Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal assass.

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal assass.

Bericht door Suffocation »

Ik had in liggen (ik vermeld alleen de kaarten die relevant waren):

Arcbound Crusher (die ondertussen een 15/15 was + een whispersilk cloak)
Rust Elemental (met drie modular counters erop, dus een 7/7)
Talon of Pain (zonder counters)

Mijn vriendin die met mij up geteamed was:

Prized Unicorn
Kalonian Behemoth

Een van de twee tegenstanders had (tweede tegenstander had ook wat inliggen maar was ook irrelevant):
rathi assassin

Nu, wat er gebeurde was dit. Wij stonden op 2 leven. Zij op 34.
Mijn vriendin had twee instants. Eén instant die zegt: +3/+3 en eentje die zegt +7/+7. Ze gebruikte die op Arcbound Crusher wat hem een 25/25 maakte die ze niet konden blocken.
Ook mijn rust elemental viel aan.
Mijn vriendin viel met zowel Prized Unicorn als Kalonian Behemoth aan.

Mijn plan was. Alle mogelijke creatures moeten die Prized Unicorn blocken. Wat hun 34 schade zou geven er van uitgaand dat hij mijn Rust Elemental Uit de lucht knalde met zijn Rathi Assassin
9+25 = 34 (denk ik ;x).

Wat één van de tegenstanders zei was: Ik mag eerst kiezen welke ik block en de rest die niet blocken moeten die unicorn blocken.
En de ander zei: Ik schiet uw unicorn neer met Rathi Assassin en dan blocken we wat we kunnen.
Beide hun uitleg maakte dat ze niet verloren.

Ik hield vol dat al hun creatures de unicorn moesten blocken (buiten een nightmare die getapt was en ons op 2 had gebracht, met een whispersilk cloak, ********!)
Ik wou Rathi Assassin neerschieten met de 2 counters die op mijn Talon of Pain kwamen wanneer mijn 2 creatures doorkwamen. Oftewel schoot hij mijn Rust elemental uit de lucht en waren ze nog altijd dood.
Hierop antwoordde hij dat die counters er pas opkwamen nadat die twee pas dmg effectief hadden gedaan. Dus hij kon nog de ability gebruiken om ons toch nog bloederig in te maken met die ***nightmare xd.


Ik hoop dat je er wat aan uit kunt, en mijn verwarring, nee, onze verwarring; kunt opklaren.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik speel nooit two headed giant of uberhaupt multiplayer maar volgensmij heb je wel gelijk en moeten ze allemaal de unicorn blocken. na dat damage gedaan is mag tegenwoordig geen abilities meer gebruikt worden (wat ik eruit begrijp is het in de assign block step dat je als laatste je abilities mag gebruiken, dit is nieuw sinds de M10 regels) daarom is bijv. mog fanatic niet meer zo nuttig als hij vroeger was want toen kon je hem damage laten doen en dan sacrificen en voor nog een extra damage.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

maar hij speelt zijn rathi ass. als een instant, kan ik hem dan nog afknallen met talon of pain als een instant, of komen die counters er te laat op.

Ik heb nu 2 Leonin Bola 's erin gestoken tegen ambetante creatures xd
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal ass

Bericht door altx »

Suffocation schreef:(...)
Wat één van de tegenstanders zei was: Ik mag eerst kiezen welke ik block en de rest die niet blocken moeten die unicorn blocken.
(...)
Dit is onzin. Het hele punt van "All creatures able to block Prized Unicorn do so." is dat je juist niet meer mag kiezen.

En de ander zei: Ik schiet uw unicorn neer met Rathi Assassin en dan blocken we wat we kunnen.
(...)
Maar deze heeft volgens mij wel een punt.

In de declare attackers step declaren jullie de attackers. Aan het einde van deze step mag je instants en abilities spelen. Dan schiet hij die Prized Unicorn af.

Vervolgens kom je in de declare blockers step en dan is Prized Unicorn al dood en telt zijn ability dus niet meer.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Re: Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal ass

Bericht door Suffocation »

altx schreef:
Suffocation schreef:(...)
Wat één van de tegenstanders zei was: Ik mag eerst kiezen welke ik block en de rest die niet blocken moeten die unicorn blocken.
(...)
Dit is onzin. Het hele punt van "All creatures able to block Prized Unicorn do so." is dat je juist niet meer mag kiezen.

En de ander zei: Ik schiet uw unicorn neer met Rathi Assassin en dan blocken we wat we kunnen.
(...)
Maar deze heeft volgens mij wel een punt.

In de declare attackers step declaren jullie de attackers. Aan het einde van deze step mag je instants en abilities spelen. Dan schiet hij die Prized Unicorn af.

Vervolgens kom je in de declare blockers step en dan is Prized Unicorn al dood en telt zijn ability dus niet meer.
oké, van prized unicorn, had ik net dezelfde uitleg. Wat is het punt van die ability dan haha.

En dat laatste, als ik eerlijk ben met mezelf, zag ik dat ook wel in. Maar in de EPIC gevechtje was het echt TE MOOI geweest als ik hun NET 34 schade kon toebrengen ;33
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal ass

Bericht door The Quizmaster »

Suffocation schreef: Arcbound Crusher (die ondertussen een 15/15 was + een whispersilk cloak)

.....

Mijn vriendin had twee instants. Eén instant die zegt: +3/+3 en eentje die zegt +7/+7. Ze gebruikte die op Arcbound Crusher wat hem een 25/25 maakte die ze niet konden blocken.

En daar ging het al mis..
Als Whispersilk Cloack onder die Crusher lag, heeft de Crusher shroud.. Dus die mag niet getarget worden, ook niet door de instants van je vriendin..


Even er vanuit gaande dat dat er niet toe doet:

Combat Phase begint.
Declare Attackers: Jullie wijzen jullie beesten aan om mee aan te vallen. Daarna krijgen alle spelers de kans om instants e.d. te spelen. Tegenstander activeert de Assassin op je Rust Elemental, deze sterft..
Declare Blockers: Alle beesten blocken de Prized Unicorn.

Deze play is dus mogelijk en volledig volgens de regels.

De opmerking dat je eerst mag kiezen welke beesten je blockt, en de rest springt op de Unicorn, is onzin.. Als er staat dat alle beesten hem moeten blocken, dan zijn dat ook alle beesten die kunnen blocken.. Geen keuze.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal ass

Bericht door altx »

The Quizmaster schreef:
Suffocation schreef: Arcbound Crusher (die ondertussen een 15/15 was + een whispersilk cloak)

.....

Mijn vriendin had twee instants. Eén instant die zegt: +3/+3 en eentje die zegt +7/+7. Ze gebruikte die op Arcbound Crusher wat hem een 25/25 maakte die ze niet konden blocken.

En daar ging het al mis..
Als Whispersilk Cloack onder die Crusher lag, heeft de Crusher shroud.. Dus die mag niet getarget worden, ook niet door de instants van je vriendin..

(...)
Daar had ik zelfs nog even overheen gekeken.

Soms werkt shroud je juist tegen...
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Re: Gisteren ... talon of pain en een variatie van Royal ass

Bericht door Saint »

The Quizmaster schreef:
Suffocation schreef: Arcbound Crusher (die ondertussen een 15/15 was + een whispersilk cloak)

.....

Mijn vriendin had twee instants. Eén instant die zegt: +3/+3 en eentje die zegt +7/+7. Ze gebruikte die op Arcbound Crusher wat hem een 25/25 maakte die ze niet konden blocken.

En daar ging het al mis..
Als Whispersilk Cloack onder die Crusher lag, heeft de Crusher shroud.. Dus die mag niet getarget worden, ook niet door de instants van je vriendin..


Even er vanuit gaande dat dat er niet toe doet:

Combat Phase begint.
Declare Attackers: Jullie wijzen jullie beesten aan om mee aan te vallen. Daarna krijgen alle spelers de kans om instants e.d. te spelen. Tegenstander activeert de Assassin op je Rust Elemental, deze sterft..
Declare Blockers: Alle beesten blocken de Prized Unicorn.

Deze play is dus mogelijk en volledig volgens de regels.

De opmerking dat je eerst mag kiezen welke beesten je blockt, en de rest springt op de Unicorn, is onzin.. Als er staat dat alle beesten hem moeten blocken, dan zijn dat ook alle beesten die kunnen blocken.. Geen keuze.
Yep helemaal mee eens zo lang je unicorn in het spel is en je hem als blocker assigned en hij niet wordt afgemaakt van te voren moet alles hem blocken, het staat op de kaart ^_^ en idd shroud betekent dat ook friendly spells geen effect hebben zie:
702.16. Shroud
702.16a Shroud is a static ability. “Shroud” means “This permanent or player can’t be the target of
spells or abilities.”
702.16b Multiple instances of shroud on the same permanent or player are redundant.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Suffocation schreef:maar hij speelt zijn rathi ass. als een instant, kan ik hem dan nog afknallen met talon of pain als een instant, of komen die counters er te laat op.

Ik heb nu 2 Leonin Bola 's erin gestoken tegen ambetante creatures xd
Die counters komen er sowieso inderdaad pas bij het assignen van de combat damage op.


Maar verder zou dat nog niet zo heel veel uit maken, want de ability van Rathi komt hoe dan ook op de stack.

Of hij speelt de ability eerst en jij maakt hem (als het kan) dood, dan ligt de ability al op de stack. (Voor het resolven van de ability maakt het niet uit of de bron nog leeft of niet.)

Of jij maakt hem eerst dood (als het kan) en dan speelt hij als reactie nog die ability.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

geez, ingewikkeld xd

en ja, daar had ik overheen gekeken. Het kwam er op neer dat we gedoemd waren te verliezen ;p
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jah het moet allemaal niet te makkelijk worden he :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

Saint schreef:Jah het moet allemaal niet te makkelijk worden he :P
2vs2 breek je je kop over man xd

en mijn vriendin is beginnend dus ik moest voor 2 denken terwijl ze eigenlijk wel voor haar eigen wou spelen maar we moesten het wel opnemen tegen een van de twee die een booster box had aangeschaft en een planeswalker had gevonden.
Dus daar zat ik dan met mijn lowbudget deckje en mijn vriendin met een rommeldeckje van diezelfde tegenstander ;p
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Als je nou af en ook bijv 2 standaard deckjes koopt en af en toe met je vriendin 1vs1 gaat spelen leert zij het ook een stuk sneller, meteen 2vs2 is een beetje haar in het diepen gooien he :P
Je moet er eerst een beetje trainen (of africhten hoe je het wilt noemen lol j/k :P) zodat ze alle regels snapt, dan het deck waar ze nu mee speelt leren kennen en dan pas echt 2vs2 spelen. Ik heb het ook aan een hoop mensen geleerd en 1vs1 beginnende met open hand en een beetje uitleg etc gaat altijd sneller.
En als je even in die sticky van mij kijkt onder spel uitleg en even op de links klikt het je ook allemaal beginners video's en allerlei nederlandse guides etc.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

Saint schreef:Als je nou af en ook bijv 2 standaard deckjes koopt en af en toe met je vriendin 1vs1 gaat spelen leert zij het ook een stuk sneller, meteen 2vs2 is een beetje haar in het diepen gooien he :P
Je moet er eerst een beetje trainen (of africhten hoe je het wilt noemen lol j/k :P) zodat ze alle regels snapt, dan het deck waar ze nu mee speelt leren kennen en dan pas echt 2vs2 spelen. Ik heb het ook aan een hoop mensen geleerd en 1vs1 beginnende met open hand en een beetje uitleg etc gaat altijd sneller.
En als je even in die sticky van mij kijkt onder spel uitleg en even op de links klikt het je ook allemaal beginners video's en allerlei nederlandse guides etc.
Die videos had ze al gevonden de avond dat ze zo'n gratis deckje was gaan halen.
En ja dat vertelde ze me ook dat ze liever met mij alleen in bed (J/K ;pp) 1vs1 wou spelen.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Lol is heel logisch :P maar ga maar is proberen 1vs1 te spelen en dan gewoon met open hand (en dan proberen niet vals te spelen natuurlijk lol) zo heb ik het mensen geleerd en dan na een paar dagen inenen met hand gesloten en dan kijken wat ze er tot zover van bakt :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie