Paar vraagjes

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Paar vraagjes

Bericht door Fewtger »

Hoi, een nieuwe speler hier. De regels en mogelijkheden heb ik nu wel door (ook veel ervaring gehad met Yu-Gi-Oh). Maar qua speeltijd, weinig gespeeld met Magic. En ik heb nu dan een paar vraagjes. Naast deze vragen zou ik deze topic graag gebruiken om verdere vragen ook te stellen, dan hoef ik niet telkens een nieuwe topic te openen.

- Is het mogelijk 'Mind Rot' op mezelf te spelen?
- Kan ik het effect van 'Inner-Flame Acolyte' op zichzelf gebruiken?
- Is 5 euro voor 100 common kaarten een goede deal?
- Ik heb 'Dreamscape Artist', waarvoor ik 3 landen moet tappen en een land moet opofferen. Mag ik dan een getapt land opofferen?

En als voorlopig laatste vraag: in een 2v2;
Ik heb Moerassen en Eilanden, mijn vriend Bossen en Velden. Nu worden we aangevallen door een monster met 'Forestwalk'. Aangezien onze Combat-phase gedeeld is, mag ik dan wel blokken (aangezien ik feitelijk geen Bossen heb)?.

Hier laat ik het nu bij. Maar er komen er vast en zeker meer.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Paar vraagjes

Bericht door altx »

Fewtger schreef:(...)

- Is het mogelijk 'Mind Rot' op mezelf te spelen?
Ja. De kaart zegt "target player", dus ben jij ook een legal target. Belangrijke stelregel met Magic: Als er geen verdere beperkingen vermeld worden, dan zijn die er ook niet.

- Kan ik het effect van 'Inner-Flame Acolyte' op zichzelf gebruiken?
Ja. De kaart zegt "target creature", dus is hijzelf ook een legal target.

- Is 5 euro voor 100 common kaarten een goede deal?
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf welke kaarten er tussen zitten, maar 5 euro vind ik persoonlijk aan de hoge kant. (Overigens biedt NederMagic 100 random commons aan voor 3 euro en die hebben de reputatie duur te zijn.)

- Ik heb 'Dreamscape Artist', waarvoor ik 3 landen moet tappen en een land moet opofferen. Mag ik dan een getapt land opofferen?
Ja. Er staat nergens dat het land dat je sacrificet untapped moet zijn.

En als voorlopig laatste vraag: in een 2v2;
Ik heb Moerassen en Eilanden, mijn vriend Bossen en Velden. Nu worden we aangevallen door een monster met 'Forestwalk'. Aangezien onze Combat-phase gedeeld is, mag ik dan wel blokken (aangezien ik feitelijk geen Bossen heb)?.

(...)
Ik speel eigenlijk nooit 2-tegen-2. Maar volgens mij zou je wel gewoon naar je eigen kaarten moeten kijken. Met andere woorden, dan zou jij inderdaad dat creature wel mogen blocken.

Maar misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ff terzijde, niemand gebruikt de nederlandse termen voor de landjes, denk dat je daarmee alleen voor verwarring zorgt.

Bij mijn weten zou in 2 headed giant (2 tegen 2) het creature unblockable zijn. Volgens mij wordt je voor combat in weze als 1 speler gezien en die speler heeft forests. Ik moet wel toegeven niet veel 2HG ervaring te hebben.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Re: Paar vraagjes

Bericht door David »

Fewtger schreef:Naast deze vragen zou ik deze topic graag gebruiken om verdere vragen ook te stellen, dan hoef ik niet telkens een nieuwe topic te openen.
Een nieuw topic openen is toch niet meer werk dan antwoorden in een ander topic? Het lijkt mij persoonlijk een stuk handiger om een vraag per topic te doen. Dat is overzichtelijker en kun je ook een handigere titel verzinnen want aan "Paar vraagjes" kan niemand zien waar het over gaat.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ook is het handig om vragen topics bij het spel uitleg sub-foorum te houden, ik verplaats daarom deze.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie