Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.
Met de nieuwe regels is die niet meer mogelijk maar het volgende is toch nog mogelijk?
Opponent heeft een craw wurm en een force of nature. Hij declared zijn attack en valt met beide creatures aan. Ik heb een mogg fanatic en een sorceress queen. Ik declare mijn blockers: mogg fanatic blockt craw wurm en sorceress queen blockt force of nature. De sorceress queen activeert haar ability en target force of nature. Ik sacrifice mogg fanatic en doe 1 dmg naar force of nature.
Volgens mij is craw wurm considerd blocked en is force of nature destroyed. Of kan de sorceress queen de dmg. niet meer doen daar ze getapped is?
Bedankt
Nieuwe regels M10
Moderator: Admins & Moderators
Re: Nieuwe regels M10
Ja, volgens mij is dat inderdaad het geval.ijsbiertje schreef:Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.
Met de nieuwe regels is die niet meer mogelijk maar het volgende is toch nog mogelijk?
Opponent heeft een craw wurm en een force of nature. Hij declared zijn attack en valt met beide creatures aan. Ik heb een mogg fanatic en een sorceress queen. Ik declare mijn blockers: mogg fanatic blockt craw wurm en sorceress queen blockt force of nature. De sorceress queen activeert haar ability en target force of nature. Ik sacrifice mogg fanatic en doe 1 dmg naar force of nature.
Volgens mij is craw wurm considerd blocked en is force of nature destroyed.
Een dergelijke beperking is er bij mijn weten nooit geweest (en ook niet met de nieuwe regels geïntroduceerd).
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Re: Nieuwe regels M10
wat! mag dit niet meer dus als je blockt dan is die dood en kan je hem niet meer sacrificen?ijsbiertje schreef:Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.