Planeswalker vraagje

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Planeswalker vraagje

Bericht door Saint »

Even een stomme vraag maar je mag maar 1 planeswalker ability per beurt spelen toch? Anders kun je met Jace Beleren je kaarten blijven kopen en zo je tegenstanders deck in 1 beurt leeg krijgen dus zou hij/zij geen kaart meer kunnen pakken en heeft het spel verloren.. Of zie ik dat nou verkeerd..
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

Ja, per planeswalker kan je 1 ability per beurt activeren.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dacht ik al, even voor de zekerheid checken, anders zou het wel heel erg makkelijk worden ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je van een planeswalker een creature zou kunnen maken (bv alle kaarten artifacts maken met mycosynth lattice en creatures maken met march of the machines), dan er een +1/+1 counter opgooien met experiment kraj en dan heeft de kraj alle acivated abilities van dat creature, maar doordat kraj geen planeswalker is heeft hij niet de limitatie dat het maar 1x per beurt mag.

Natuurlijk is dit geen praktische combo, maar dat zou wel bereiken dat je meerdere keren een planeswalker ability kunt activeren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm je moet er een hoop kaarten/mana voor verspelen om het uiteindelijk zo te krijgen maar het is een leuke combo, als je het op de een of andere manier snel op tafel zou kunnen krijgen, en je zou een manier moeten hebben om experiment kraj op te pompen want wat ik er uit begrijp zou hij dus alles van Jace Beleren over nemen en zou je dus ook met counters moeten gaan werken (dus het zou een */10 creature of iets dergelijks moeten zijn om hem de 20 kaarten te van zijn deck te laten halen) of snap ik hem nou helemaal niet :P (is goed mogelijk hoor ^_^)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
TranQuil
Advanced
Berichten: 28
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 1:05 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door TranQuil »

denk dat je daarvoor liever een path to exile gevolgd door 3 archive trap kunt spelen.

Maakte ik laatst mee. Had nog 38 kaarten in mijn deck ;)
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ooh is ook een leuke combo, misschien kan je het in combinatie spelen :D
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ik heb ook nog een vraagje betreffende Planeswalkers. Is het mogelijk om gewoon Cancel of Negate te gebruiken om ze tegen te houden?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Echt? Maar is blauw dan niet véél te sterk?
Ik bedoel, het is dan prima mogelijk om een 6-mana Chandra Ablaze tegen te houden, voor de helft of 1/3 de manakosten.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Klopt, vaak gehoorde klacht. Te sterk nee... eerder dat kaarten als Chandra dus niet goed genoeg zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Maar is elke kaart die meer dan 3 mana kost dan 'niet goed genoeg'?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Natuurlijk werkt dat niet zo. Een blauw deck heeft niet oneindig counters. Er zijn bovendien nogal wat manieren om "om de counters heen te spelen".
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

4x Faerie Trickery
4x Cancel
4x Countersquall (in een zwart/blauw deck, dan)
4x Put Away
4x Spell Syphon
al 20 counters, waarvan alleen Put Away meer dan 3 kost...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zolang je alleen maar countert win je niet he. En zoals Dragonheart al zei, je kunt er vaak omheen spelen. Counters zijn zeker goed, maar overrate het niet, een lullig klein creature dat gespeeld wordt voor jij mana hebt om te counteren kan al genoeg zijn om je dood te maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie