Code of the orzhov

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Code of the orzhov

Bericht door Scealon »

http://www.wizards.com/magic/tcg/produc ... deck#deck1

ik vroeg mij af of mensen hier mij konden helpen dit deck uit te breiden? (extended legal)

alvast bedankt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zijn er ideeen die je zelf al hebt? Je kan verschrikkelijk veel kanten op zo!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

ye, een control deck en dan rustig m'n tegenstanders levenspunten omlaag halen.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je zult toch echt iets specifieker moeten zijn. Een orzhov control deck lijkt me vrij matig in extended op dit moment. Hier is iig een link voor een idee welke kant je op kunt: http://www.deckcheck.net/deck.php?id=4178
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

het ziet er uit als een vrij langzaam deck, maar wel met wat leuke dingen zoals debtors'knell met wrath of god.

een deck wat ervoor zorgt dat de tegenstander geen of weinig creatures speelt/kan spelen, en dan als de tegenstander z'n verdediging weg is hem af maken met je eigen creatures, haste zou wel handig zijn dan ivb met wrath of god of andere mass removals, dan summon je ze erna, of blinken kan natuurlijk ook, iig dat de weinige creatures die ik heb niet dood gaan aan m'n eigen mass removal.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met Dragonheart´s deck als inspiratie, wat mis je dan daarin, wat zou je anders willen? Je houdt het allemaal erg ruim, dan is het moeilijk goede suggesties te doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

dragonheart's deck zag er leuk uit, alleen wat weinig creatures denk ik zo, ik weet niet de hele mechanic achter het deck, als iemand daar meschien een beetje uitleg over kan geven, meschien dat ik iets gemisinterpeteerd heb

alvast bedankt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik dacht dat je zei dat je een control deck zocht? Daar zitten geen bergen creatures in. Het genoemde deck is vrij representatief voor een type 2 orzhov deck van rond de tijd dat het type 2 was.

Als je vollediger kunt zijn in wat je zoekt / leuk vindt dan kunnen wij ook specifieker zijn met de antwoorden. Er zitten duizenden kaarten in exetended in de genoemde kleuren en tot nu toe is het gewoon wat weinig dat je ons geeft. Je zult toch echt een beetje zelf je deck moeten bouwen, niet verwachten dat anderen dat voor je doen.

Het doel van het deck is eigenlijk gewoon veel slopen, een veel diepere gedachte is er niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het is inderdaad een beetje hoe een control deck eruit ziet in deze kleuren. Het werkt globaal zoals pi zegt.

Je gebruikt de Arena om je hand vol te houden hetgeen bij een control deck belangrijk is omdat je veel antwoorden op problemen speelt en weinig problemen voor je tegenstander. De meeste beesten die je speelt zijn ook nog eens removal (Angel, Kagemaro). De belangrijkste "finisher" in het deck is de Debtor's Knell. Deze kan namelijk samen met Kagemaro en een hand die niet leeg is ervoor zorgen dat je tegenstander nooit een beest in het spel houdt. Om hier en daar vervelende problemen op voorhand weg te krijgen speel je Castigate en Extraction. Tenslotte is er nog wat lifegain om niet dood te gaan aan je eigen Arena's of andere rare dingen te doen (Genju meerdere malen aktiveren en dat soort onzin).

Een controldeck heeft meestal maximaal 10 beesten. Het idee is dat je controle over het spel krijgt met removal en discard en vervolgens een bom speelt die je tegenstander niet kan bestrijden.

Uiteraard is dit een oud type 2 deck en indien je nu zoiets voor extended wil maken, dan kan het wel een beetje sneller en beter.

Maar indien je een echt extended toernooi wil winnen dan is een controldeck zonder blauw een slechte keuze.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

ok, bedankt, ik zal er eens over denken of het dan idd wel zo'n goed idee is, alhoewel het ravnica block mij wel aanspreekt zal toch even moeten kijken of dat nu nog wel zo'n goed idee is.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom mik je dan niet op Ravnica block ipv extended? Extended is misschein een wat te groot formaat?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dus komen we weer op die vraag die altijd terug komt en nooit beantwoord wordt...

Wat ga je met het deck doen?

voorbeeld
a) Ik wil een toernooiwaardig Extended deck maken waarmee ik begin volgend jaar een PTQ win zodat ik naar Hawaii mag.
b) Ik wil een leuk deck bouwen zodat ik bij mijn vrienden aan de keukentafel mee mag doen. Ze gebruiken als formaat Extended.
c) Ik wil op zaterdag kleine kiddies bashen en aangezien die altijd T2 spelen, dacht ik, ik neem een Extended deck mee zodat ik tenminste een keer kan winnen.
d) Anders, namelijk.....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

dan zou ik toch voor b moeten gaan
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Kijk, nu komen we ergens.

Kun je ook nog de volgende vragen beantwoorden:

- Waarom extended?
- Welke decks spelen de anderen?
- Zijn er nog speciale regels die afwijken van normaal waar je je aan moet houden (geen direct damage e.d.)?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Scealon
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 10:20 am
Locatie: Born

Bericht door Scealon »

mmm waarom extended, geen idee eigenlijk, meer kaarten om uit te kiezen denk ik zo, ik heb een naya gargantuan deck en nog een sliver deck, ik denk voor de afwisseling eens wat anders, de andere spelen, een esper deck, merfolk(discard), dragons, elves, zwart blauw control deck en een fungus deck.
we spelen meestal 2v2 of 3v3

en geen speciale regels
Plaats reactie