Mijn lifegain deck.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Mijn lifegain deck.

Bericht door Marnix14 »

Hey allemaal,

Wat vinden jullie van dit deck? ik heb een standaard eventide B/W lifegain deck aangepast..:)
ikzelf speel nog niet zo lang, maar ik denk dat dit wel een leuk deck is. ik moet nog een aantal dingen aanschaffen, ik zal ook een topic openen op de ruilpagina.

nu:
10x Swamp
10x Plain
4x soul warden (mis ik nog 4)
4x Kithkin soldier
4x nip gwyllion
4x sanguine bond (mis ik nog 4)
1x divinity of pride
1x resplendent mentor (ga ik misschien nog inruilen voor een divinity of pride, of als ik iets anders leuks vind. iemand ideetjes wat hier goed bij zou passen?)
3x rite of consumption
4x goldenglow moth (mis ik nog 2)
2x batwing brume (mis ik nog 1)
4x child of night (mis ik nog 4)
2x death grasp
3x mortivore
2x unmake
2x recumbent bliss

Commentaar, verbeteringen, andere ideeën?

//Marnix14.
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

39 landjes? :mrgreen:

Op 60 kaarten is in de orde van grootte van 22 gebruikelijk.

By the way, als je de kaartnamen tussen en zet, dan worden het linkjes, zodat je makkelijk kunt opzoeken wat de betreffende kaart doet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

sorry, ik bedoelde 10 swamp en 9 plains.

offtopic: ik vind the trooper en run to the hills goed :D
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Is het niet meer een lifegain deck, ipv een lifedrain deck? :wink:

Ik vind het wel leuk bedacht dat je feitelijk een deck om Sanguine Bond hebt heengebouwd. Aangezien de Sanguine Bond een beetje de motor van je deck is, zou ik toch wat meer mana toevoegen. De Sanguine Bond kost tenslotte 5 mana. Je zou ook nog met Dark Ritual kunnen spelen om het deck wat sneller te maken. Toch zou ik zelfs met Dark Ritual alsnog met 22 land spelen.

Een creature wat goed in dit deck past is Kitchen Finks. Daarnaast zou je bv. er nog Diabolic Tutors in kunnen doen zodat je zeker weet dat je de Sanguine Bond pakt. Als je nog een sideboard zou maken zou ik er iets in doen wat er voor zorgt dat je de Sanguine Bond weer terug kan pakken uit je graveyard, voor het geval je tegenstander je Sanguine Bond weet te 'removen'. Op dit moment weet ik even geen andere kaart dan Open the Vaults waarmee je dat terug kan halen.

Ik zou zeggen, probeer je deck lekker uit, en kijk dan wat er wel lekker gaat en wat niet. Voor een eerste opzet voor een casual deck, denk ik dat je het heel aardig gedaan hebt. :wink:
Luck never gives, it only lends
RobinH
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 06, 2009 5:20 pm

Bericht door RobinH »

Consume Spirit, deze is misschien wel handig, je gebruikt hem echter niet optimaal in dit zwart-wit deck(spend only black mana on x). Het zelfde geld voor Tendrils of Corruption

Edit: het is misschien wel een beetje overkill met deathgrasp
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

consume spirit en tendrils of corruption had ik inderdaad al overwogen, maar leken me niet heel erg handig hier. diabolic tutor wel, maar ik dacht daar wacht ik nog even mee. en dark ritual ook. open the vaultskan daarvoor indd wel handig zijn.. maar ik denk dat ik daarvoor bijv. suture spirit,(die ik zelf nog heb) beter kan gebruiken. of kan die geen sorcery regeneraten?

en waarom zou kitchen finks er zo goed in passen, in vergelijking met bijvoorbeeld beacon of immortality of jedit's dragoons ?:)

nogmaals, kritiek/tips is altijd welkom :D
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Marnix14 schreef:(...) open the vaultskan daarvoor indd wel handig zijn.. maar ik denk dat ik daarvoor bijv. suture spirit,(die ik zelf nog heb) beter kan gebruiken. of kan die geen sorcery regeneraten? (...)
Ho ho ho... misverstand alarm! :!:

Regeneraten heeft niks met te maken met kaarten uit je graveyard halen.

Regenerate speel je op een creature dat *in het spel* is om te *voorkomen* dat hij dood gaat als hij destroyed zou worden.

Krijgt een creature lethal damage in combat, dan kan hij ge-regenerate worden met die ability. Krijgt een creature zoveel direct damage dat hij eraan zou overlijden, dan kan hij ge-regenerate worden met die ability. Wordt hij destroyed door een "destroy target creature" (of een "destroy all creatures" ability) dan kan hij ge-regenerate worden.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

oh okay, dankje :) yeah sorry, magic noob hier.
maar anyway, ik kan kijken wat het beste speelt als ik het erin doe ipv resplendent mentor.
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Nou, Kitchen Finks is ten eerste een stuk goedkoper qua manacost. Daarnaast komt Kitchen Finks ook nog eens een keer automatisch terug door zijn persist-ability. Kortom hij geeft je ook 4 life in totaal! Je moet iig zorgen dat je niet te veel kaarten hebt die veel mana kosten, anders ben je al weg voor je ook maar iets gedaan hebt.

Zorg dat je een goede mana-curve hebt.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik sluit me aan bij Wilt-Leaf Liege. 6 mana is echt heel duur.

Enige nadeel van de Kitchen Finks is dat hij 2 witte mana in zijn mana cost heeft, terwijl je al kaarten hebt met 2 zwarte mana in de mana cost.

Met een 2-kleuren deck is het gebruikelijk dat je 1 kleur als hoofd-kleur hebt en de andere als bij-kleur. Maar voor de bij-kleur geldt vervolgens dat het niet handig is om er kaarten in te stoppen die meer dan 1 mana van die kleur nodig hebben. Plus dat je er in principe meer landjes van de hoofdkleur in stopt dan van de bij-kleur. (Dat alles maakt je deck namelijk weer een tikkeltje sneller.)

Ik ga zelf dan wel zo'n beetje uit van 12 om 10 (ik hou in principe 22 landjes aan op een deck van 60 kaarten), omdat ik anders die andere landjes om de een of andere reden helemaal niet pak...

Wat overigens ook wel weer op te lossen is door non-basic lands te spelen, zoals Tainted Field (om een voorbeeld te noemen). (Wellicht ten overvloede: Voor non-basic lands geldt de regel dat je er maar 4 van in je deck mag hebben.)



Het is overigens inderdaad lifegain (= levens krijgen) en niet lifedrain (= levens verliezen).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

okay, ik zal kijken. ik ben namelijk zelf niet zo'n fan van resplendent mentor want hij is duur en meestal krijg je niet meer dan 1, 2, of 3 levens.
ik zat zelf ook te denken aan zo'n non-basic landje. :)
ohja, ik had er even niet aan gedacht dat als kitchen finks vanuit de graveyard het spel in komt dat ik dan ook nog 2 leven krijg.

maar hmmh, ik denk dat ik dan voor diabolic tutor of kitchen finks ga.
angel´s mercyleek me ook wel leuk, gewoon in een keer 7 of 14 levenspunten eraf bij de tegenstander :lol: wat vinden jullie van die kaart?
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik denk dat het erg belangrijk is om balans in je deck te hebben. Aan de ene kant heb je je lifegaining strategy, maar je tegenstander heeft ook een deck waar je rekening mee moet houden. Om maar weer even een voorbeeld te geven. Als Sanguin Bond nog niet ligt is Angel's Mercy maar een matige kaart.

Als je bv. Kitchen Finks speelt krijg je leven én heb je daarnaast nog een beestje om mee aan te vallen of te blocken. Daarbij komt ook nog eens dat je met een aantal Soul Wardens speelt. Dan wil je toch juist creatures spelen? :wink:
Luck never gives, it only lends
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

hmmm, okay. ik kijk nog wel. anyway, ik ga denk ik voor diabolic hall of voor dark ritual.

ik vond soul warden wel een leuk beestje omdat ik er best wel veel leven van krijg. per beurt (mij en tegenstander) krijg ik met een beetje geluk wel 1 of 2 levens. :)

in ieder geval bedankt iedereen ! :lol:
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik bedoel niet dat je de Soul Warden er uit moet halen hoor. Ik zeg alleen dat het dan beter is om met zoveel mogelijk creatures te spelen.
Luck never gives, it only lends
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

hmmmmh okay en hoeveel kitchen finks zou ik er dan in moeten doen? vier?
en chastise leek me ook wel leuk.. :)
ik heb geen onderschrift!
Plaats reactie