Kan iemand me deze uitleggen...

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Kan iemand me deze uitleggen...

Bericht door Chaos »

Hey,

Ik heb een paar keer gelezen dat clockspinning + een planeswalker een goeie combinatie is, maar ik snap deze niet helemaal. Zouden jullie deze eens kunnen uitleggen? Bedankt ;)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Voor 4 mana bouw je een loyalty-counter en heb je clockspinning nog altijd in je hand.. Met 8 mana, bouw je 2 loyalty-counters en heb je clockspinning nog altijd in je hand..

need to say more?

Edit: En bij de planeswalkers van je tegenstander kan je ze er natuurlijk afhalen.

Ook leuk nu om level counters van je tegenstanders beesten af te halen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Even als extra uitleg, als je de kaart ook leest je kunt kiezen tussen meerdere opties, of je speelt de kaart voor (U)(3) (je betaalt meteen de buyback) kiest dus de counter op je planeswalker (bijvoorbeeld) stopt er een kopie van die gekozen counter boven op, of, je speelt de kaart voor (U)(3)(wederom voor de buyback) en kiest je tegenstander zijn planeswalker (of andere kaart met counters erop) target 1 van zijn counters en haalt deze eraf en haalt de kaart dus weer terug.
Zo snijdt het mes dus twee kanten op :)
Dus eigenlijk zoals quiz al uitlegde alleen wat meer in-depth :P

Ook leuk met planeswalker is Doubling Season maar dat even als sidenote :P

Edit: Zo is het beter.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Saint schreef: Dus eigenlijk zoals quiz al uitlegde alleen wat meer in-depth :P
En in de verkeerde volgorde.. Je moet de Buyback namelijk gelijk betalen als de kaart cast. En dan komt het neer op exact hetzelfde als wat ik zei.. Je betaalt 4 en dan pas speel je het effect..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja weet ik, je betaalt meteen (U)(3) maar nu staat er ook bij wat er gebeurt (jij vertelde alleen de uiteindelijke uitkomst :) wat er precies gebeurde liet je achterwegen, dat was alles wat ik eraan toevoegde, verder was je uitleg exact ^_^), dat bedoel ik, ik zal het wel even aanpassen zodat de volgorde duidelijker is.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

of leuk met Myojin of life's web
of een andere Myojin maar die van de lifes web heeft de handigste ability naar mijn mening, maar dit is te bediscussieren, alleen wat off topic, dus
Je mag een horde creatures opleggen en houdt je indestructable myojin nog. Maar zoals ik al zei ook wel leuk om met Myojin of seeing winds even veel kaarten te trekken om net die ene te vinden die je nodig hebt, of gwoon lekker je Niv-mizzet, the firemind grijs te draaien. Mooie maneuvre die veel te herhalen is zonder dat je je indestructibility kwijtraakt
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jibz schreef:of leuk met Myojin of life's web
of een andere Myojin maar die van de lifes web heeft de handigste ability naar mijn mening, maar dit is te bediscussieren, alleen wat off topic, dus
Je mag een horde creatures opleggen en houdt je indestructable myojin nog. Maar zoals ik al zei ook wel leuk om met Myojin of seeing winds even veel kaarten te trekken om net die ene te vinden die je nodig hebt, of gwoon lekker je Niv-mizzet, the firemind grijs te draaien. Mooie maneuvre die veel te herhalen is zonder dat je je indestructibility kwijtraakt
Kun je wel wat leuks mee verzinnen maar dan moet je het wel in een mana acceleration ( ** of kaarten kosten (1) minder om te spelen) achtig formaat spelen want het zijn allemaal dure kaarten qua mana cost.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Saint schreef:[Kun je wel wat leuks mee verzinnen maar dan moet je het wel in een mana acceleration ( ** of kaarten kosten (1) minder om te spelen) achtig formaat spelen want het zijn allemaal dure kaarten qua mana cost.
Naja als je ze eenmaal op het veld hebt liggen niet meer, het removen van die counter is gratis
na het betalen van één zon myojin heb je gemiddeld al 2 keer een clockspinning met buyback (na je volgende untap step)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mjah dat wel maar dat zou betekenen dat je ze pas in buurt 8ish zou kunnen spelen, dus dan heb je wel degelijk mana acceleratie nodig als je namelijk tegen een relatief snel deck speelt is het dan al lang game over voordat je deze kan spelen, zelfs als je de rest van je deck snel maakt heb je al gewonnen voordat je hem kan spelen. Je moet rekening houden dat in een multicolored deck zonder mana acceleratie en dual landjes etc. van 6 en erboven redelijk duur is om te spelen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie