Vraagje over +1/+1 counters

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Vraagje over +1/+1 counters

Bericht door DYin »

En dan met name met betrekking tot deze kaart: http://sales.starcitygames.com//carddis ... duct=48680

Cenn's Tactician kan een +1/+1 counter op een wezen plaatsen door de Tactician te tappen en een Plain te tappen. Stel, ik gebruik deze ability een beurt op een wezen. Dit wezen heeft nu +1/+1.

Kan ik in de volgende beurt (dat ik weer aan de beurt ben dus) nóg een keer een +1/+1 counter plaatsen en kan dit op hetzelfde wezen? Of gaat de counter weer weg zodra Cenn's Tactician untapped is?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als er niet staat dat iets eindigt, dan doet het dat niet. Sowieso blijven counters heel vaak 'eeuwig' liggen en niet untill end of turn of zo.

(Jajaja, shambling swarm, I know, er is een uitzondering)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Bericht door DYin »

Ok, en ik kan'm ook iedere keer opnieuw doen? Iedere keer kan ik Cenn's Tactician tappen, een wezen +1/+1 counter geven en in de volgende beurt nóg een +1/+1 counter geven aan hetzelfde wezen, right?
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

uiteraard.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er is niets wat dat tegen spreekt, dus klopt het (is vaak zo met magic regels).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Bericht door DYin »

Oh, ok. Vet!
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Bericht door DYin »

Oh ja, en bij -1/-1 dingen. Ik had gehoord dat, als een wezen z'n touhgness in de negatief raakt door een bepaalde spell, dit wezen dood is. Als een wezen met 1/1 bijvoorbeeld twee keer een -1/-1 counter op zich krijgt, dan is deze dood. Klopt dat?

Er is ook een spell die target creature +3/-3 geeft. Als je deze spell op een wezen doet met 2 toughness of minder, dan is dit wezen dood. Klopt dat?
Gebruikersavatar
KnF
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: zo feb 03, 2008 3:27 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door KnF »

Een wezen met toughness 0 is ook al dood, dus een 1/1 met een -1/-1 counter gaat dood.

en Nameless inversion (+3/-3 spell) doodt een creature met toughness 3 of minder.
Witte Geit?
Plaats reactie