Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houden

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Nieuw programma op komst om uw Magic kaarten bij te houden

Bericht door Zittergie »

Hallo,

hierbij laat ik jullie weten dat ik aan het werken ben aan een nieuw database programma voor Magic: The Gathering.

Het programma draait onder Linux, Windows en MacOS X

De volgende mogelijkheden zijn al aanwezig:

- Meer dan 16000 kaarten in de Database
- Je kiest zelf welke sets je wil zien
- Foto weergave + andere details
- Meerdere verzamelingen aanleggen
- De verzameling bekijken per kleur, per set
- Decks Weergeven
- Kaart opzoeken via 'The Gatherer'
- Basic Theming
- Tonen in welke sets de kaart bestaat.

Nog voor de preview:

- Eigen Decks aanmaken
- Importeren van Decks
- Printen van lijsten

Gepland na de preview:

- Legaliteit van het Deck controleren
- Statistische gegevens over Uw Verzameling
- Statistische gegevens over Uw Deck
- Online Updates
- Online Uitwisselen Verzamelingen en Decks
- Prijzen importeren & bewaren
- Verder uitwerken van Themes
- Taal Support

Als je een idee hebt voor een optie, laat het zeker weten.
Goeie (en haalbare :) ) ideeen verwerk ik zeker in het programma.

Previews:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Leuk. Zeker omdat er volgens mij voor de Mac niet echt iets. Ben benieuwd. Als je iemand zoekt om te testen, houd ik mij aanbevolen.
Misschien leuke optie om een combinatie om een sync te maken met een Iphone app? Dan heb je altijd je magic dbase bij je.
Hokahey - Today is a good day to die
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

heb ik godverdommuh net alles ingevoerd in magic album!, maarre komen er ook prijzen bij te staan?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

DutchG0d schreef:heb ik godverdommuh net alles ingevoerd in magic album!, maarre komen er ook prijzen bij te staan?
Don't worry.
Via Magic Album kan je de Inventory (Collectie) opslaan als CSV. Deze zal je dan kunnen importeren in MAGIC KEEPER.

Prijzen zijn al ondersteund, maar nog niet compleet. Ik ben een manier aan het zoeken om een eerlijke richtprijs via online sites te importeren.

Momenteel worden ook enkel standaard kaarten weergegeven, nog geen FOILS. Ik denk niet om deze apart in de database op te nemen, maar als de kaart zowel STANDAARD en als FOIL bestaat dit aantegeven, zodanig dat je de keuze hebt welke je aan Uw verzameling toevoegd. Daar zal deze kaart wel een aparte entry krijgen.
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

Paraic schreef:Leuk. Zeker omdat er volgens mij voor de Mac niet echt iets. Ben benieuwd. Als je iemand zoekt om te testen, houd ik mij aanbevolen.
Misschien leuke optie om een combinatie om een sync te maken met een Iphone app? Dan heb je altijd je magic dbase bij je.
Zou inderdaad een leuke optie zijn, maar moeilijk voor mij om te proberen. Ik ben namelijk geen Mac gebruiker, en heb geen IPhone. Het compileren en het testen van het programma wordt momenteel via 'Hackintosh' :oops: gecompileerd.

Donaties van MAC en IPHONE altijd welkom :D

Ik laat je zeker iets weten als ik de test versie voor MacOS klaar heb, dan kan ik ze doorsturen.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

maar ziet er in ieder geval goed uit, bij Magic album zie je helaas geen plaatjes als je op de kaart klikt, en dat zou toch wel handig wezen als je iemand even snel je collectie wilt laten zien(niet iedereen kent de kaarten alleen bij naam).

dus ga hem zeker proberen als tie af is!
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

DutchG0d schreef:maar ziet er in ieder geval goed uit, bij Magic album zie je helaas geen plaatjes als je op de kaart klikt, en dat zou toch wel handig wezen als je iemand even snel je collectie wilt laten zien(niet iedereen kent de kaarten alleen bij naam).

dus ga hem zeker proberen als tie af is!
De plaatjes voor magic album kan je los downloaden.
Staan in de torrent op slightlymagic.net.
Gebruik zelf naar tevredenheid magic album.

Los daarvan,
Ik ben zeer benieuwd naar deze applicatie van hollandse bodem!
Cross platform is altijd een goede zaak, heb ik eindelijk een editor voor linux.
Welke programmeertaal gebruik je?
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je realiseert je dat Zittergie uit Belgie komt?

De sets voor de Time Walk kloppen niet, er zijn er nog zeker 3. In andere woorden, hoe volledig ga je zijn?

Wat ik vooral mis in dit soort programma's is een snellere manier van kaarten invoeren, ik heb 50.000 kaarten, die zou ik niet een voor een (voor een deel) in willen kloppen om tot een goed overzicht te komen.

Als ik dat dan ingevoerd heb zou ik eigenlijk een soort templates willen hebben waar ik volgens eigen specs een soort wants lijst uit kan laten rollen. Bijvoorbeeld dat ik zoiets als dit kan doen:

Code: Selecteer alles

Oy,

Dit is mijn haves en wants lijst.

<loop>
 [card]<have-card>[/card] [<have-card-set>]
</loop>

<loop>
 [card]<want-card>[/card] [<want-card-set>]
</loop>

Hoop dat we wat kunnen ruilen.

mazzel

pi
Waarbij de <dingen> ingevuld worden door je programma en hij dan snapt dat hij door alle haves en alle wants moet loopen. Natuurlijk is dit een simpel voorbeeld, verschillende splitsingen van de kaarten en dergelijke zouden dit sterk kunnen verbeteren.

Op die manier kan ik wel een waarde zien van dit soort programma's, maar als het alleen een database is van wat ik heb zonder mogelijkheid om het op een handigere manier er in te krijgen of uit te krijgen dan zie ik niet zo veel voordeel. Misschien heb je hier iets aan voor eventuele verdere ontwikkeling?

Kun je verder ajb linken naar de screenshots ipv deze behoorlijk grote afbeeldingen? Niet iedereen heeft zulke grote schermen en sowieso is het standaard forum template er niet op gebouwd.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Zittergie »

Pi:

De Sets zijn inderdaad nog niet compleet. Ik kan niet beloven dat deze volledig zullen zijn, maar de standaard sets zullen compleet zijn wanneer het programma uit komt.

Momenteel zitten er ook nog maar 2000 foto's in, maar de kaarten zonder foto's zullen automatisch gedownload worden en bewaard (zolang dit nodig zal zijn) zoals Magic Assistent.

Het ingeven van kaarten wil ik best een effort doen om er iets handig van te maken :)

De database moet ook nog worden uitgebreid met 'artist'

De mogelijkheden van de kaart zit wel al in de database, maar wordt ook nog niet gebruikt.

De test versie zal vooral bedoeld zijn, zoals de naam aangeeft, om de stabiliteit, basis nogelijkheden te testen, om zou uit te bouwen naar een voor iedereen bruuikbare tool.

BTW: Sorry voor de grote fotos, met een hoge resolutie denk je daar niet altijd aan.

Elvish:

Ik gebruikt FreePascal/Lazarus en dit onder Ubuntu.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar waarom maak je dan niet even links van de foto's? Of eventueel thumbs die naar de volledige foto doorverwijzen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

pi schreef:je realiseert je dat Zittergie uit Belgie komt?
Uh... nee.. :oops: :roll:
Wat mij betreft is Vlaanderen een vergeten stukje Nederland :P (er even vanuitgaande dat hij daar wel vandaan komt gezien zijn Nederlands)
Zittergie schreef:Ik gebruikt FreePascal/Lazarus en dit onder Ubuntu.
Ah, oké. Zelf wel eens met Delphi gewerkt, moet er veel van weg hebben lijkt me. Ben benieuwd naar je resultaat!
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Elvish Preshley schreef:
DutchG0d schreef:maar ziet er in ieder geval goed uit, bij Magic album zie je helaas geen plaatjes als je op de kaart klikt, en dat zou toch wel handig wezen als je iemand even snel je collectie wilt laten zien(niet iedereen kent de kaarten alleen bij naam).

dus ga hem zeker proberen als tie af is!
De plaatjes voor magic album kan je los downloaden.
Staan in de torrent op slightlymagic.net.
Gebruik zelf naar tevredenheid magic album.

Los daarvan,
Ik ben zeer benieuwd naar deze applicatie van hollandse bodem!
Cross platform is altijd een goede zaak, heb ik eindelijk een editor voor linux.
Welke programmeertaal gebruik je?
heey ik begrijp niet hoe je die plaatjes erin zet, kun je het me misschien uitleggen
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Wil ik best doen maar dat is misschien niet zo netjes in een topic van iemand anders.
Zal het straks hier posten.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Zittergie
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 10, 2010 6:50 pm
Locatie: Belgie
Contacteer:

Test versie beschikbaar voor MacOS en Linux

Bericht door Zittergie »

Voor diegenen die een preview willen testen:

MacOS: http://www.zittergie.be/download/MagicKeeperMac.zip
Linux: http://www.zittergie.be/download/MagicKeeperLinux.zip

Hou er wel rekening mee dat dit een test versie is. Sommige knoppen werken nog niet, andere hebben een basis werking.
De MacOS versie bevat nog een fout. Je verwijderd best niet alle decks uit de ADDED sectie, anders start het programma niet meer volledig op.

Dit is inmiddels verholpen in de volgende versie.

Als je niet met een fullscreen-achtergrond wil werken, in het configuratiescherm "GUI" kan je kiezen voor "Dialogs"
Eenmaal het programma compleet is komt er ook een versie met "gewone" schermen uit.

Eventuele verwijzingen naar de website werken nog niet, en deze is ook nog niet klaar.

Geplande aanpassingen voor de volgende test fase:

- Uitgebreider zoeken in Database & Collecties
- Meerdere kaarten ineens toevoegen aan collectie
- Printen
- Vertaal module (Nederlands)
- Beter thema support
- Importeren van verzamelingen
- Importeren van Decks

Aan Pi: Kan je jouw wensen iets meer verfijnen. Dan kan ik zorgen dat de volgende versie ook betere manieren heeft om kaarten bijtevoegen/optezoeken
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Ik heb voor MacOS geprobeerd. downloaden is gelukt alleen bij zip openen kreeg ik al een foutmelding. Fout 1, weet niet wat hiermee wordt bedoeld, maar goed. Jij misschien wel.
Hokahey - Today is a good day to die
Plaats reactie