normaal sterk wezen (als in niet belachelijk sterk, maar gewoon goed tijdens het grote deel van de wedstrijd)?
Ik zou zeggen p/t gelijk aan het grootste creature van je tegenstander, maar dan van beide eentje meer? Als je bedoelt gemiddeld dan zit je vast ergens in de buurt van 3/3 of zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie