grixis control/reanimate deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

grixis control/reanimate deck

Bericht door a2thej_b »

hoi,

ik vind het lastig waar ik deze topic moet plaatsen, ik denk hier aangezien ik mijn deck al ongeveer af heb en nog wat hulp nodig heb.

mijn deck ziet er nu als volgt uit:

4 raven's crime
3 agony warp
3 grixis charm
4 sedraxis specter
4 makeshift mannequin
4 mulldrifter
3 shriekmaw
3 corpse connoisseur
2 beacon of unrest
1 kederekt leviathan
1 thraximundar
1 sedris the traitor king
1 broodmate dragon
2 mistvein borderpost
2 veinfire borderpost

4 crumbling necropolis
2 vivid marsh
2 vivid creek
1 mountain
2 grixis panorama
6 swamp
5 island


oke, ik zal het even toelichten.

ik probeer al een tijdje een deck te maken dat creatures vanuit de graveyard terug naar het spel haalt, zonder veel succes. De unearth ability van een aantal kaarten van shards of alara doet iets vergelijkbaars en trok me dus meteen aan.
corpse connoisseur is helemaal perfect omdat het zelf unearth en een groot beest kan zoeken om makeshift mannequin op te spelen.
het deck draait dus een beetje om het reanimeren van beesten.

aan het begin van het spel heb ik wat discard in de vorm van raven's crime en removal met agony warp. dan wil ik sedraxis specter spelen om het discarden in gang te houden of kaarten als mulldrifter en shriekmaw evoken.

in het midden van het spel kan ik aan de hand van wat ik nodig heb een mulldrifter of shriekmaw terughalen met de mannequin.

het uiteindelijke doel is om via corpse connoisseur een groot beest te halen en deze dan eveneens te terug te halen vanuit de graveyard.

kaarten als thraximundar of broodmate dragon vormen een goede 'threat, maar wat ik vooral erg leuk vind is de sedris, the traitor king hiermee kan ik naemlijk al mijn creatures unearthen. zo kan ik wanneer dee in het spel is ineens mulldrifter en shriekmaw nog eens hergebruiken.


nu komt de hulp:P

het deck loop niet helemaal lekker, voor mijn gevoel loopt mijn hand te snel leeg. ook komt het nogal eens voor dat ik geen beest vind om te reanimeren, waardoor het latig wordt om genoeg damage door te krijgen om te winnen.

ik weet niet zo goed waarom het niet werkt.

willen jullie wat commentaar geven op het deck?
wanneer je kaart-suggesties hebt, ik wil het graag standard legal houden, oftewel lorwyn morningtide shadowmoor eventide tenth edition shards of alara conflux of alara reborn kaarten.

mzzl
A2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Standard legal... Da's een hele uitdaging.

Ik heb ook een reanimate deck (overigens mono-black), maar een paar kaarten die erin zitten, zijn: Entomb (1x), Buried Alive, Putrid Imp en Vampire Hounds, maar dat deck is dus nog net Vintage legal.

Maar als ik thuis ben van mijn werk, zal ik hem voor de beeldvorming misschien toch nog wel even posten?


Ik vind dat Unearth persoonlijk by the way echt helemaal niks. Ik heb liever creatures die je niet gelijk weer kwijt bent... ;-)



edit: Hier dan even het hele deck:

22x Swamp
1x Entomb
4x Putrid Imp
4x Exhume
4x Buried Alive
4x Vampire Hounds
4x Doomed Necromancer
4x Hell's Caretaker
4x Dread Return
1x Visara the Dreadful
1x Lim-Dûl the Necromancer
3x Avatar of Woe
4x Scion of Darkness

Aangezien zo'n beetje al die kaarten niet legal zijn in Standard, zal ik je het verhaal eromheen besparen, anders wordt het zo'n lap tekst... ;-)



Zo te zien is Doomed Necromancer als enige wel legal in Standard. En dat is dan ook gelijk zeker een aanrader, omdat je zijn ability aan het einde van de tegenstander zijn beurt kunt spelen, waardoor het creature dat je uit je graveyard gehaald hebt, gelijk geen last van summoning sickness meer heeft. En je kunt hem bijv. nog als blocker gebruiken.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het hele probleem met unearth is dat je snel door je resources heen raakt. Je unearth, het creature leeft een beurt en is daarna onbeschikbaar voor reanimation. Unearth is leuk als het op een kaart zit die toch al goed is, maar als reanimation strategie vrij waardeloos.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

@ altx
tja standard legal vind ik toch meestal het leukste, opzich maakt het niet heel veel uit aangezien ik nooit toernooien speel maar toch.... die makeshift mannequin werkt vrijwel hetzelfde als doomed necromancer, deze kan je ook spelen aan het eind van de ander zijn beurt om zo geen summoning sickness te hebben zeg maar.

@ pi

de enige unearth dingen die ik heb zijn eigenlijk de sedraxis specter, welke opzichzelf al erg goed is, vind ik. ook is corpse connoisseur handig voor het halen van een groot beest zoals entomb dat bij altx deck doet. wat ook leuk is, is met de corpse conoisseur de anderen halen zodat ik toch een aardig aantal keer kan aanvallen.

kortom, ik denk dat mijn deck niet heel erg lijdt aan het 'onefficient' zijn van de unearth ability.
ik denk dat een probleem van het deck is, dat het vrij langzaam is, het heeft veel dure kaarten , en weinig manieren om de early game' in de hand te houden. ik speel geen counter kaarten. als er lastige beesten tegenover me liggen heb ik wel wat removal, maar hierdoor duurt het vaak te lang voordat ik zelf een 'threat' op het veld krijg.

mzzl
a2thej_b
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Hoe krijg je by the way die mannequin counter eraf? Met "vrijwel hetzelfde" ga je wel heel kort door de bocht.

Overigens, als je Entomb gezien hebt, vergeet Buried Alive niet. Da's zo'n beetje de kaart waar het deck om draait...

Mijn deck komt ook niet super snel op gang, maar dat komt omdat ik de kaarten erin heb gestopt met geen of weinig nadelen. Ik heb namelijk ook zitten denken aan Animate Dead of Necromancy, maar die hebben weer als nadeel dat als je die kaart vernietigt, dat het creature dan ook gelijk weg is.

Maar de belangrijkste reden dat het niet zo erg is dat mijn deck even op gang moet komen, is omdat ik op een gegeven moment de (sterke) creatures van de tegenstander(s) vernietig en vervolgens overneem.

En dat op gang komen is ook maar relatief, want die Vampire Hounds alleen al kan al behoorlijk hard aan komen... ;-)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Wat dacht je van River Kelpie?
Is volgens mij net wat je nodig hebt, al is de casting cost wel wat hoog.
Jacob van Lunen heeft ook al wat geschreven over dit soort deck(s):
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... ily/boab/6
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... ly/boab/13

Ik weet niet of ik hier bovenstaande links mag plaatsen, dus mods: als ik nu de fout inga hoor ik het graag.

Gr.R
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de links mogen, geen probleem.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie