Regenerate + Deattoch + all creatures have to block :S

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Regenerate + Deattoch + all creatures have to block :S

Bericht door rtkronald »

stel ik wordt aangevallen door een 1/1 creature - betaal 2 regenerate this creature.
hij heeft een enchant op zich +2/2 en deattouch + all creatures able to block do it so. dus is hij 3/3 met die effecten.

als hij mij aanvalt en ik heb 5x 2/2 creature opliggen, wat gebeurt er dan precies?

mag ik of kiezen wie hem gaan blokken of mag hij dat kiezen? en als hij regenerate, kan hij dan iedereen afhakken van mij?

alvast bedankt voor info
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ten eerste, creatures die kunnen blocken, moeten blocken, dus al je creatures blocken. Ten tweede, deathtouch werkt alleen tegen creatures die damage krijgen. Het aanvallende creature is een 3/3, er kan dus hooguit 3 damage gedaan worden.

Wat er verder geburt is afhankelijk van wat jij en je tegenstander doen.

Wanneer je tegenstander zoveel mogelijk probeert te slopen dan zal hij aan 3 van je creatures elk 1 damage doen. Deze 3 worden gesloopt door deathtouch (ze kunnen eventueel regeneraten). Zijn creature krijgt de damage van elk van jouw creatures, wanneer hij regenerate blijft hij leven. Regenerate zorgt er niet voor dat hij meer damage doet.

Andere varianten zijn minder waarschijnlijk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

Bericht door rtkronald »

okey thanks :D
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

er zijn wel creatures die als ze een monster slopen dat dat monster neit kan regenerate, als je die had zou in dat geval de 3/3 niet kunnen regeneraten, anders wel
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

maar ik dacht dat je een creature moest tappen om te regenereren, en dat een creature die aanvalt, ook moest tappen, dus dan zou je een creature dat aanvalt toch nietk kunnen regeneren? oja, ik bedoel dit met de kaart regeneration
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

líkos schreef:maar ik dacht dat je een creature moest tappen om te regenereren, en dat een creature die aanvalt, ook moest tappen, dus dan zou je een creature dat aanvalt toch nietk kunnen regeneren? oja, ik bedoel dit met de kaart regeneration
Het zit 'm in het verschil tussen een cost en een effect. Het is niet zo dat je het creature moet tappen om 'm te regenereren (dan hadden ze simpelweg een tap-symbool in de activation cost van de ability gezet - die nu 1 groene mana is), maar als extra effect van de ability wordt het creature getapt. In dat geval gebeurt er gewoonweg niks in die stap als het creature al getapt is. Het creature regenereert en blijft getapt omdat hij al getapt ligt.

Overigens wordt het creature sowieso niet getapt op het moment dat je de ability van Regeneration speelt, maar pas als het creature lethal damage krijgt en dood zou gaan (en het regenereren dus nodig is). Speel je de ability van Regeneration, maar krijgt het creature nooit lethal damage, dan hoef je het creature dus ook niet te tappen (tenminste niet vanwege de ability van Regeneration).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
líkos
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: zo mei 24, 2009 8:46 am
Locatie: ergens aan zee

Bericht door líkos »

oke bedankt, dat is dan duidelijk :lol:
my name is nobody because nobody is perfect
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

hoe zit het met damage van een creature met deathtouch als een blokkende creature een functie heeft if damage would be dealt prevent this and ... (dan bv een counter eraf halen ofzo). Hoe zit het dan met deathtouch?
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Volgens mij triggert deathtouch niet meer als de schade ge-prevent wordt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

damage prevention is bij mijn weten een replacement effect (David?), is dat het geval dan wordt er nooit damage gedaan en zal de deathtouch dus niet triggeren. Dit natuurlijk mits er genoeg damage geprevent wordt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Inderdaad, als alle damage geprevent wordt, wordt er nooit damage gedaan en triggert het ook niets.
Plaats reactie