Pagina 1 van 1

over mij

Geplaatst: di feb 16, 2010 2:10 pm
door Crash of Rhinos
hey.
ik ben robin en ben 12 jaar.
ik woon iin schalkhaar(ligt aan deventer) en in zutphen.(mijn ouders zijn gescheiden.
ik speel magic(deeeuuh) en heb ook pokemon gespeelt maar vind daar nu geen reet meer aan.
ik heb een eigen site http://97robin.blogspot.com
ik ga naar het ateneum 2 talig.
ik wil graag games desenger worden.

van crash of rhinos.

Geplaatst: di feb 16, 2010 3:16 pm
door DutchG0d
desenger? :P

Geplaatst: di feb 16, 2010 4:55 pm
door altx
zeg maar ontwerper hoor... :P

Geplaatst: di feb 16, 2010 4:58 pm
door Crash of Rhinos
oke is cook goed.. :P

Geplaatst: di feb 16, 2010 6:19 pm
door Saint
Lol die opleiding ben ik nu mee bezig :P naja Game Project Manager, daarnaast doe ik een hoop coding voor Opensource freeware etc :P, Alvast voor welk profiel je moet kiezen, in elk geval iets met Wiskunde B2 in je pakket en mogelijk natuurkunde (kun je nog uitwijken naar robotica bijv.) als je, om wat voor reden dan ook, van VWO getrapt word (heb ik gehad :P) moet je MBO informatica gaan doen na je VMBO, het lijkt er niet op maar is de beste aansluiting daarop of wachten tot je 21 bent en de 21+ toets doen (heb ik gedaan lol). Maar in elk geval hoog scoren op je wiskunde vooral op het Formules gedeelte (stelling van stelling van pythagoras heb je over het algemeen weinig aan bijv. maar word je wel op getoetst :P) Beste scholen op HBO nivea ervoor zijn de HvA (hogeschool van amsterdam) of het Saxion (dat zit in enschede). Universiteit, TU delft.

Is trouwens wel een pittige opleiden :) maar daarnaast ligt het er ook weer aan wat je wilt gaan doen want designer kan natuurlijk ook spiriting oftewel graphical designing doen (het maken van de karakters etc., Programmeren (kun je weer kiezen tussen AI (dus alles wat in het rond loopt in een spel naast het hoofd persoon) programmeren of Omgevingen programmeren of hoe het personage zelf reageert programeren. Ook kun je er voor kiezen om te leren het team aan te sturen en dus van alles wat te doen (dat is wat ik van plan ben) zelf het verhaal verzinnen (soms indien niet aangeleverd) battle concepten ontwerpen tot in detail en dan laten uitvoeren door je programeurs en toezicht houden op het project.

Denk dat ik ze nou allemaal gehad heb maar kan er nog een paar gemist hebben lol