Butcher of Malakir

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Butcher of Malakir

Bericht door Ra_ndy »

Ik zou graag jullie mening weten over Butcher of Malakir. Alvast bedankt (voor in vampire deck)
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Te duur.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Bericht door Ra_ndy »

echt? Hij is toch zalig?
En wat vind je van Sorin Markov?
Gebruikersavatar
Brent
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:24 pm
Locatie: Herzele

Bericht door Brent »

als je al een beetje over het deck controleert is sorin wel vrij goed, indien je achter staat is hij niet echt zo schitterend.

zijn -3 is meestal niet nuttig, achter 6 mana, min.6 beurten, meestal 10,11 beurten. staat hij al rond 10 of sta je ver achter.

In multiplayer (bv. edh, waar je op 40 leven start, is het wel goed)
now playing:
Jund

soon playing:
Vamps
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

De butcher is inderdaad te duur.

Sorin Markov... hmmm denk dat de meningen er te veel verdeelt over zijn. hij is leuk als je hem 1 x hebt. 2 x is echt overkill en zelfs dan is hij eigenlijk meer een last.

je hebt meer aan iets anders, zoek je iets specifieks?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je hebt het over een vampiredeck. Dan denk ik dat je niet hoger wil gaan dan een cc van 5 tenzij je een kaart hebt voor 6 die echt belachelijk goed is. Die kaart heb je niet.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Bericht door Ra_ndy »

ik heb een tijdje rondgelopen met het idee om die vampire dat black mana verdubbelt(manacost 6) te combineren met Consume Spirit, maar het lukte niet zo goed. Oja ik heb in m'n vampire deckje Liliana Vess zitten, dat is toch niet slecht he? :?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in het algemeen moeten 5+ mana kaarten echt iets absurd goeds doen om tournooi waardig te zijn in decks die niet speciaal gebouwd zijn om een hoop mana te verzamelen. Een vampire deck valt daar niet onder. De butcher kost 7 mana en soms zorgt ie dat je tegenstander een creature moet saccen, verder heeft hij een power van 5 wat voor die casting cost te laag is. De kaart is leuk in multiplayer, maar voor 1 op 1 echt veel te zwak.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Sorin vind ik tof, maar butcher kost teveel mana voor wat hij maar doet. Een soort van grave pact als ik me niet vergis?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

NIrkana Revenant verdubbelt zwarte mana die je tapped.

in combinatie met het landje agadeem catacombs, krijg je behoorlijk wat mana.

Liliana is leuk, maar je moet kiezen tussen sorin of liliana. liliana speel je sneller.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en hoeveel mana kost die revenant? Je gaat dus een te dure kaart spelen om een nog duurdere kaart te spelen. Dat lijkt me geen goed idee.

De andere suggesties zijn beter.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Bericht door Ra_ndy »

Nee die revenant kost 6 mana, maar als ik haar zou steken dan steek ik er een paar keer consume spirit bij( wegens manaverdubbeling)
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Wacht laat me effe iets tonen en jij moet raden wat...
Doom blade, vampire hexmage, vampire nighthawk, bloodghast, gatekeeper of malakir, ...

Deze zitten allemaal in een goed standaard vampire deck, right?

Wat opvalt is dat hun mana kost allemaal laag is. Het hoogste is ofwel een vampire nocturnus (4mana) of een malakir bloodwitch (5 mana). Ik heb nog nooit een vampire deck gezien die revenant gebruikt omwille van haar ability om te combineren met consume spirit.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dus als je de revenant gebruikt dan stop je er nog een paar kaarten bij die vrij duur zijn voordat ze goed beginnen te worden? Punt is denk ik dat je niet aangeeft op wat voor formaat je mikt. Sommige van de te dure kaarten zouden best leuk zijn in een multiplayer vampire deck. Tournooi waardig zijn ze alleen geheel niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Ra_ndy
Expert
Berichten: 63
Lid geworden op: vr jun 11, 2010 4:00 pm
Locatie: Lede

Bericht door Ra_ndy »

Ik vind het gewoon zalig om met vampires te spelen. Op dit moment heb ik een Butcher erin zitten, maar zoals jullie zijden is hij te duur.(als ik nog een bloodwitch vind verwissel ik ze), maar ik denk dat vampires zeker een kans hebben om toernooien te winnen. Ze hebben zalige beesten, kunnen gebruikmaken van extra draw (Sign in Blood), hebben discard, hebben lifegain én removal. Ze kunnen goed tegen planeswalkers vanwege Duress en Vampire Hexmage, en last van een Baneslayer Angel hebben ze niet echt vanwege hun removal en Bloodwitch.
Plaats reactie