Draw / Counter deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Draw / Counter deck

Bericht door Zuberi »

Uiteindelijke deck klaar!

- Mono Blue, met paar artifacts
- Doel: Milling
- Casual play
- Eventueel Vintage of Legacy formats.

Het deck:

Main Deck
60 cards

- LANDS
18x Island
4x Ghost Quarter
-
22 cards

- SPELLS
4x Vision Charm
4x Archive Trap
4x Tome Scour
4x Force of Will
2x Traumatize
2x Stifle
2x Twincast
2x Sapphire Medallion
1x Grim Monolith
1x Mystical Tutor
1x Memory Erosion
1x Second Chance
1x Jace Beleren
-
29 cards

- CREATURES
4x Raven Guild Master
2x Hedron Crab
2x Fog Bank
1x Kami of the Crescent Moon
-
9 cards

Side Board
15 cards

4x Black Vise
4x Iron Maiden
1x Crawlspace
1x Propaganda
1x Soul Barrier
4x Psychic Venom


LET OP: Hieronder stond origineel wat anders, maar die punten/vragen zijn besproken.


Deck klaar! Bedankt voor alle tips/suggesties etc! :D
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

-Veel counterspells maakt niet veel uit,
-Je mag naar mijn idee meer planeswalkers in je deck hebben maar je mag er maar 1 spelen met deze naam (bijv planeswalker - arjani mag maar 1 x in het spel zijn, dit geld voor beide players dus als er nog 1 erin komt aan wiens kant dan ook gaan ze beide de graveyard in) maar met meerdere andere namen mogen volgensmij gewoon gespeeld worden.
-Grim erin of niet, gewoon veel te weinig landen al helemaal voor een 69 kaarten deck
-Denying wind kun je nu al helemaal niet op bouwen omdat je mana source gewoon laag is.

Wat ik er nu ook in zie zitten is discard kaarten wat niet veel met draw en counter te maken heeft maar misschien heb je daar een reden voor.

Als je je opponent veel kaarten wil laten drawen is misschien iets van Black Vise erin kunnen doen.

Verder zie ik ook veel enkele losse kaarten waar je mee speelt je kunt denk ik beter keuzes maken en er meerdere van in doen om zo je kans te vergroten op die daadwerkelijke kaart.

Daarnaast zou ik het even niet weten moet ik het deck beter bekijken ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

planeswalkers gelden voor deck constructie net zoals andere kaarten. In play tellen ze mind of meer als legends, alleen dna kijken ze naar de type line ipv de naam.

Ik zou me verder vooral afvragen of je niet teveel met het deck probeert te doen. Is een focus op millen of veel kaarten laten pakken niet beter dan beide? Een laatste punt, force of will en mana drain worden gezien als de beste counterspells die er bestaan. Weet niet of dat al te veel richting een lotus gaat?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik denk dat je deck het volgende moet doen:
- Millen (dat wil je zelf)
- Verdedigen (aangezien millen tijd kost en je anders eerder dood bent)
- De eerste 2 onderdelen betrouwbaar vinden

Voor het millen zou ik de kaarten kiezen met de hoogste impact. Ik denk daarbij aan:
- Glimpse the Unthinkable
- Traumatize
- Ambassador Laquatus
- of: Painter's Servant met Grindstone

De verdediging bestaat uit een vleugje removal of iets dergelijks en counters, zoals:
- Propaganda
- Ensnaring Bridge
- Damnation
- Counterspell
- of zoals Pi zegt: Force of Will en Manadrain

Als laatste de manieren om ze te vinden. Dit kan in de vorm van carddraw (Ancestral Visions etc.), tutors (Vampiric Tutor etc.) of zelfs kaarten die transmute hebben (Muddle the Mixture).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Helemaal mee eens ^_^ maar ik blijf er wel bij dat hij te weinig mana source in ze deck heeft vooral voor 69 kaarten en met de kaarten die hij speelt welke jullie ook al zeggen een veel te veel verschillende dingen zijn en een hoge mana cost hebben lijkt het me dat er wel wat geschrapt moet worden en veranderd :) en wat dragon ook al zei een vorm van card draw zou handig kunnen zijn zodat je de daadwerkelijke kaarten waar je de basis kaarten van je deck een beetje snel in je handen kan krijgen, en misschien als je niet voor meer mana wilt gaan wat fetch landen zodat je in elk geval wel je mana costs kan betalen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

Bedankt voor de suggesties allen, heb niet al te veel tijd om verder onderzoek te doen, ik laat vanavond weer horen wat ik ga doen/heb gedaan. :D

Paar snelle punten:
- Kan best kloppen dat ik iets teveel wil hehe, het gaat mij er eigenlijk om dat de opponent zn library zo snel mogelijk op raakt en dat het mij zo min mogelijk mana kost
- Tegelijkertijd wil ik natuurlijk dat hij met de kaarten die hij drawt natuurlijk niks kan doen.(dus discard of bury).
- Ik zit nog heel erg na te denken hoe ik mezelf het beste kan defenden, of met creatures of met spells blijven gooien.
- Dit is ook de reden dat ik nog zoveel kaarten in het deck heb, wat ikzelf ook veel te veel vind...
- Denying Wind zal er toch uitmoeten denk ik, ben gewoon verliefd op die kaart (ook al komt die niet vaak in actie)...


pi:
- Force of Will kan zeker, Mana Drain moet ik even kijken... misschien wat later.

Dragonheart:
- Painter's Servant met Grindstone !! zooow dat is zeker een harde combo als ik denk wat dat doet? Als ik ze dus allebei kan spelen betekent in principe gewoon dat zijn library in 1 x kapot gaat?
- Glimpse the Unthinkable ziet er ook goed uit maar ik wil het echt een puur Blue deck houden.

Saint:
- hmm weinig mana voor 69 kaarten ben ik het mee eens, maar 20-21 voor 60 kaarten moet toch voldoende zijn vind ik ...


Jullie horen iig nog! Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jah 20-21 landjes zou genoeg kunnen zijn maar houd er wel rekening mee dat je kaarten zoals bijv denying wind insane veel mana kosten.

En jah met die grindstone combo is het deck vrijwel in 1 x leeg weet alleen niet of het geldt voor landjes :P maar alsnog een super combo, is helemaal leuk alsje een deck met search kaarten hebt dus ze zo snel mogelijk op tafel kan krijgen :P, heb zelf ergens ook nog een deck liggen waar je opponent zo snel mogelijk je opponent zijn deck mee leeg trekt, weet alleen niet waar al me oude decks zijn dus zou het even niet kunnen opsommen xD
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

je kunt er ook eenpaar keer mindbreak trapin doen, en wat je zeker MOET gaan spelen van mij is archive trap :P
dat gaat als een trein als je er ook 4x noble benefactor (is al helemaal leuk, kun je ook spelen als je je archive trap niet in je hand hebt want je kunt m meteen opzoeken), ghost quarter etc speelt

misschien een idee voor denying wind: er is een landje dat je 1 colorless geeft, en óf als je m tapt óf als dat landje in het spel komt, moet je een kaart removen van de game. je mag die kaart spelen zonder zn manacost te betalen 'whenever a library has 20 or fewer cards in it'

ik weet helaas niet meer hoe die heet. :twisted:

ziet er leuk uit in ieder geval, succes!
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Servant + Grindstone doet wat je denkt. Landen tellen ook.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@dragon dacht ik al ik, als je nou wat search kaarten in je deck hebt zitten en ze snel speelt is het deck in 1 x leeg dus game over ^_^

Ook erg leuk dat het helemaal tournament legal is :D
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

20-21 is best wel weinig. Begin eens met 24 land en haal er wat uit als het echt te veel blijkt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jah dat zei ik ook al, er zit verder geen andere mana source in behalve die grim monolith, je zult echt wat meer mana nodig hebben en wat anders schrappen
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

painters servant en grindstone is echt klassiek :P
k zou m niet spelen.. tsja het is leuk, maar er hoeft maar in 1 beurt een pithing needle op gespeeld te worden en dan?
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Moet je artifact destroyers etc. in je deck douwen om om deze combo heen te bouwen (en misschien nog een andere combo erin voor als deze failed) :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

Weer een update van deze kant:

- Eruit
12 cards

1x Denying Wind
1x Desertion
1x Telepathy
4x Laquatus's Creativity
1x Suq'Ata Firewalker (Naar het side board)
2x Counterbore (Uit het side board)
1x Allied strategies (Uit het side board)
1x Crawlspace (Uit het side board)

- Erbij
4 cards

2x Island
2x Archive Trap (In het side board)


Nog meer twijfelaars:
Black Vise
Force of Will
Mana Drain
Painter's Servant
Grindstone
Ghost Quarter


En een vraagje erbij:
Twincast stel:
Ik word gecounterd door Counterspell..
Kan ik dan Twincast spelen en zeggen dat ik Counterspell copy en als new target ook Counterspell aanwijs??


Dit zijn tot dusver de veranderingen, ben nog niet tevreden hoor, ik zit echt nog te twijvelen welke speelstijl ik aan neem:
- Of zo snel mogelijk opponent library te depleten
- Of hem veel laten drawen en ondertussen deze kaarten erin:
Iron Maiden
Black Vise
Psychic Purge
Psychic Venom
Suq'Ata Firewalker
Feedback
En meer van zulke...


Daar moet ik dus nog keuze uit maken, tot dusver, nogmaals bedankt... ik ga weer ff brainstormen :P

ps. Originele post ook geupdate
Plaats reactie